Grupa Renault zapowiada zakup francuskiego start-upu CARIZY, który specjalizuje się w pośrednictwie kupna i sprzedaży samochodów używanych między klientami indywidualnymi.
Zakup start-upu wpisuje się w strategię Grupy Renault, która zamierza wejść na rosnący rynek tego typu transakcji.
Grupa Renault zapowiada zakup francuskiej spółki CARIZY, wyspecjalizowanej w usługach pośrednictwa między klientami indywidualnymi, którzy chcą sprzedać lub kupić używany samochód.
Zakup pozwoli Grupie przejąć know-how i kompetencje niezbędne, by szybko wejść na rynek sprzedaży samochodów używanych między klientami indywidualnymi (C2C). Doświadczenie CARIZY doskonale uzupełnia know-how Grupy Renault i sieci sprzedaży marki w handlu samochodami używanymi między klientami biznesowymi (B2B) oraz między firmami wyspecjalizowanymi w handlu a klientami indywidualnymi (B2C).
Dla klienta indywidualnego sprzedaż samochodu używanego innemu klientowi indywidualnemu może być skomplikowana. Wówczas ma możliwość skorzystania z usług CARIZY, która pełni rolę pośrednika w transakcji. Proponuje klientowi pomoc i skorzystanie z bezpiecznego serwisu online, który doskonale spełnia potrzeby tego rynku.
Zakup CARIZY w pełni wpisuje się w strategię Grupy Renault na rynku samochodów używanych. Grupa chce wejść na ten stale rosnący rynek, który ma duży potencjał i wspierać klientów indywidualnych w procesie kupna–sprzedaży samochodu używanego. Razem z CARIZY możemy zaoferować znacznie większej liczbie klientów tę innowacyjną, kompleksową usługę, która wykorzystuje platformę internetową – oświadczył Philippe Buros, dyrektor handlowy na Francję Grupy Renault.
Francuski rynek bezpośredniej sprzedaży samochodów używanych między klientami indywidualnymi jest szacowany na cztery miliony samochodów rocznie. To dwie trzecie całego rynku samochodów używanych.
GRUPA RENAULT
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2017 roku blisko 3,76 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
CARIZY
Utworzona w 2015 roku spółka zatrudnia obecnie trzydziestu pracowników i współpracuje z ponad 300 inspektorami samochodowymi. Oferuje swoje usługi na terenie całej Francji.
Dzięki platformie cyfrowej i innowacyjnej usłudze CARIZY.com spółka zamierza maksymalnie uprościć sprzedaż i zakup używanych samochodów między klientami indywidualnymi. Jednocześnie gwarantuje bezpieczeństwo i najlepszą cenę dla sprzedającego i dla nabywcy.
Oferta spółki, która doskonale odpowiada istniejącym potrzebom, zrewolucjonizowała rynek samochodów używanych we Francji. Od momentu powstania Carizy rozwija się niezwykle dynamicznie.
Carizy ma na swoim koncie ponad 2 000 zrealizowanych transakcji. Ambicją spółki jest zdobycie wiodącej pozycji na rynku sprzedaży samochodów osobowych między klientami indywidualnymi.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze