Podczas Walnego Zgromadzenia w dniu 23 kwietnia br. Grupa Renault zaprezentowała akcjonariuszom swoją zdefiniowaną na nowo misję. W jej sformułowaniu wzięli udział wszyscy pracownicy i interesariusze, została również zatwierdzona przez Radę Administrującą. Wyraża ambicję i sens tego zbiorowego projektu Grupy we Francji i na całym świecie: „Chcemy sprawić, aby serce innowacji zabiło mocniej, a mobilność zbliżała ludzi”.
To zdanie wskazuje na sens działania 170 tysięcy pracowników Grupy na rzecz klientów i interesariuszy. Sprawić, aby serce innowacji zabiło mocniej – świadczy o głęboko ludzkim wymiarze Renault, otwartości na potrzeby człowieka, ale także o kreatywności, pomysłowości, jakości i wysokim poziomie umiejętności technicznych Grupy.
W Renault technologia i innowacja zawsze służyły człowiekowi, a nigdy odwrotnie. Ostatecznym celem jest przecież zbliżenie ludzi. Dzisiejsza mobilność, a w jeszcze większym stopniu mobilność przyszłości, zapewnia nam tę wolność – podkreślił Jean-Dominique Senard, prezes Rady Administrującej Renault, podczas prezentacji.
Mówił również o tym, jak jest to ważne dla konkurencyjności: Siła przedsiębiorstwa i jego dynamika w dłuższej perspektywie zależą od dostosowania wartości, sposobu zarządzania i strategii do określonej przez nią racji istnienia. Ta zgodność nadaje sens i treść. A poczucie sensu jest źródłem zaufania, dumy z pracy w firmie, motywacji, zaangażowania wszystkich stron… a tym samym wyników.
Tak sformułowana misja jest owocem zbiorowej współpracy. Najpierw grupy robocze przenalizowały setki rozmów przeprowadzonych z pracownikami z różnych działów i krajów, zarówno z jednostek operacyjnych, jak i dyrekcji generalnej. Jednocześnie zostało przeprowadzone badanie kultury przedsiębiorstwa. Analizę uzupełniły wywiady z interesariuszami (partnerami, inwestorami, organizacjami pozarządowymi…).
Aby pogłębić dyskusję, Grupa nie poprzestała na stworzeniu komisji z udziałem partnerów i powołała jeszcze przed końcem ubiegłego roku komisję składającą się z międzynarodowych wybitnych osobistości, reprezentujących różne horyzonty i kompetencje, która będzie wspomagać Radę Administrującą poprzez analizy i zalecenia dotyczące strategii Grupy.
Misja Grupy Renault:
Chcemy sprawić, aby serce innowacji zabiło mocniej, a mobilność zbliżała ludzi.
Wierzymy w odpowiedzialny postęp respektujący prawa każdego człowieka
Od 1898 naszą historię tworzą pasjonaci, którzy projektują innowacyjne samochody, inspirowane potrzebami zwykłych ludzi i towarzyszące nam w codziennym życiu. Mobilność jest źródłem spełnienia i wolności, chcemy więc przyczyniać się do postępu, który jest dzięki niej możliwy. Wolność przemieszczania się jest kompatybilna z ochroną naszej planety. Podejmujemy więc działania, które sprawiają, że żyje się lepiej a jednocześnie ograniczamy nasze oddziaływanie na klimat i zasoby Ziemi. My również dążymy do postępu, aby bezpieczna mobilność była dostępna dla wszystkich.
Śmiało i z optymizmem patrzymy w przyszłość
W naszej firmie każdy znajdzie miejsce dla siebie i może wziąć udział w tej wspólnej przygodzie. Przywiązani do różnorodności, a zarazem do naszych francuskich korzeni, jesteśmy otwarci na świat, bo prowadzimy działalność w różnych krajach. Jesteśmy silni siłą Aliansu i mocnych relacji zbudowanych z naszymi partnerami. Sprawiamy, że serce innowacji bije mocniej i tworzymy nową jakość, przewidując, jak będą wyglądały potrzeby w zakresie mobilności w przyszłości.
Informacja prasowa: Renault Polska
Najnowsze komentarze