Grupa PSA rozszerzy swoją współpracę z Bolloré na teren Lyonu (Bluely) i Bordeaux (Bluecub) w zakresie usług car-sharingu.
Grupa PSA, która posiada 24% udziałów w Blue Alliance, rozszerzy w listopadzie zaangażowanie w usługi carsharingowe Bluely i Bluecub odpowiednio w Lyonie i Bordeaux. Pozostałe udziały w Blue Alliance posiadają Renault (25%) i Bluecarsharing (51%). Francuski koncern zwiększy flotę Bluely o 30 egzemplarzy Citroënów C-Zero, a flotę Bluecub o 20 sztuk tych czteromiejscowych samochodów o napędzie elektrycznym.
Ta dostawa samochodów Citroën stanowi nowy etap partnerstwa strategicznego pomiędzy Grupą PSA i Bolloré nawiązanej w czerwcu 2015. Partnerzy skupiają się na promowaniu mobilności elektrycznej poprzez produkcję i dystrybucję inspirowanych przez Bolloré samochodów elektrycznych. Ich produkcją zajmuje się zakład Grupy PSA w Rennes. Powstają tam modele Bluesummer oraz e-Mehari.
Grupa PSA i Bolloré wspólnie rozwijają też rozwiązania mobilności, w tym usługi carsharingowe. Chodzi o krótkoterminowy wynajem samochodów elektrycznych, co zyskuje coraz większą popularność w zachodnioeuropejskich metropoliach. Taka usługa nie tylko nie obciąża środowiska, ale o tego jest wygodna i relatywnie tania dla klientów.
Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Citroën C-Zero zdywersyfikuje gamę pojazdów znajdujących się w ofercie Bluely i Bluecub. Modele C-Zero zostaną włączone do flot w przyszłym miesiącu i będą dostępne – analogicznie jak Bluecary od Bolloré – przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Oczywiście również będą objęte kompletną usługa assistance oraz zwolnione z opłat parkingowych, dzięki czemu zapewnią całkowity spokój swoim użytkownikom.
Poprzez rozwój nowych, ekologicznie odpowiedzialnych produktów i usług, sojusz między Bolloré i PSA w dziedzinie elektrycznej mobilności zapewnienie realne odpowiedzi na dzisiejsze wyzwania środowiskowe. Potwierdza to skuteczność systemów carsharingowych opracowanych przez Bolloré we Francji i jest dowodem aktywnego zaangażowania Grupy PSA w zrównoważonej mobilności, co jest elementem planu strategicznego Push to pass.
Blue Alliance posiada 100% udziałów w Bluecub oraz 95% w Bluely, zaś pozostałe 5% należy do CNR – Compagnie Nationale du Rhône.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze