Peugeot 308, bo o nim mowa, ma się pojawić na rynku najprawdopodobniej pod koniec bieżącego roku. Od dłuższego już czasu PSA prowadziło prace badawczo-rozwojowe nad jego poprzednikiem – modelem 307 – oraz Citroënem C4. Samochody zaprezentowano m.in. na ubiegłorocznej wystawie „European Research and Innovation” w Paryżu, ale poświęcono im też szereg filmów instruktażowych, które można było oglądać także na polskojęzycznych kanałach telewizyjnych (nie tylko motoryzacyjnych).
Wiadome jest, że nie każde opracowanie inżynierów trafia do seryjnej produkcji, a na niektóre trzeba długo czekać. Tym razem Peugeot nie zamierza zasypiać gruszek w popiele i planuje pokazać takie produkcyjne auto jeszcze w tym roku!
Oczekuje się, że emisja dwutlenku węgla wyniesie tylko 90 g/km, co podbije o kolejne 20% ekologiczną poprzeczkę i tak już dość wysoko ustawioną przez koncerny francuskie. O wyśrubowanych wynikach emisji dwutlenku węgla aktualnie osiąganych przez europejskich producentów możecie też poczytać tutaj.
Zużycie oleju napędowego w Peugeocie 308 powinno oscylować w okolicach 3,5 litra na każde przejechane 100 km. To znakomity wynik! A jeżeli Unia Europejska ostatecznie wdroży motoryzacyjny system podatkowy uzależniony od emisji spalin, to hybrydy PSA (bo należy się zaraz potem spodziewać tego rozwiązania także w Citroënie C4) będą się sprzedawać, jak świeże bułeczki!
Czego Citroënowi i Peugeotowi serdecznie życzymy ;-)
KG
Najnowsze komentarze