Grupa PSA razem z Fordem, Toyotą i Mazdą stworzyło konsorcjum, którego celem jest rozwój systemów multimedialnych w samochodach oraz odebranie kontroli nad nimi Google i Apple.
Koncernom motoryzacyjnym nie podoba się duży udział Google i Apple w opracowaniu samochodowych systemów multimedialnych. Rozwiązania takie jak Apple CarPlay czy Android Auto zostały już przyjęte przez wielu producentów, ale istnieje obawa, że niedługo już niewiele będą miały do powiedzenia w tej kwestii. Giganci tacy jak: Grupa PSA, Ford, Toyota i Mazda połączyli siły w konsorcjum (SmartDeviceLink Consortium), które ma temu zapobiec. Przymierze producentów ma na celu standaryzację interfejsu oraz łączności smartfonów z systemami multimedialnymi we wszystkich pojazdach. Ponadto kierowca ma otrzymać większe możliwości integracji swojego urządzenia z samochodem.
Nowe rozwiązanie powstanie na bazie SmartDeviceLink Forda, który już jest oferowany w samochodach producenta. Dzięki niemu kierowcy mają dostęp do takich aplikacji jak Pandora, Spotify, iHeartRadio czy AccuWeather. Łączość odbywa się za pomocą wybierania głosowego oraz wyświetlacza na desce rozdzielczej.
Nowe oprogramowanie przyjmie jeden standard dla wszystkich marek i będzie alternatywą dla tych oferowanych przez Google i Apple. Ponadto to producenci samochodów zdecydują do jakich danych pojazdu ma dostęp dana aplikacja. Do konsorcjum dołączyło także Fuji Heavy Industries, Suzuki Motor, Elektrobit Automotive, Luxoft Holding i Xevo, a zamierzają przystąpić również Harman, Panasonic, Pioneer i QNX.
Najnowsze komentarze