IBRM Samar opublikował już dane rejestracyjne nowych samochodów za sierpień i podsumował wyniki sprzedażowe za pierwszych osiem miesięcy bieżącego roku. W tym okresie w Polsce zarejestrowano 357.160 samochodów osobowych, o 14,75% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak wypadły Grupa Renault i koncern Stellantis?
„Sierpień przyniósł spadek w liczbie rejestrowanych aut. W ciągu miesiąca urzędy komunikacji zarejestrowały 37.069 samochodów osobowych. Wynik za 8 miesięcy zamknął się liczbą 357.160 samochodów” – twierdzi Wojciech Drzewiecki, szef Samaru.
„W porównaniu do lipca bieżącego roku, wynik uzyskany w sierpniu jest aż o 14% gorszy. Jednak porównanie do sierpnia roku ubiegłego nie przynosi aż tak pesymistycznej informacji. Liczba zarejestrowanych aut jest wyższa o blisko 2,5%, co oczywiście wpłynęło na obniżkę poziomu wzrostu wyników skumulowanych. O ile na koniec lipca zanotowany wzrost wynosił 16,4% to na koniec sierpnia zmniejszył się on do poziomu 14,8%” – wylicza Wojciech Drzewiecki.
Przy poziomie sprzedaży za osiem miesięcy w czołówce trudno już o wielkie przetasowania. „Lista TOP10 najpopularniejszych marek na polskim rynku niewiele się zmienia. W zasadzie ze zmianą mamy do czynienia na pozycji 10. W lipcu pozycję tą zajmowało Volvo. Obecnie należy ona do Dacii” – informuje Wojciech Drzewiecki. To znaczy, że dwie marki wchodzące w skład Grupy Renault mamy w pierwszej dziesiątce.
A jak wypadły wszystkie interesujące nas marki w aktualnym rankingu? Oto szczegóły.
Jak widać, w ujęciu rocznym spadki dotknęły pięciu marek, w tym trzech niszowych – DS Automobiles, Abartha i Maserati. Znacząco traci rynek Fiat. Dacia wciąż notuje lekki spadek w porównaniu z pierwszymi ośmioma miesiącami 2023 roku, ale już w odniesieniu do jedynie sierpnia widać progres.
Wzrosły Peugeot i Opel, ale – w ujęciu rocznym –poniżej wzrostu rynku, więc straciły nieco udziałów.
Czekamy więc, co przyniosą miesiące powakacyjne.
w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze