Grupa Renault opublikowała wyniki sprzedaży w III kwartale 2021 roku. W związku z kryzysem spowodowanym brakiem podzespołów elektronicznych, koncern dostarczył o 22,3% mniej niż w tym samym okresie 2020 roku. Łączna sprzedaż wyniosła 599.027 samochodów.
Spadek sprzedaży dotyczył zarówno rynku europejskiego, gdzie Grupa zarejestrowała o -26,3% samochodów mniej niż przed rokiem, jak i poza Starym Kontynentem, z wynikiem słabszym o -17,3%. Przychody Grupy za kwartał wyniosły 9 miliardów euro, co oznacza spadek o 13,4%. Przychody w sektorze motoryzacyjnym (bez AVTOVAZ) wyniosły 7,685 mln euro (-14,1%). Polska jest trzynastym rynkiem dla Grupy.
Renault ze wzrostem w segmencie aut dostawczych
Marka Renault sprzedała 365.934 samochody na całym świecie (-24,4% w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 roku). W pięciu największych krajach Europy (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Wielka Brytania) producent odnotował wzrosty w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, przy czym udział sprzedaży detalicznej wzrósł o 6 pp w porównaniu do III kwartału 2019 roku (przed kryzysem).
Koncern podkreśla duży, 29% wzrost sprzedaży samochodów o oznaczeniu E-Tech, a więc zarówno elektrycznych, jak i hybrydowych. Udział zelektryfikowanych modeli w sprzedaży Renault wynosi 31,3%. Udany debiut ma za sobą model Arkana. W ciągu 9 miesięcy klienci zamówili już 40.000 egzemplarzy, z czego 56% to wersje hybrydowe E-Tech.
Światowa sprzedaż lekkich samochodów dostawczych wzrosła o 1,4% przy -11,2% spadku rynku. Dobry wynik Renault to zasługa zainteresowania modelami Master i Trafic.
Grupa Renault kontynuuje zatwierdzoną w III kwartale 2020 roku politykę handlową, która zakłada wzrost udziału sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach oraz pozytywny efekt cenowy (ok. 3 punktów) w ciągu trzech miesięcy.
30.000 zamówień na Dacię Spring
Marka Dacia sprzedała 138.375 samochodów (-11,2%) a to oznacza, że radziła sobie lepiej niż cały rynek. Sukces osiągnęło nowe Sandero, które było najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w III kwartale, a także Duster, który był liderem w swoim segmencie. Samochody znalazły się odpowiednio na miejscu 1. i 3 sprzedaży detalicznej.
Dacia zdobyła już 30.000 zamówień na nowy model Spring, czyli najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku europejskim. Wkrótce zadebiutuje kolejna nowość: 7-miejscowy model Jogger. Dacia rozpocznie przyjmowanie zamówień na przestronne kombi już pod koniec 2021 roku.
Marka Łada utrzymuje pozycję lidera na rynku rosyjskim pomimo -27,8% spadku sprzedaży. Łada Vesta i Granta pozostają najlepiej sprzedającymi się samochodami w tym kraju. Przychody AvtoVAZ za III kwartał wyniosły 537 mln euro (-19%).
Pomimo spodziewanych strat w produkcji w 2021 roku, Grupa Renault potwierdza swoje wytyczne, aby osiągnąć marżę operacyjną na tym samym poziomie, co w pierwszym półroczu i dąży do osiągnięcia dodatnich wolnych przepływów pieniężnych w sektorze motoryzacyjnym.
Najnowsze komentarze