czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Hybrydowe floty. Firmy całkowicie zrezygnują z samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Citroën C5 X, Peugeot

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-20
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
124 6
12
112
UDOSTĘPNIEŃ
372
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”

Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”

Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik

Polskie floty samochodowe odchodzą od silników diesla. Firmy, które do tej pory chętnie kupowały duże ilości samochodów z silnikami wysokoprężynymi, deklarują rezygnację z nich na rzecz napędów hybrydowych oraz czysto elektrycznych. Tak będzie m.in. w przypadku AstraZeneca.

Silniki diesla, nadal popularne na rynku wtórnym, głównie ze względu na niższe spalanie, znikają z flot z wielu powodów. Deklarowana przyjazność dla środowiska, zobowiązania do redukcji emisji, nacisk ze strony klientów a nawet pewnego rodzaju moda to jedna strona medalu. To także prawo, tworzące m.in. strefy czystego transportu czy też zachęty podatkowe.

Ponad osiemset hybryd i elektryków AstraZeneca

– Cała flota, licząca przeszło 800 samochodów, finansowana i obsługiwana jest przez firmę LeasePlan Polska Fleet Management. Większość floty, poza samochodami elektrycznymi, to hybrydy. Do końca roku firma AstraZeneca całkowicie zrezygnuje z samochodów z silnikami wysokoprężnymi, stawiając tylko na napędy hybrydowe, hybrydowe plug-in oraz w pełni elektryczne – poinformował Krzysztof Turczak, dyrektor ds. rozwoju Fleet Meetings.

Inwestycje w infrastrukturę

Tego typu zmiany związane są z inwestycjami nie tylko w samochody, ale również infrastrukturę. Od momentu, gdy zaczęła się pandemia, firmy w dużej mierze przechodziły na pracę zdalną, ale w biurach należy zapewnić miejsca do ładowania. To oznacza, że potrzebne są audyty energetyczne, zakup odpowiednich ładowarek oraz szkolenia dla użytkowników, bo samochody na prąd są wciąż nowością na polskim rynku. Powoli jednak zdobywają coraz większą część rynku.

Samochody francuskie: bogata oferta elektryków i hybryd

W ofercie francuskich producentów hybryd i elektryków jest coraz więcej.

Citroën

Citroën oferuje m.in. elektrycznego kompaktowego e-C4 ze 136-konnym silnikiem, który jest świetnym wyborem dla osób ceniących sobie wygodę i komfort jazdy. Za chwilę otwarte zostaną zamówienia na Citroëna C5 X, flagowy model marki. Będzie miał 225-konny napęd hybrydowy, jest też elektryczne Berlingo. Zobacz całą ofertę Citroëna.

Peugeot

Peugeot już dzisiaj oferuje miejskiego bardzo nowoczesnego elektrycznego Peugeot 208, to w końcu samochód roku 2020, oraz model 2008, jeden z najlepiej wyglądających  crossoverów na rynku z i-cokcpitem 3D. Peugeot oferuje elektrycznego Partnera. Hybrydowe są też mocne wersje bestellerów marki, takie jak Peugeot 3008 oraz 5008. Zobacz całą ofertę Peugeot.

Renault i Dacia

Renault z kolei ma swój sprawdzony hit, czyli elektryczne Zoe, za moment pojawi się zupełnie nowy Renault Mégane. Są już hybrydowe Mégane poprzedniej generacji, nowy Captur oraz nowa Arkana, świetnie przyjęta przez rynek. Zobacz całą ofertę Renault. Kolejne modele dostają nowe napędy. Dacia ma z kolei najtańszy samochód elektryczny na rynku, czyli model Spring. Zobacz Dacię Spring.

Przyszłość motoryzacji na rynku wtórnym

Z rynku flotowego po kilku latach te samochodu trafią na rynek wtórny. A wtedy proporcje między dieslem i benzyną a elektrykami zaczną się zmieniać i tutaj. Do tego czasu powinno być lepiej jeśli chodzi o infrastrukturę.

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDaciaPeugeotRenault
Udostepnij45Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Co składa się na koszt akumulatora litowo-jonowego? Zaskakujące dane

Następny

UOKiK: Peugeoty 208 i 2008 do serwisu

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

UOKiK: Peugeoty 208 i 2008 do serwisu

Gdzie są najtańsze używane samochody? Jeden kraj w Europie wyróżnia się niskimi cenami

UOKiK: DS 3 Crossback do serwisu

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Nowe Renault Mégane E-tech w Olsztynie. Zapisz się na jazdę próbną
  • UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.