Grupa Renault może mieć powody do zadowolenia po pierwszym półroczu 2015 roku. Sprzedaż na rodzimym rynku rośnie, a Francuzom szczególnie dobrze poszło w segmencie lekkich aut użytkowych, gdzie Renault wzrosło kilkukrotnie lepiej, niż rynek. Nieźle było też w gamie samochodów osobowych, zwłaszcza w przypadku marki Renault, bo Dacia trochę straciła impet.
Zanim jednak napiszemy o wynikach za całe półrocze, wspomnijmy parę słów o sprzedaży czerwcowej. Szósty miesiąc bieżącego roku przyniósł na francuskim rynku 266.551 nowych rejestracji, z czego 225.645 przypadło na samochody osobowe, a 40.906 na lekkie auta użytkowe. Oznacza to wzrosty w stosunku do czerwca’2014 odpowiednio o 14,3%, 15,0% i 10,5%. Na tym tle Grupa Renault wypadła nieco słabiej od całego rynku, ale też nieźle.
W czerwcu bieżącego roku zarejestrowano nad Sekwaną 79.581 nowych aut Grupy Renault (+8,7% w stosunku do czerwca’2014) – 65.111 stanowiły samochody osobowe (+8,5%), a 14.470 lekkie auta dostawcze (+9,5). Na markę Renault przypadło tu 67.600 aut (+9,9%) – 53.471 samochodów osobowych (+9,9%) i 14.129 dostawczych (+9,9%). Wzrosła też Dacia – 11.981 aut w czerwcu, to o 2,1% więcej, niż rok wcześniej. Ten wynik, to efekt sprzedaży głównie samochodów osobowych – w czerwcu zarejestrowano 11.640 takie Dacie (+2,3%) i 341 Dacii dostawczych (+3,1%).
Biorąc pod uwagę sprzedaż skumulowaną za całe półrocze Grupa Renault poszczycić się może liczbą 325.365 zarejestrowanych nowych aut, co oznacza udział we francuskim rynku wynoszący 26,9%. Sprzedaż wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3,7%. Na wspomnianą liczbę złożyło się 262.801 aut osobowych (+3,5%) i 62.564 lekkie samochody dostawcze (+4,6%).
Z tego wszystkiego na markę Renault przypadło 269.364 samochody (+6,4%) – 208.606 aut osobowych (+6,8%) i 60.758 samochodów użytkowych (+4,9%). Renault ma udziały we francuskim rynku wynoszące 22,3%, w tym 20,5% w rynku aut osobowych i 31,6% w rynku lekkich aut użytkowych.
W przypadku Dacii było to 56.001 samochodów (-7,3%), przy czym na auta osobowe przypadło 54.195 sztuk (-7,5%), a na dostawcze 1.806 egzemplarzy (-3,0%). Dacia ma udziały we francuskim rynku wynoszące 4,6%, w tym 5,3% w rynku aut osobowych i 0,9% w rynku lekkich aut użytkowych.
Grupa Renault w ciągu tych sześciu miesięcy zdołał wprowadzić do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych nad Sekwaną modeli pięć swoich aut. Pierwsze miejsce na francuskim rynku należy niezmiennie do Clio, na które zdecydowało się ponad 60.000 kierowców (+6,5%). Trzecim najchętniej kupowanym modelem jest z kolei Captur z wynikiem przeszło 40.000 nowych rejestracji i imponującym wzrostem o 20,4% w stosunku do pierwszego półrocza roku 2014. W czołowej dziesiątce znalazły się też Scenic, Twingo i Dacia Sandero.
Dobrze rokuje Nowe Espace wprowadzone do sprzedaży we Francji w kwietniu. W ciągu kwartału zarejestrowano niemal 3.700 takich aut, co – biorąc pod uwagę segment i cenę – wydaje się niezłym wynikiem. Znacznie więcej, bo prawie 4.900 rejestracji, zanotował Kadjar, który – biorąc pod uwagę wprowadzenie go do sprzedaży dopiero w czerwcu – zapowiada się na niezły przebój!
Niemal 5.000 nowo zarejestrowanych Renault, to Zoe. Do tego całkowicie elektrycznego modelu należy już 61,5% francuskiego rynku osobowych samochodów o napędzie elektrycznym!
Na rynku lekkich samochodów użytkowych prym wiodą Kangoo i Clio. Z kolei Master i Trafic zajmują miejsca czwarte i szóste.
KG
Najnowsze komentarze