Grupa PSA: wzrost przychodów w trzecim kwartale roku 2019

1 762

Przychody Groupe PSA wyniosły 15,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 1%.

Przychody pionu motoryzacyjnego[1] wyniosły 11,8 miliarda euro, czyli wzrosły o 0,1%.
Kolejny wzrost udziału w rynku europejskim: +0,1 pp[2].

Przychody Groupe PSA za trzeci kwartał roku 2019 wyniosły 15,579 mld euro, wobec 15,428 mld euro za trzeci kwartał 2018 roku.

Przychody pionu motoryzacyjnego wyniosły 11,824 mld euro – o 0,1% więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. Wzrost wynika głównie z poprawy miksu produktów (+4,4%) i miksu cenowego (+1,0%), które z nawiązką skompensowały spadek sprzedaży do partnerów (-3,2%), negatywne skutki zmian kursowych (-0,8%), w tym związane z hiperinflacją w Argentynie, a także zmniejszenie wielkości sprzedaży i miksu rynków lokalnych (-0,7%) oraz inne elementy (-0,6%). Wzmocnienie miksu produktów jest zasługą sukcesu modeli ostatnio wprowadzonych do sprzedaży, zwłaszcza: Citroëna C5 Aircross, Peugeot 508, DS 3 Crossback oraz Opla Vauxhall Combo.

W trzecim kwartale 2019 roku łączna sprzedaż Groupe PSA wyniosła 674.000 samochodów. W tym okresie grupa koncentrowała się na traktowanych priorytetowo: wzroście rentowności oraz odpowiednich przygotowaniach do wejścia w życie w 2020 roku nowych regulacji prawnych.

Na koniec września 2019 roku łączny stan zapasów wyniósł 574.000 samochodów[3] (w tym zapasy na stanie w sieci niezależnych partnerów i importerów) i był niższy o 29.000 sztuk w stosunku do stanu na koniec września 2018 roku.

Przychody producenta wyposażenia samochodowego Faurecia wzrosły o 4,3%, tj. do poziomu 4,185 mld euro.

Perspektywy rynkowe:

Według przewidywań grupy w roku 2019 na rynku samochodowym spodziewane są spadki o 1% w Europie, 5% w Ameryce Łacińskiej, 7% w Chinach i 2% w Rosji.

Perspektywy operacyjne (bez zmian):

Groupe PSA wyznaczyła sobie za cel uzyskanie bieżącej marży operacyjnej[4] w sektorze motoryzacyjnym o średniej wysokości powyżej 4,5% w latach 2019-2021.

Groupe PSA

Groupe PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).

 

Przychody za 9 miesięcy 2019 r. w porównaniu do 9 miesięcy 2018 r.
W mln EUR9 m-cy 20189 m-cy 2019Różnica
Pion motoryzacyjny42.52142.202(319)
Faurecia13.00513.157152
Inne obszary działalności i odliczenia*(1.503)(1.441)62
Przychody Groupe PSA54.02353.918(105)

*Z uwzględnieniem pozostałych rodzajów działalności Banque PSA Finance.

 

Przychody za trzeci kwartał 2019
W mln EURIII kw. 2018III kw. 2019Różnica
Pion motoryzacyjny11.80811.82416
Faurecia4.0144.185171
Inne obszary działalności i odliczenia*(394)(430)(36)
Przychody Groupe PSA15.42815.579151

*Z uwzględnieniem pozostałych rodzajów działalności Banque PSA Finance.

Skonsolidowana sprzedaż w trzecim kwartale 2019 roku

Łączna sprzedaż skonsolidowana

Dane szacunkowe (w tys.)

 III kw. 20189 m-cy

2018

III kw. 20199 m-cy

2019

Δ 19/18 III kw.Δ 19/18 9 m-cy
EuropaPeugeot228,9879,0214,9854,3-6,1%-2,8%
Citroën146,8591,1158,3614,27,8%3,9%
DS6,434,810,138,956,4%11,8%
Opel Vauxhall202,4753,4185,6739,7-8,3%-1,8%
PSA584,62.258,3568,92.247,0-2,7%-0,5%
Chiny i Azja Południowo-WschodniaPeugeot25,1116,215,748,8-37,4%-58,0%
Citroën22,691,913,342,5-40,9%-53,8%
DS1,43,40,32,1-77,3%-39,6%
Opel Vauxhall0,00,50,00,2450,0%-52,6%
PSA49,0212,029,493,5-40,1%-55,9%
Ameryka ŁacińskaPeugeot23,487,820,061,5-14,7%-30,0%
Citroën11,744,412,539,46,9%-11,3%
DS0,20,70,20,619,6%-14,2%
Opel Vauxhall0,30,70,40,912,7%20,8%
PSA35,6133,633,1102,4-7,2%-23,4%
Bliski Wschód i AfrykaPeugeot12,7198,415,655,522,9%-72,0%
Citroën6,526,49,627,548,5%4,2%
DS0,41,00,41,20,9%17,7%
Opel Vauxhall4,324,28,120,788,1%-14,2%
PSA23,9250,033,7105,041,2%-58,0%
Indie i PacyfikPeugeot4,414,43,813,2-15,4%-8,5%
Citroën1,24,21,45,123,5%20,5%
DS0,20,50,41,0112,0%99,4%
Opel Vauxhall0,00,00,00,0
PSA5,819,15,619,3-3,0%0,7%
EurazjaPeugeot1,96,32,05,78,3%-8,9%
Citroën1,44,51,64,113,4%-9,5%
DS0,00,00,00,0175,0%-39,4%
Opel Vauxhall0,10,20,20,4240,4%122,8%
PSA3,311,03,810,214,3%-7,3%
Łączna sprzedaż skonsolidowanaPeugeot296,51.302,2272,01.039,1-8,3%-20,2%
Citroën190,1762,6196,8732,83,5%-3,9%
DS8,640,411,543,733,0%8,2%
Opel Vauxhall207,1778,9194,2761,8-6,2%-2,2%
PSA702,32 884,1674,52 577,4-4,0%-10,6%
Łączna sprzedaż skonsolidowanaPeugeot296,51.158,0272,01.039,1-8,3%-10,3%
(bez Iranu)Citroën190,1762,6196,8732,83,5%-3,9%
DS8,640,211,543,733,0%8,8%
Opel Vauxhall207,1778,9194,2761,8-6,2%-2,2%
PSA702,32 739,7674,52 577,4-4,0%-5,9%

Dane szacunkowe

* Europa = UE + EFTA + Albania + Bośnia + Chorwacja + Kosowo + Macedonia + Czarnogóra + Serbia.
** W tym 144 tys. samochodów na licencji Peugeot sprzedanych w 2018 roku (YTD) przez spółkę Iran Khodro.

 

 

źródło: Citroën Polska

[1] Pion motoryzacyjny (PCDOV).

[2] Trzeci kwartał 2019 r. w porównaniu do trzeciego kwartału 2018 r., 30 krajów europejskich.

[3] Włącznie z importerami Peugeot na rynkach pozaeuropejskich.

[4] Wynik bieżący na działalności operacyjnej do przychodów pionu motoryzacyjnego (PCDOV).

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Warto moim zdaniem przeczytać dokładnie zarówno tabele dot. przychodów PSA za trzy kwartały 2019 r w porównaniu do trzech kwartałów 2018 r. oraz tabele skonsolidowanych wyników sprzedaży za 9 miesięcy 2019 r w porównaniu do 9 m-cy 2018 r. Warto też spojrzeć na wyniki I półrocza 2019 r w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 r i zobaczyć czy trendy zarysowane w I półroczu 2019 r. uległy zmianom po 3 kwartałach 2019 r. Niestety prawie wszystkie przedstawione dane nie wyglądają zbyt dobrze. Sprzedaż samochodów grupy PSA spada w skali globalnej, przychody też spadły za 9 miesięcy 2019 r. w porównaniu do… Czytaj więcej »