Sprzedaż Grupy Renault na świecie wyniosła 2.696.401 samochodów (spadek o 4,5%).
Grupa kontynuuje politykę sprzedaży, przyjętą w trzecim kwartale 2020 roku, która zakłada wzrost sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach. Na pięciu głównych rynkach europejskich (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Zjednoczone Królestwo), udział sprzedaży do klientów indywidualnych wyniósł 58%, o 6 punktów więcej w porównaniu do 2019, czyli sytuacji sprzed kryzysu.
Marka Renault umacnia swoją pozycję na rynku samochodów zelektryfikowanych w Europie. W 2021 roku gama E-TECH (samochody elektryczne i hybrydowe) stanowiła 30% sprzedawanych samochodów osobowych Renault w Europie (w porównaniu z 17% w 2020 roku). 56% sprzedaży modelu Renault Arkana, który zapewnił marce powrót do segmentu C, to właśnie wersje E-TECH.
Odnowienie gamy Dacii okazało się sukcesem, a Nowe Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Europie. Marka po raz pierwszy znalazła się również na podium z udziałem 6,2% w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie.
ŁADA utrzymała pozycję lidera na rynku rosyjskim z udziałem blisko 21%. ŁADA Vesta i ŁADA Granta zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w rankingu sprzedaży.
Marka Alpine odnotowała spektakularny wzrost sprzedaży o ponad 74% (2.659 sprzedanych samochodów w 2021 roku) i kontynuuje ekspansję na rynkach zagranicznych.
Portfel zamówień Grupy w Europie jest dwukrotnie większy w porównaniu z 2020 rokiem i odpowiada ponad 3-miesięcznej sprzedaży. Jest to efekt atrakcyjności oferty Renault E-TECH, samochodów dostawczych, Dacii Sandero i w 100% elektrycznej Dacii Spring. Jednocześnie zapasy samochodów spadły o ok. 30% w stosunku do poprzedniego roku.
W 2021 roku Grupa Renault osiągnęła zakładane cele CAFE (emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych).
Łączna sprzedaż Grupy Renault w podziale na poszczególne marki |
|||
Łącznie na koniec grudnia | |||
2021 | 2020* | Różnica (w%) | |
RENAULT | |||
Samochody osobowe | 1.318.785 | 1.473.593 | -10,5 |
Samochody dostawcze | 374.824 | 314.952 | +19,0 |
Samochody osobowe i dostawcze | 1.693.609 | 1.788.545 | -5,3 |
DACIA | |||
Samochody osobowe | 502.964 | 484.020 | +3,9 |
Samochody dostawcze | 34.131 | 36.686 | -7,0 |
Samochody osobowe i dostawcze | 537.095 | 520.706 | +3,1 |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
Samochody osobowe | 57.480 | 90.300 | -36,3 |
ALPINE | |||
Samochody osobowe | 2.659 | 1.527 | +74,1 |
ŁADA | |||
Samochody osobowe | 371.317 | 369.461 | +0,5 |
Samochody dostawcze | 13.891 | 14.505 | -4,2 |
Samochody osobowe i dostawcze | 385.208 | 383.966 | +0,3 |
AwtoWAZ | |||
Samochody osobowe | 183 | 9.823 | -98,1 |
EVEASY | |||
Samochody osobowe | 4.168 | 0 | +++ |
JINBEI i HUASONG | |||
Samochody osobowe | 39 | 1.982 | -98,0 |
Samochody dostawcze | 15.960 | 25.477 | -37,4 |
Samochody osobowe i dostawcze | 15.999 | 27.459 | -41,7 |
GRUPA RENAULT | |||
Samochody osobowe | 2.257.595 | 2.430.706 | -7,1 |
Samochody dostawcze | 438.806 | 391.620 | +12,0 |
Samochody osobowe i dostawcze | 2.696.401 | 2.822.326 | -4,5 |
*Dane porównywalne za rok 2020 i 2021 (bez Shineray). |
15 największych rynków zbytu Grupy Renault w 2021 roku |
|||
2021 | sprzedaż* | udział w rynku sam. os. i dost. | |
(szt.) | (%) | ||
1 | FRANCJA | 521.710 | 24,9 |
2 | WNP | 482.264 | 28,8 |
3 | NIEMCY | 177.795 | 6,1 |
4 | WŁOCHY | 154.093 | 9,4 |
5 | BRAZYLIA | 127.159 | 6,5 |
6 | TURCJA | 116.175 | 15,8 |
7 | HISZPANIA I WYSPY KANARYJSKIE | 115.543 | 11,4 |
8 | INDIE | 95.878 | 2,7 |
9 | MAROKO | 69.791 | 39,8 |
10 | WIELKA BRYTANIA | 68.344 | 3,4 |
11 | KOREA POŁUDNIOWA | 61.096 | 3,6 |
12 | POLSKA | 51.595 | 10,0 |
13 | BELGIA I LUKSEMBURG | 51.074 | 10,0 |
14 | RUMUNIA | 48.303 | 34,8 |
15 | KOLUMBIA | 47.606 | 20,7 |
*Dane na koniec grudnia 2021 roku (sprzedaż), bez Twizy. |
Grupa Renault
Grupa Renault reprezentuje awangardę powstającej, nowej koncepcji mobilności. Dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi Motors oraz unikatowemu know-how w napędach elektrycznych, a także wzajemnie dopełniającym się pięciu markom (Renault, Dacia, Łada, Alpine i Mobilize), oferuje klientom zrównoważone i innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Działa w ponad 130 krajach i w 2020 roku sprzedała 2,9 mln samochodów. Ponad 170 tysięcy pracowników każdego dnia realizuje misję Grupy, aby mobilność zbliżała ludzi. Grupa, gotowa do podjęcia wyzwań na drogach i w sporcie, realizuje ambitny projekt transformacji, skupiony na generowaniu wartości. Projekt zakłada rozwój innowacyjnych technologii i usług, nowej zelektryfikowanej oraz jeszcze bardziej konkurencyjnej i zrównoważonej gamy samochodów. W odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska Grupa Renault wyznaczyła sobie ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku. https://www.renaultgroup.com/
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze