W Polsce zarejestrowano 39 egzemplarzy samochodów marki Alpine.
Samochody i rozwiązania Grupy Renault otrzymały wiele prestiżowych nagród, przyznanych m.in. przez magazyn motoryzacyjny „L’Argus” (dla technologii E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid oraz Nowej Dacii Sandero) czy w ramach Automobile Awards 2021 (nagrody dla Dacii Spring i koncepcyjnego samochodu Dacia Bigster).
Grupa Renault rozwijała również swoje usługi online, m.in. wprowadziła narzędzie do rezerwacji jazd próbnych przez Internet, a na stronie dacia.pl pojawił się moduł do wyceny aut używanych.
Grupa Renault w Polsce odnotowała sprzedaż na poziomie 51.870 (łączna sprzedaż samochodów marki Renault, Dacia i Alpine), co przekłada się na 9,96% udziału w rynku. Marka Renault zajęła również pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów dostawczych z rekordowym udziałem w rynku na poziomie 19,1%. Z kolei marka Dacia osiągnęła rekordowy udział w rynku klienta indywidualnego (8%) i znalazła się w TOP3 pod względem sprzedaży na tym rynku. Sprzedaż samochodów marki Alpine wyniosła 39 egzemplarzy.
Nagrody
Magazyn motoryzacyjny „L’Argus” przyznał w 2021 r. nagrodę specjalną technologii E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid, a Nowa Dacia Sandero została Samochodem Roku i Miejskim Samochodem Roku. Dacia Spring otrzymała tytuł „The Best Buy Car of Europe 2022” oraz nagrodę „Good Deal” przyznawaną przez Automobile Awards 2021, w tym samym konkursie nagrodzono też Dacię Bigster w kategorii samochodów koncepcyjnych. Alpine A110 już po raz trzeci zdobyło nagrodę „Samochód Roku 2021” przyznaną przez czytelników niemieckiego magazynu „Auto Motor und Sport”. Samochód koncepcyjny Renault 5 Prototype otrzymał tytuł CONCEPT-CAR OF THE YEAR w konkursie organizowanym przez serwis Car Design News. Nagrodę przyznało jury składające się z dyrektorów designu największych marek samochodowych. Renault 5 Prototype wybrano także Najpiękniejszym Samochodem Koncepcyjnym Roku 2022 podczas Festiwalu Automobile International. Auto zdobyło ponad 70% głosów publiczności. Jury wyróżniło też samochód koncepcyjny Renault SUITE N°4.
W drodze do cyfryzacji
W tym roku Renault jako pierwsza firma wśród importerów samochodów w Polsce wprowadziło narzędzie pozwalające na w pełni internetową rezerwację jazd próbnych. Dzięki niemu przez całą dobę możliwe jest zarezerwowanie konkretnego samochodu na konkretny termin, nawet na kolejny dzień. Od momentu uruchomienia tego modułu 54% jazd zostało umówionych właśnie za jego pomocą.
Od listopada klienci mogą także korzystać z narzędzia do wyceny aut używanych (trade-in) na dacia.pl
Już wkrótce uruchomiona zostanie możliwość zakupu akcesoriów z wysyłką pod wskazany adres. W dalszej kolejności wprowadzone zostaną narzędzia, dzięki którym klienci w R Shop i Dacia Shop będą mogli w łatwy i szybki sposób wycenić oraz zakupić online wybraną przez siebie umowę serwisowych lub polisę ubezpieczeniową. W planach jest również udostępnienie rozwiązań do zdalnego śledzenia produkcji i dostawy samochody w MYRenault i MYDacia (dotyczy aut na zamówienie) oraz rozbudowa modułów finansowania RCI. MYRenault zyska też inne nowe funkcjonalności. Już teraz telefon może zaprowadzić użytkownika do samochodu czy włączyć klimatyzację. Wkrótce możliwe będzie głosowe sterowanie funkcjami samochodu.
W nadchodzącym roku dalej rozwijany będzie także serwis carsharingowy Mobilize Share (dawniej Renault Mobility).
Grupa Renault
Grupa Renault reprezentuje awangardę nowej koncepcji mobilności. Dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi Motors oraz unikatowemu know-how w napędach elektrycznych, a także wzajemnie dopełniającym się pięciu markom (Renault, Dacia, Łada, Alpine i Mobilize) oferuje klientom zrównoważone i innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności. Działa w 130 krajach i w 2020 roku sprzedała 2,9 mln samochodów. Ponad 170 tysięcy pracowników każdego dnia realizuje misję Grupy, aby mobilność zbliżała ludzi. Grupa, gotowa do podjęcia wyzwań na drogach i w sporcie, realizuje ambitny projekt transformacji, skupiony na generowaniu wartości. Projekt zakłada rozwój innowacyjnych technologii i usług, nowej, zelektryfikowanej i jeszcze bardziej konkurencyjnej i ekologicznej gamy samochodów. W odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska Grupa Renault wyznaczyła sobie ambitny cel osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2050 roku.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze