Citroen cieszy się dużą popularnością w Hiszpanii. Jeszcze przed końcem roku 2018, francuski producent przekroczył sprzedaż 100.000 samochodów. Do sukcesu przyczyniły się modele: C3, C4 Cactus, C3 Aircross oraz Berlingo.
Citroen może pochwalić się najlepszym wynikiem sprzedaży w Hiszpanii od roku 2010. Dobra passa producenta rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem na rynek modelu C4 Cactus produkowanego w fabryce w Madrycie w 2014 roku. Marka niedawno świętowała sprzedaż 100.000 egzemplarzy samochodów. Z salonów Citroena zniknęło w tym roku 19.500 C3-jek, 10.000 egzemplarzy C4 Cactusa, 11.500 sztuk modelu C3 Aircross oraz 25.000 sztuk Berlingo. Model C4 Spacetourer sprzedał się w liczbie 14.000 sztuk.
Na specjalnej uroczystości z okazji przekroczenia progu 100.000 rejestracji, dyrektor Citroena w Hiszpanii, Pablo Puey wyraził zadowolenie z doskonałych wyników uzyskanych w 2018 roku, które, jak powiedział: są „owocami dobrej pracy zespołu, znakomitej sieci marki oraz efektem odnowienia gamy modelowej Citroena”.
Od stycznia do listopada Citroen zanotował w Hiszpanii wzrost sprzedaży o 10% i został liderem rynku pojazdów użytkowych. Największym zainteresowaniem cieszyły się pojazdy produkowane lokalnie. Ponad 60% zarejestrowanych w Hiszpanii pojazdów marki Citroen w Hiszpanii, to modele wyprodukowane w tym kraju. Liderami w swoich segmentach były modele C4 Spacetourer, Jumpy i C-Elysee.
Citroen przyczynił się również do rozwoju zrównoważonej mobilności, dzięki dostarczeniu 600 egzemplarzy elektrycznych modeli C-Zero. Pojazdy trafiły na ulice Madrytu w ramach usługi car-sharingu.
Rok 2019 zapowiada się dla Citroena bardzo obiecująco. Na hiszpański rynek zostanie wprowadzony nowy SUV C5 Aircross. Samochód pojawi się w salonach w styczniu przyszłego roku, ale już wywołuje sensację wśród zainteresowanych klientów.
Najnowsze komentarze