Grupa Renault wychodzi naprzeciw i towarzyszy głębokim przemianom stylu życia i konsumpcji. Od czterech lat Grupa angażuje się w rozwój nowych usług współdzielonej mobilności, z kierowcą lub bez kierowcy (Renault MOBILITY, Zity w Madrycie, Moov’in.Paris, Marcel), a także obejmuje udziały w różnych start-upach specjalizujących się w tej dziedzinie (Karhoo, Yuso, Como, iCabbi, Glide).
Obecnie Grupa Renault przyspiesza, tworząc RENAULT M.A.I. (Mobility As an Industry) ― spółkę zależną skoncentrowaną wyłącznie na nowej mobilności. Połączenie działań Grupy związanych z mobilnością w jednej spółce pozwoli osiągnąć synergię, uprościć proces decyzyjny, uporządkować istniejącą ofertę i stworzyć nowe propozycje.
RENAULT M.A.I. będzie nawiązywać strategiczną i ambitną współpracę partnerską w dziedzinie nowej mobilności. RENAULT M.A.I. chce zostać kluczowym partnerem dla miast, instytucji zarządzających, operatorów komunikacji oraz przedsiębiorstw z innych sektorów, aby wspierać mobilność współdzieloną z myślą o użytkownikach i podejmować wyzwania związane ze środowiskiem.
Celem jest stworzenie nowych rozwiązań w dziedzinie mobilności w miastach i na innych obszarach, w tym na terenach podmiejskich, przy jednoczesnym dążeniu do poprawy dostępności komunikacji na obszarach wiejskich we Francji i na świecie.
W 2050 roku niemal 70% ludności na świecie będzie mieszkało w miastach, co będzie oznaczało 2,5 mld dodatkowych mieszkańców. Dziś ten odsetek wynosi 55%. Taka perspektywa obrazuje skalę czekających świat wyzwań w dziedzinie jakości życia, mieszkalnictwa, komunikacji i zdrowia w miastach oraz dostępu do nowej mobilności poza miastami.
Upowszechniają się nowe zwyczaje w zakresie mobilności, które stawiają pod znakiem zapytania miejsce i rolę samochodu. Na strukturę rynku coraz bardziej wpływają zwyczaje użytkowników, którzy w mniejszym stopniu dążą do posiadania samochodu, a w większym do możliwości korzystania z innowacyjnej oferty multimodalnej, inteligentnej, bardziej ekologicznej i dostosowanej do różnorodnych potrzeb.
W sytuacji, kiedy pojęcie mobilności często jest nadużywane i stopniowo traci sens, wybór nazwy RENAULT M.A.I. ma wpisać mobilność w realia życia i gospodarki. To podejście jest charakterystyczne dla przemysłowej kultury Grupy Renault, która zawsze potrafiła wykazać się innowacyjnością i wybiegać w przyszłość. Wiąże się także z koniecznością rozwijania nowych zawodów i inwestowania w niezbadane segmenty rynku, które mogą przynieść zysk.
Arnaud Molinié (ur. w 1973) jest absolwentem Wyższej Szkoły Dziennikarstwa (ESJ – École Supérieure de Journalisme) oraz Wyższej Szkoły Nauk Politycznych i Społecznych (HEPS – École des Hautes Études Politiques et Sociales) w Paryżu.
Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz w Nouvelles de Versailles. Następnie pracował w dziale analiz Centrum Informacyjnego Rządu (S.I.G – Service d’Information du Gouvernement) i w dyrekcji generalnej Lyonnaise des Eaux.
W 1998 r. został dyrektorem ds. komunikacji Genopole (francuski program rządowy w dziedzinie genetyki). Po opuszczeniu firmy w 2000 r. podjął pracę w grupie Lagardère. W ciągu 11 lat pełnił kolejno funkcję dyrektora ds. komunikacji, dyrektora ds. strategii i rozwoju, dyrektora generalnego branży oraz prezesa–dyrektora generalnego różnych filii, w tym Lagardère Entertainment, którą stworzył w 2007 r.
W 2015 r. rozpoczął pracę w firmie Deloitte jako senior advisor, a następnie do grudnia 2018 r. był wspólnikiem.
Arnaud Molinié został zatrudniony w Grupie Renault w styczniu 2019 r. na stanowisku dyrektora ds. mobilności na świat. Jest członkiem Dyrekcji Grupy Renault.
Grupa RENAULT
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie.
Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 z zespołem, który bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze