Zaczyna się czas podsumowań. Na pierwszy ogień idzie Grupa Renault we Francji, bo stamtąd otrzymaliśmy już wstępne wyniki, choć nie są to konkretne dane liczbowe w podziale na poszczególne modele. To, co przeczytacie za chwilę, pozwoli Wam jednak zorientować się z grubsza we francuskim rynku motoryzacyjnym.
Francuski rynek nowych aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych (łącznie) w minionym roku okazał się dość stabilny – w stosunku do roku 2013 wzrósł jedynie o pół procenta. Na tym tle nieźle wypada Grupa Renault, która zanotowała wzrost o 5,5%, dzięki czemu może się pochwalić 26,6-procentowym udziałem w tym rynku.
Wśród dziesięciu najchętniej wybieranych samochodów osobowych we Francji w roku 2014 aż połowa, to były auta Grupy Renault – Clio, Captur, Scénic, Mégane oraz Sandero, przy czym Clio było najchętniej kupowanym modelem nowego samochodu w ogóle. W gamie lekkich aut użytkowych trzy najczęściej wybierane we Francji modele, to samochody Renault. Model Zoe zdobył 56,5% francuskiego rynku elektrycznych samochodów osobowych.
Dacia jest piątą najpopularniejszą marką samochodową nad Sekwaną i czwartą, jeśli weźmie się pod uwagę kanał sprzedaży do prywatnych odbiorców!
Marka Renault odnotowała w roku 2014 wzrost rejestracji w stosunku do roku 2013 o 4,8% do poziomu 353.906 samochodów osobowych zyskując jednocześnie 0,85 punktu procentowego w udziałach rynkowych, które teraz wynoszą 19,7%. Niemal 30% sprzedaży w gamie aut osobowych marki przypadło na Renault Clio – najlepiej sprzedający się samochód we Francji w minionym roku. Zarejestrowano bowiem nad Sekwaną przeszło 105.000 egzemplarzy tego zgrabnego auta. Bardzo dobrze radził sobie także Captur, trzeci najchętniej wybierany samochód osobowy we Francji w roku 2014. Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 wyniósł w przypadku Captura aż blisko 60%. Świetnie zostało przyjęte także nowe Twingo – w ciągu zaledwie czterech miesięcy zarejestrowano we Francji niemal 15.000 egzemplarzy tego napędzanego na tył autka miejskiego. Scénic również cieszył się dużym uznaniem klientów – na francuskie drogi wyjechało w minionym roku 49.000 nowych kompaktowych minivanów od Renault.
Zoe zyskało na znaczeniu – wzrost rejestracji wyniósł 8,3% i osiągnął poziom niemal 6.000 nowych egzemplarzy, co zaskutkowało udziałem 56,5% w rynku osobowych samochodów elektrycznych we Francji.
W gamie lekkich aut użytkowych liderem pozostało Kangoo ze stabilnym udziałem w rynku wynoszącym aż 31,7%. Kolejne miejsca zajęły Clio (wersja użytkowa) oraz odświeżony Master.
Marka Dacia przekroczyła w minionym roku we Francji poziom stu tysięcy rejestracji osiągając dokładnie 102.519 nowo zarejestrowanych aut osobowych. Dało to rumuńskiej marce wchodzącej w skład Grupy Renault 5,7% udziału w rynku (wzrost o 0,7 punktu procentowego) i piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych marek nowych samochodów. Jednakże w kanale dystrybucji do osób prywatnych Dacia wbiła się na miejsce czwarte!
Taki wzrost popularności Dacia zawdzięcza przede wszystkim nowej generacji modelu Sandero, który zajął trzecie miejsce w klasyfikacji aut osobowych sprzedawanych prywatnym klientom! Znakomicie sprzedawał się także odświeżony Duster, który zanotował wzrost nowych rejestracji o 55,2% – we Francji sprzedano w minionym roku ponad 40.000 tych SUV-ów.
„2014 rok był naprawdę dobry dla Grupy Renault we Francji. Obie nasze marki biorąc pod uwagę zarówno wzrost ich sprzedaży, jak i udziały w rynku, zwiększały przewagę nad konkurencją. Nasze osiągnięcia w sprzedaży samochodów osobowych, jak i lekkich aut użytkowych są skutkiem odnowienia gamy produktowej oraz coraz wyższej fachowości autoryzowanych serwisów i salonów sprzedaży. Myślę, że szeroka gama naszych produktów pozwoli nam umocnić naszą pozycję także w rozpoczętym właśnie roku 2015” – powiedział Philippe Buros, wiceprezes Renault odpowiedzialny za rynek francuski.
KG
Najnowsze komentarze