Grupa PSA opublikowała wyniki sprzedaży za III kwartał roku 2020. Koncern, do którego należą marki Peugeot, Citroen i Opel kontynuuje strategię stawiającą na wzrost rentowności i przychodów. Sprzedaż samochodów spadła o 12,7%, ale przychody z sektora motoryzacyjnego wzrosły o 1,2%.
W III kwartale roku 2020 Grupa PSA zanotowała 15,45 mln euro przychodów, czyli o 0,8% mniej niż w analogicznym okresie roku 2019. Koncern powrócił do wzrostu w sektorze motoryzacyjnym, dla którego osiągnął 11.964 mln euro (+1,2%) przychodów. Jest to efekt m.in. polityki skupiającej się na sprzedaży droższych modeli, różnorodnego asortymentu produktów oraz wprowadzenia na rynek nowości. Udany debiut należy do modeli: Peugeot 208, Peugeot 2008 i Opel Corsa, które oferowane są zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej, a także nowego hybrydowego Citroena C5 Aircross. Przychody firmy Faurecia wyniosły 3,87 mln euro, czyli o 7,4% mniej niż w III kwartale roku 2019.
Sprzedaż Grupy na rynku światowym w III kwartale bieżącego roku to prawie 589.000 egzemplarzy samochodów. Wynik jest niższy od ubiegłorocznego o 12,7%. Spadki odnotowały wszystkie marki koncernu a największy, bo 28,7% luksusową markę DS Automobiles. W III kwartale roku 2020 do nowych klientów powędrowało 8.187 egzemplarzy DS. Największym producentem PSA jest Peugeot, który na rynku światowym osiągnął rezultat 265 tys. samochodów (-2,6%). Sprzedaż Citroena wyniosła 164.524 egzemplarze, czyli o 16,4% mniej niż w roku ubiegłym a marek Opel/Vauxhall – 150.933 sztuki (-22,3%).
Grupa PSA nadal stawia na pierwszym miejscu rentowność i generowanie przychodów. Celem producenta jest osiągnięcie średniej marży operacyjnej dla sektora motoryzacyjnego powyżej 4,5% w latach 2019–2021.
Najnowsze komentarze