Grupa PSA z większym zyskiem operacyjnym niż BMW i Mercedes

9 1 015

Grupa PSA wyprzedziła pod względem rentowności niemieckich producentów premium BMW i Mercedes. Francuski koncern skupiający marki Peugeot, Citroen, Opel i DS osiągnął też lepszy wynik niż Grupa Volkswagen i Skoda.

Portal Automotive News opublikował wyniki zysku operacyjnego producentów samochodów za drugi kwartał 2019 roku. Wydawałoby się, że marki premium, które sprzedają droższe i bardziej luksusowe pojazdy powinny znajdować się w czołówce rankingu, okazuje się jednak, że wcale tak nie jest. EBIT, czyli zysk operacyjny (przed opodatkowaniem i odsetkami) marki BMW spadł do 2,8%, z kolei Mercedes uzyskał wynik 1,4%, co jest znacznie poniżej przedziału 8-10%, które marki starają się osiągnąć.

Dla porównania, zysk operacyjny Grupy Volkswagen w drugim kwartale roku 2019 wyniósł 5,2% z kolei czeskiej marki Skoda należącej do niemieckiego koncernu – 8,1%. Rezultat 8,7% francuskiej Grupy PSA przewyższył zarówno wynik niemieckich marek premium, jak i Skody.

Według Automotive News sytuacja jest efektem większych inwestycji Mercedesa i BMW w badania i rozwój w porównaniu do lat poprzednich oraz prace nad pojazdami elektrycznymi i autonomicznymi. Wpływ na zmniejszenie zysku operacyjnego może mieć także spowolnienie na rynku chińskim oraz problemy finansowe niemieckich producentów wywołane sporem handlowym pomiędzy Chinami i USA. Według analityków Grupa PSA nie cieszyła się aż tak znaczącą obecnością w Chinach, dlatego uchroniła się przed kryzysem.

Źródło: Automotive News Europe

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
interPiotr001MarcinPiotrKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Horacy
Gość
Horacy

To już nie jest śmieszne! To żałosne, wyrywacie strzęp artykułu, rzucając nic nie wnoszące procenty….nie czytaliście tego artykułu źródłowego do końca? To jest „miś” na miarę Waszych możliwości….

„The French group, like its peers at Renault and Fiat Chrysler Automobiles, has failed to establish a large-scale presence in China and as a result was never part of the profit bonanza enjoyed by German automakers.”

ToJa
Gość
ToJa

Akurat ten cytat nic nie wnosi do tezy. Wyniki PSA są bardzo dobre. A to, że poniosła klęskę w Chinach, jest prawdą ale nie zmienia ich globalnego sukcesu.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Co więcej – PSA jest obecne w Chinach od kilkudziesięciu lat i swego czasu zarabiało tam pieniądze i motoryzowało rzeczywistość w chwili, gdy wielu producentów tam nie było. A że preferencje Chińczyków się zmieniły? Całe Chiny się zmieniły, a nic nie jest dane na zawsze.

inter
Gość
inter

Ale jakiego globalnego sukcesu? Mówimy o procentach, nie o $. Mój budżet domowy wyprzedził i BMW, i VW, i PSA – wzrost 20%. Ale czy mogę obtrąbić to globalnym sukcesem? Wątpię… nie wiem jakie są liczby bezwględne, może tam też PSA króluje, nie wiem, ale póki nie wiem – zachowuję wstrzęmięźliwość… Czy Ty masz dane jak to się przekłada na kasę?

Piotr
Gość
Piotr

Oj Horacy, ale żeś się popisał…

Tomek
Gość
Tomek

Dlaczego BMW i Mercedes są nazywane ,,PREMIUM” czy kupując sobie bmw1 i A klasę już będę miał samochód premium? Czy żeby być nazywanym marką premium to wszystkie produkty nie powinny być wyższej jakości. Np. S klasa ok, a pozostałe? Czy audi A2 to też premium? A najnowszy peugeot 508 w najlepszej wersji wyposażeniowej będzie gorszy od mercedesa klasy C w wersji najuboższej tylko dlatego, że marka nie jest premium? Uważam, że nie powinno się stosować takiego określenia do tych marek. Według mnie premium to takie marki jak Rolls Royce, Bentlay albo poszczególne modele jak Volvo S90, Escalade, Navigator i wiele… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Prawda. Taki np. Citroen C5 X7 w wersji exclusive wyposażeniem i komfortem przewyższa tzw. marki premium i jest produktem niezwykle udanym i trwałym. Czy ma być gorszy tylko dlatego, że producent należy do marek popularnych?

Marcin
Gość
Marcin

Premium jest marka a nie model. Marka sobie zapracowała na status premium i teraz kupując dowolny model kupujesz fragment prestiżu marki, nawet jak masz najtańszy model z najbiedniejszym wyposażeniem. Żeby zostać premium nie wystarczy zbudować jednego drogiego modelu auta. Jedno auto marki drogie i dobrze wyposażone nie czyni go premium tylko konkurencją (jakąś tam) dla marek premium, zazwyczaj jednorazową.

Piotr001
Gość
Piotr001

I dlatego potem jak pali ci się BMW to można ogrzać się przy premium ciepełku! Prawda, że miło? A jak S-klasę znowu zabiera ci z trasy laweta, to dlatego że takie premium wózki po prostu czasem chcą też poczuć tę wygodę bycia wożonym! Nie bądź bogatym egoistą! Audi? Chyba najbardziej przewidywalny z tej premium trójki, ale że premium to też spontaniczność, więc zesra się w momencie, w którym najbardziej się nie spodziewasz. Ale przecież Ty kochasz niespodzianki!