Xavier Martinet został mianowany nowym dyrektorem marketingu Grupy Renault. Zajmie miejsce Francois Renarda, który pełnił stanowisko ponad rok.
Zgodnie z oświadczeniem Grupy Renault, Francois Renard, który pełnił funkcję dyrektora marketingu koncernu, odchodzi z firmy. Został powołany w listopadzie 2018 roku pod kierownictwem Thierry’ego Bolloré. Miejsce Renarda zajmie Xavier Martinet. Jego przełożonym będzie Olivier Murguet, wiceprezes wykonawczy ds. regionów i sprzedaży.
Urodzony w 1975 roku, Marinet jest absolwentem ESC Rouen Business School. Swoją karierę we francuskiej Grupie rozpoczął w 1997 roku na Węgrzech. W 2002 roku dołączył do działu sprzedaży i marketingu w Europie a pięć lat później przeniósł się do Renault Retail Group (RRG) obejmując stanowisko szefa sprzedaży w Bordeaux.
W 2008 roku został mianowany asystentem wykonawczym szefa regionu Europy, a następnie asystentem wykonawczym szefa globalnej sprzedaży i marketingu firmy. W roku 2010 zmienił markę i kontynent zostając starszym menedżerem ds. marketingu Nissana w Ameryce Północnej. W 2013 roku powrócił do Europy jako dyrektor oddziału handlowego Renault Portugal a dwa lata później został dyrektorem marketingu producenta we Francji. Od 2018 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Renault Italy.
Najnowsze komentarze