Grupa Renault wykupiła 35% udziałów w nowej spółce joint venture Autonomous Vehicle Simulation (AVS), stworzonej wspólnie z Oktal, spółką zależną Sogeclair.
Inwestycja Grupy Renault w Autonomous Vehicle Simulation wzmocni potencjał Renault i Aliansu Renault-Nissan w zakresie udoskonalania i testowania samochodów autonomicznych.
Zakup obejmuje program informatyczny SCANeRTM, jedno z najważniejszych na świecie narzędzi symulacji jazdy, używane już przez Renault i Nissana.
Grupa Renault ogłosiła nabycie 35% udziałów w nowej spółce joint venture Autonomous Vehicle Simulation (AVS), utworzonej wspólnie z firmą Oktal, która jest spółką zależną francuskiej firmy Sogeclair z siedzibą w Tuluzie, wyspecjalizowanej w inżynierii lotniczej i symulacjach. Dzięki temu zakupowi Renault i Alians Renault-Nissan będą dysponować najbardziej zaawansowanymi technologiami w celu rozwijania testów samochodów autonomicznych w środowisku wirtualnym.
Zakup ten wzmacnia strategię Grupy Renault na rzecz rozwoju samochodu przyszłości – elektrycznego, inteligentnego i autonomicznego. Cieszymy się z utworzenia spółki AVS wraz z firmą Oktal, bo w ten sposób wspieramy francuską innowacyjność. Ta partnerska współpraca pozwoli nam przyspieszyć prace nad nowymi usługami i poprawi doświadczenia naszych klientów – mówi Gaspar Gascon, dyrektor inżynierii produktu Grupy Renault.
Na utworzeniu AVS skorzysta także Alians Renault-Nissan, który zobowiązał się do wprowadzenia do 2020 roku ponad 10 modeli samochodów autonomicznych.
Alians już rozpoczął wirtualne testy samochodów autonomicznych przy pomocy programu informatycznego do symulacji SCANeRTM, opracowanego przez Renault i udoskonalonego we współpracy z firmą Oktal.
Wspierając inwestycję Renault, przyspieszamy prace nad nowymi funkcjami programu SCANeR Studio, przeznaczonego do testów autonomicznych i inteligentnych samochodów – dodaje Laurent Salanqueda, dyrektor generalny firmy Oktal.
Renault i Sogeclair inwestują w AVS
Grupa Renault już od piętnastu lat współpracuje z partnerami nad rozwojem oprogramowania. Utworzenie AVS wzmocni proces rozwoju produktów przy pomocy symulatorów jazdy. Nowa spółka joint venture przejmie zasoby firmy Oktal związane z branżą motoryzacyjną. Testy symulacyjne zyskały kluczowe znaczenie dla przemysłu samochodowego wraz z pojawieniem się technologii wspomagania prowadzenia i samochodu autonomicznego.
Testy i symulacje stanowią część procesu rozwoju samochodu autonomicznego. Aby osiągnąć wymagany poziom niezawodności, samochody testowe muszą przejechać bardzo wiele kilometrów, co w rzeczywistości wymagałoby lat jazdy. Poza testami w warunkach rzeczywistych i przyspieszonymi metodami testowania, symulacja wirtualna oszczędza czas i służy skróceniu harmonogramu prac.Dalsze prace nad udoskonaleniem produktów i usług z zastosowaniem programu do symulacji SCANeR wzmocnią jego pozycję światowego lidera w tej dziedzinie.
GRUPA RENAULT
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,2 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie. Aby stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki .
GRUPA SOGECLAIR
Założona w 1986 roku Grupa Sogeclair z Tuluzy jest jedną z wiodących francuskich firm konstruktorskich wyspecjalizowanych w projektowaniu i rozwoju produktów przemysłowych i rozwiązań symulacyjnych w sektorze lotniczym i kosmonautycznym oraz w cywilnym i wojskowym przemyśle transportowym. Oferuje takie usługi jak:
– inżynieria powietrzna i kosmiczna, w tym dostawa podzespołów konstrukcyjnych do samolotów;
– inżynieria pojazdów specjalnych (od samochodów dostawczych po pojazdy przemysłowe i wojskowe);
– symulacja dla potrzeb produktów przemysłowych (symulatory i programy środowiska wirtualnego).
Grupa działa za pośrednictwem różnych filii, między innymi Oktal SAS, firmy wyspecjalizowanej w symulacji, którą nabyła w 2001 roku.
FIRMA OKTAL
Oktal jest ogólnoświatowym dostawcą ultraskutecznych symulatorów jazdy dla transportu drogowego i kolejowego, stosowanych w badaniach naukowych, inżynierii i szkoleniach. Oktal jest twórcą oprogramowania SCANeR™, które jest powszechnie wykorzystywane w sektorze samochodowym do rozwoju systemów wspomagania jazdy, samochodów autonomicznych i interfejsów człowiek-maszyna.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze