Grupa Renault we współpracy z Nino Robotics inwestuje w mikromobilność

0 151

Dział ds. zrównoważonego rozwoju i wpływu na społeczeństwo podpisał umowę o współpracy z firmą Nino Robotics, która projektuje urządzenia do transportu osobistego dla osób z niepełnosprawnością. Ich celem jest zmiana postrzegania rozwiązań transportowych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzięki inwestycji Grupa realizuje misję tworzenia rozwiązań w zakresie mobilności, które są zrównoważone i dostępne dla każdego.

W ramach współpracy Grupa Renault wesprze finansowo firmę Nino Robotics za pośrednictwem podmiotu inwestycyjnego Mobilize Invest, którego zadaniem jest finansowanie projektów o dużym oddziaływaniu społecznym w zakresie mobilności. Grupa Renault zobowiązuje się do stworzenia systemu wsparcia z udziałem jej inżynierów (ekspertów w dziedzinie akumulatorów, napędów, łączności itp.). Celem jest wsparcie rozwoju Nino Robotics, a w szczególności rozwoju NINO4, elektrycznego transportera przyszłości, aby umożliwić jego produkcję na skalę przemysłową.

Pierre Bardina, założyciel Nino Robotics, wprowadzając NINO4 pragnie zaoferować rozwiązanie, które zdecydowanie różni się od aktualnej oferty dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Urządzenie do transportu osobistego dla osób z niepełnosprawnością ma bardzo charakterystyczny, smukły i kolorowy design, a ponadto niewielkie wymiary. Urządzenie będzie podłączone do Internetu, aby dostarczać użytkownikom danych, takich jak poziom naładowania akumulatora, prędkość i przebieg. Funkcja „Follow Me” pozwoli osobie trzeciej na zdalne prowadzenie NINO4 i jego użytkownika. Do tej pory firma Nino Robotics zaprojektowała i wprowadziła na rynek dwa produkty: Nino ― samobalansujące urządzenie do transportu osobistego oraz One – hulajnogę specjalnie zaprojektowaną do wózków inwalidzkich.

Pierrick Cornet, dyrektor ds. projektów Aliansu i mentor Nino Robotics, powiedział: „Elektryczna, inteligentna i dostępna dla tak wielu ludzi, jak to tylko możliwe, wizja mobilności Nino Robotics jest zgodna ze strategią i zaangażowaniem społecznym Grupy Renault. Moją misją jako mentora jest umożliwienie wzajemnych kontaktów i zwrócenie uwagi na możliwe obszary współpracy Nino Robotics z branżą motoryzacyjną, a także ułatwienie wymiany doświadczeń… Bardzo się cieszę, że mogę przyczynić się do rozwoju współpracy między naszymi zespołami a Nino Robotics. Odpowiada to pragnieniom moim i wielu pracowników Grupy, którzy chcą bardziej angażować się w działania społeczne”.

Pierre Bardina, prezes Nino Robotics:Firma Nino Robotics powstała, aby zaspokajać potrzeby mobilności osób, które chodzą mało, bardzo mało lub w ogóle nie mogą chodzić. Koncepcja NINO4 polega na zachęceniu do korzystania z małego elektrycznego urządzenia o przełomowym designie. NINO4 może być używane przez każdego, w tym osoby starsze, niepełnosprawne i tych, którzy mają czasowe lub stałe trudności w poruszaniu się. Stylistyka Nino Robotics znacznie poprawia samopoczucie. To wyraźnie przekłada się na łatwiejszą socjalizację użytkowników, a co za tym idzie, podnosi ich morale i prowadzi do poprawy stanu zdrowia. Urządzenia projektowane przez Nino Robotics są prospołeczne, zapewniają  mobilność, nowoczesność i inteligentne technologie”.

Grupa Renault

Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 i bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.

Nino Robotics

Firma Nino Robotics została założona w grudniu 2014 roku. Jej celem jest zaspokajanie potrzeb związanych z mobilnością osób, które chodzą mało, bardzo mało lub w ogóle nie mogą chodzić. Wyrazisty design, najnowocześniejsze technologie i łatwość użytkowania sprawiają, że produkty Nino Robotics są unikatowymi rozwiązaniami w zakresie mobilności. Misją Nino Robotics jest zaspokajanie potrzeb w zakresie mobilności, ale także zmiana sposobu postrzegania i sprawienie, że codzienne przemieszczanie się stanie się niepowtarzalną przyjemnością. Firma Nino Robotics zaprojektowała i wprowadziła na rynek dwa produkty: Nino – samobalansujące urządzenie do transportu osobistego oraz One – hulajnogę specjalnie zaprojektowaną do wózków inwalidzkich. Od chwili powstania firma sprzedała ponad 400 egzemplarzy Nino i 140 egzemplarzy One. Obrót całkowity firmy wyniósł prawie 2,5 miliona euro. Wprowadzenie NINO4 stanowi zwrot w działalności firmy Nino Robotics, która wkracza w obszar MaaS (mobilność jako usługa) i mikromobilności.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o