Grupa Renault planuje wzmocnić swoją obecność na rynku samochodów używanych poprzez przejęcie udziałów w platformie sprzedaży pojazdów Heycar.
Heycar to internetowa platforma sprzedaży samochodów używanych należąca do Mobility Trader Holding GmbH, która jest wspierana przez Volkswagena i Daimlera. Platforma powstała w Niemczech w 2017 roku. W 2019 roku rozszerzono działalność o Wielką Brytanię, a w roku kolejnym o Hiszpanię. W planach jest też ekspansja na Francję i inne części Europy, w czym ma pomóc partnerstwo z Grupą Renault.
Francuski koncern przyczyni się do rozwoju platformy Heycar we Francji poprzez włączenie do projektu Carizy, francuskiego lidera w zakresie pośrednictwa w sprzedaży pojazdów używanych pomiędzy klientami detalicznymi. Carizy, które w 2018 roku zostało przejęte przez Grupę Renault, uzupełni ofertę Heycar i tym samym rozwinie swoją działalność.
Zobacz test: Używane Renault Megane Grandtour – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem
RCI Bank and Services zaoferuje finansowanie i usługi dostosowane do specyfiki używanych pojazdów i potrzeb klientów, dla każdego pojazdu wprowadzanego do sieci przez dealerów Grupy Renault.
Heycar oferuje internetową sprzedaż pojazdów pochodzących od dealerów różnych marek. Oferuje ponad 380.000 samochodów w ok. 5000 lokalizacjach. Przejęcie udziałów przez Grupę Renault ma wzmocnić obecność koncernu na szybko rozwijającym się rynku aut używanych.
Używana Renault Laguna Laguna 2.0 dCi po 200 tys. kilometrów eksploatacji. Opinia użytkownika
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wspólnego projektu z firmą Heycar, która w ciągu zaledwie kilku lat stała się kluczowym graczem w internetowej dystrybucji używanych samochodów. Umowa jest zgodna ze strategią Grupy Renault, która ma na celu zwiększenie wartości na każdym etapie cyklu życia pojazdu” – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Przejęcie udziałów przez Grupę Renault ma zostać sfinalizowane w czwartym kwartale 2021 roku.
Najnowsze komentarze