Grupa Renault ogłosiła wyniki handlowe za trzeci kwartał roku 2020. Koncern sprzedał 806.320 egzemplarzy samochodów i zanotował spadek przychodów o 8,2%.
Grupa Renault sprzedała w trzecim kwartale 2020 roku 806.320 egzemplarzy samochodów na rynku światowym, co oznacza spadek o 6,1% (przy spadku rynku o 4%). Przychody wyniosły 10,37 mld euro, czyli o 8,2% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale więcej niż przewidywali analitycy.
Pod rządami nowego dyrektora generalnego, Luca de Meo koncern zmienił politykę handlową, która będzie opierała się teraz na rentowności, a nie na wolumenach sprzedaży. Ponadto Renault umacnia swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych i przyspiesza wprowadzanie na rynek europejski modeli z napędem hybrydowym.
Grupa Renault w Europie
W Europie klienci zarejestrowali w ciągu trzeciego kwartału 405.223 egzemplarze nowych pojazdów Grupy, co daje spadek o 2,9%. Udział w rynku koncernu wzrósł o 0,2 punktu do 10,3%. Jak poradziły sobie poszczególne marki? Marka Renault zanotowała wzrost sprzedaży o 0,8%, co firma tłumaczy popularnością Clio, Captura i Zoe. Ostatni z wymienionych modeli jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na Starym Kontynencie. Zainteresowanie Zoe wzrosło wraz z rynkiem aut elektrycznych. W trzecim kwartale Renault sprzedało 27.000 sztuk swojego elektryka, czyli o 157,4% więcej niż tym samym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż marki Dacia w Europie spadła o 9,9%. Producent przygotowuje się do dwóch premier rynkowych: nowego Sandero i elektrycznego modelu Spring.
Polska jest piętnastym rynkiem Grupy Renault na świecie. W pierwszym kwartale roku 2020 sprzedano w naszym kraju 35.064 egzemplarze pojazdów koncernu. Udział w rynku wyniósł 10,5%.
Poza Europą
Poza Europą sprzedaż Grupy Renault spadła o 9%. Wpływ na wynik miał przede wszystkim ponad 50% spadek sprzedaży w Brazylii spowodowany silnym spadkiem rynku oraz zmianą polityki handlowej. W Rosji, drugim co do wielkości rynku Grupy Renault, sprzedaż marki Łada wzrosła o 4,5%. Na rynku rosyjskim Grupa jest liderem z 28,8% udziałem napędzanym modelami Łada Granta i Vesta, czyli dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. W Turcji, na rynku przeżywającym bardzo silne ożywienie (+178,0%), koncern zwiększył sprzedaż o 131,1%.
Najnowsze komentarze