• Najnowsze

Grupa Renault tworzy we Flins pierwszy europejski zakład realizujący ideę gospodarki obiegu zamkniętego w obszarze mobilności

2020-11-27

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Grupa Renault tworzy we Flins pierwszy europejski zakład realizujący ideę gospodarki obiegu zamkniętego w obszarze mobilności

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-11-27
w Renault, Wiadomości
Czas czytania6min czytania
60 3
0
54
UDOSTĘPNIEŃ
180
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

Re-FACTORY Flins to wiodący zakład gospodarki obiegu zamkniętego w obszarze mobilności w Europie, który realizuje cel osiągnięcia do 2030 roku ujemnego bilansu CO2*.

Konkurencyjny model zrównoważonej mobilności w sektorze przemysłowym, który wykorzystuje potencjał samochodów w całym cyklu ich życia.

Cel: ponad 3 tys. miejsc pracy do 2030 roku.

Grupa Renault ogłosiła przekształcenie swojego zakładu w mieście Flins w tzw. Re-FACTORY, pierwszy w Europie zakład gospodarki obiegu zamkniętego, który realizuje cel osiągnięcia do 2030 roku ujemnego bilansu CO2. Projekt wpisuje się w strategię transformacji Grupy, której celem jest umożliwienie Renault wykorzystania nowego, dynamicznie rozwijającego się źródła wartości, przy jednoczesnej rozbudowie działalności przemysłowej we Francji. Zgodnie z planami Grupy zakład w formule RE-FACTORY obejmie działalność regeneracji części prowadzoną w Choisy-le-Roi. Grupa Renault planuje programy wsparcia i szkolenia pracowników we Flins i w Choisy-le-Roi w celu budowania odpowiednich kompetencji przy założeniu, że do 2030 r. zakład będzie zatrudniał ponad 3 tys. osób.

Przewodniczący Rady Administrującej Renault, Jean-Dominique Senard stwierdził, iż ogłoszenie tej informacji jest efektem znakomitej pracy, jaką wykonały zespoły Renault oraz konstruktywnych konsultacji z interesariuszami, w tym między innymi z samorządami. RE-FACTORY to swoisty świeży oddech dla Renault, dla naszych pracowników, a także nowy impuls dla rozwoju całego regionu. Projekt opiera się na pionierskim zaangażowaniu w ideę gospodarki obiegu zamkniętego, na wartościach naszej firmy, na naszej wiedzy i doświadczeniu i jako taki w pełni pozwala nam realizować ambicję pozytywnego przekształcenia całej naszej branży.

Kryzys klimatyczny oraz oczekiwania klientów skłoniły Grupę Renault do ukierunkowania strategii na jakość i trwałość produktów oraz na zmniejszenie emisji węglowej. W Grupie Renault jesteśmy przekonani, iż w gospodarce obiegu zamkniętego tkwi ogromny potencjał rozwojowy. Zakład w formule RE-FACTORY to szansa, by Grupa wyszła o krok przed konkurencję.

Dzięki RE-FACTORY Flins stanie się wzorcem dla europejskiej gospodarki obiegu zamkniętego. RE-FACTORY umożliwi Grupie podjęcie wyzwań stojących przed obszarem mobilności i branżą motoryzacyjną dziś, a może przede wszystkim jutro. Zakład, który ma do 2030 r. osiągnąć ujemny bilans CO2, doskonale wpisuje się w globalną strategię Grupy łączenia gospodarki obiegu zamkniętego, redukcji emisji, rozwoju kompetencji i budowania nowej wartości – dodał Luca de Meo, dyrektor generalny Renault.

Zakład Re-FACTORY zostanie utworzony w latach 2021-2024 przy zaangażowaniu ogromnej sieci partnerów z różnych branż (startupów, wyższych uczelni, koncernów, samorządów itd.). Jego działalność będzie się skupiać na czterech obszarach kompetencji pokrywających się z pełnym cyklem eksploatacji pojazdów w ramach gospodarki obiegu zamkniętego (dostawa, ekoprojektowanie, oszczędność funkcjonalna, serwis, ponowne wykorzystanie, regeneracja i recykling).

Cztery obszary działalności:
  • RE-TROFIT: obszar ten będzie skupiał wszystkie działania na rzecz przedłużenia cyklu eksploatacji pojazdów oraz ich ponownego wykorzystania we współpracy z obszarem Re-CYCLE w celu zapewnienia sprawnego przepływu używanych części i materiałów w ramach zakładu. Obszar będzie obejmował Factory VO (samochodów używanych), którego zadaniem będzie regeneracja używanych pojazdów, „modernizacja” pojazdów spalinowych w celu montażu bardziej ekologicznych napędów, usługi naprawcze dla flot i nowej mobilności oraz usługę wytwarzania rzadkich części przy pomocy drukarek 3D. Będziemy również korzystać z centrum testowania i tworzenia prototypów, pracując nad trwałością pojazdów i materiałów, by budować w ten sposób podstawy dla lepszego projektowania pojazdów i rekomendowania lepszych rozwiązań eksploatacyjnych.
  • RE-ENERGY: obszar ten będzie obejmował tworzenie potencjalnych zastosowań dla wykorzystania akumulatorów i nowych form energii w skali przemysłowej (w tym optymalizację pierwszego cyklu eksploatacji akumulatorów, tworzenie drugiego cyklu zastosowania, między innymi jako stacjonarnego magazynu energii, zarządzanie wycofaniem akumulatorów z eksploatacji oraz opracowanie rozwiązań techniczno-logistycznych dla nowych rodzajów napędów, w tym napędu wodorowego).
  • RE-CYCLE: obszar będzie łączył działalność zakładu w Choisy-le-Roi oraz wszystkie pozostałe działania Grupy mające na celu sprawne zarządzanie zasobami i ich przepływem, dzięki czemu zostanie skrócony cykl dostaw materiałów i części oraz zwiększony udział materiałów używanych i z recyklingu (instalacja linii demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwiększenie skali regeneracji, ponownego wykorzystania i recyklingu materiałów).
  • RE-START: W celu wzmocnienia dotychczasowych i rozwoju nowych kompetencji przemysłowych oraz przyspieszenia badań i innowacji w obszarze gospodarki obiegu zamkniętego planujemy uruchomienie inkubatora oraz centrum naukowego i szkoleniowego. Te cztery obszary funkcjonalne będą w założeniu współpracować z otoczeniem (pozostałymi spółkami Grupy, klientami, partnerami itd.) i działać na zasadzie pełnej koordynacji i komplementarności. Na przykład obszar RE-TROFIT będzie miał możliwość wysyłki używanych części do RE-CYCLE i odbioru części zregenerowanych lub nadających się do ponownego użytku. Obszar RE-CYCLE będzie mógł dostarczać do pozostałych obszarów części i materiały, a w zamian odbierać od RE-ENERGY używane akumulatory do regeneracji.

 

* Zgodnie ze strategią ekologiczną Grupy, która dąży do osiągnięcia w 2050 r. neutralności węglowej w Europie, zakład we Flins ma ambicje zdobycia do 2030 r. pozycji wiodącej europejskiej fabryki o ujemnym bilansie CO2 dzięki wkładowi ekosystemu w dekarbonizację środków transportu:
– ujemny bilans węglowy po zakończeniu konwersji dzięki nowym produktom i usługom, które pozwolą zmniejszyć emisję. Strategia dekarbonizacji opiera się również na zmniejszeniu emisji CO2 na skutek stopniowych zmian działalności zakładu we Flins  (likwidacja lakierni, procesu montażu itd.);
– działalność zmniejszająca zużycie wody, energii i surowców.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: Renault
Udostepnij22Tweet14Udostepnij4
Poprzedni

Nowe Renault Taliant zastąpi Logana! Pierwsze grafiki modelu

Następny

Test: Renault Zoe w mieście bez stacji ładowania…

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Zoe

Test: Renault Zoe w mieście bez stacji ładowania...

Francuskie SUV-y są ciekawe. Stronniczy przegląd prasy: MOTO SALON nr 5/2020

Citroen C4

Nowy Citroën C4 oczami Francuzów, „to prawdziwy Citroën”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • lopoo o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Pee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Francószkie o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.