środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-20
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
156 6
2
Renault Megane E-Tech Electic, straż pożarna
139
UDOSTĘPNIEŃ
463
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Podczas szkolenia zorganizowanego przez Renault Polska wykładowcy i instruktorzy Szkół i Ośrodków Szkolenia Państwowej Straży Pożarnej z całej Polski mieli okazję zapoznać się z systemami bezpieczeństwa w pojeździe elektrycznym lub hybrydowym i sposobami postępowania w razie wypadku lub pożaru a także z nowym Megane E-Tech Electric.

Szkolenie zostało przeprowadzone przez ekspertów: Claire Petit Boulanger, ekspertkę ds. powypadkowych działań ratowniczych z Grupy Renault, i podpułkownika Christophe’a Lenglosa z Okręgowego Wydziału ds. Pożarnictwa i Ratownictwa (SDIS) w departamencie Yvelines we Francji, który został oddelegowany do Renault jako doradca techniczny ds. prowadzenia działań ratowniczych w wypadkach z udziałem pojazdów.

Włączenie przedstawicieli straży pożarnej w struktury Grupy Renault przyczyniło się do zwiększenia szybkości i poprawy skuteczności działania ekip ratunkowych w terenie. Duże zainteresowanie podczas szkolenia wzbudził Fireman Access – innowacyjny system dostępu dla zespołów ratowniczych, pozwalający na ugaszenie palącego się akumulatora w ciągu 5 minut!

Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric drożeje. Oto nowy cennik

Bezpieczeństwo użytkowników samochodów jest priorytetem Grupy Renault i stanowi filar jej strategii CSR. Już ponad 60 lat temu lekarz zakładowy Claude Tarrière stworzył laboratorium badania wypadków i biomechaniki. Grupa Renault wprowadzała przez lata w swoich samochodach kolejne innowacje poprawiające bezpieczeństwo jazdy oraz prowadziła działania edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W 2010 r. Grupa podjęła decyzję o nawiązaniu ścisłej współpracy ze środowiskiem służb ratownictwa drogowego w zakresie ratowania życia ludzi. Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszych samochodów elektrycznych Grupa Renault przystąpiła do intensyfikacji współpracy z jednostkami straży pożarnej.

W ramach tej współpracy Renault Polska zaprosiło wykładowców i instruktorów Szkół i Ośrodków Szkolenia Państwowej Straży Pożarnej na szkolenie, które odbyło się 18 maja 2022 r. Najpierw mieli oni okazję zapoznać się ze zmianami konstrukcyjnymi w samochodach na przestrzeni lat, a druga część szkolenia dotyczyła działań służb ratowniczych w samochodach elektrycznych i hybrydowych.

Zobacz także: Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej

Tylko w 2022 r. producenci zapowiadają wprowadzenie na rynek 250 nowych modeli elektrycznych lub hybrydowych, dlatego wiedza na ten temat jest kluczowa dla osób udzielających pomocy na miejscu wypadku. Podczas akcji ratowniczej po zdarzeniu z udziałem samochodu elektrycznego dodatkowo należy uwzględnić zabezpieczenie układu elektrycznego przewidziane przez producenta.

Uczestnicy szkolenia uzyskali informacje na temat bezpieczeństwa akumulatorów wysokonapięciowych Renault oraz obejrzeli filmy prezentujące gaszenie poszczególnych aut tej marki. Mieli także okazję z bliska zobaczyć, gdzie w samochodach Renault ZOE E-Tech elektryczny i Megane E-Tech elektryczny znajdują się kluczowe dla służb ratowniczych systemy oraz poznali sposób ich działania.

Jednym z tego rodzaju rozwiązań, zastosowanym w elektrycznych modelach Grupy Renault, jest Fireman Access. To innowacyjny system dostępu dla zespołów ratowniczych, pozwalający im na szybkie zalanie środkiem gaśniczym palącego się akumulatora i ugaszenie płomieni w ciągu 5 minut, a nie jak przypadku samochodu elektrycznego pozbawionego tego systemu – od jednej do trzech godzin.

Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się także, jak wykorzystać Kod QR – czyli naklejkę umieszczoną na szybach pojazdów Renault. Po zeskanowaniu daje ona ekipom ratowniczym dostęp do wszystkich niezbędnych w ich działaniach informacji technicznych o pojeździe. Są one zgrupowane w tzw. karcie interwencyjnej.

Zobacz także: Renault Zoe przejechało ponad dwa tysiące kilometrów na jednym ładowaniu!

Fireman Access i kod QR są częścią systemu „Safety Coach” Renault – całego pakietu rozwiązań zapewniających optymalny poziom bezpieczeństwa użytkownikom samochodów marki. Wyposażony w „Safety Coach” Megane E-Tech elektryczny otrzymał 5 gwiazdek Euro NCAP w testach przeprowadzonych zgodnie z protokołem obowiązującym w 2022 roku.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane E-Tech Electic, straż pożarna
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Megane E-Tech ElectricRenaultZoe
Udostepnij56Tweet35Udostepnij10
Poprzedni

Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”

Następny

Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na... Florydzie

C5 X

Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!

Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.