Polskie floty samochodowe odchodzą od silników diesla. Firmy, które do tej pory chętnie kupowały duże ilości samochodów z silnikami wysokoprężynymi, deklarują rezygnację z nich na rzecz napędów hybrydowych oraz czysto elektrycznych. Tak będzie m.in. w przypadku AstraZeneca.
Silniki diesla, nadal popularne na rynku wtórnym, głównie ze względu na niższe spalanie, znikają z flot z wielu powodów. Deklarowana przyjazność dla środowiska, zobowiązania do redukcji emisji, nacisk ze strony klientów a nawet pewnego rodzaju moda to jedna strona medalu. To także prawo, tworzące m.in. strefy czystego transportu czy też zachęty podatkowe.
Ponad osiemset hybryd i elektryków AstraZeneca
– Cała flota, licząca przeszło 800 samochodów, finansowana i obsługiwana jest przez firmę LeasePlan Polska Fleet Management. Większość floty, poza samochodami elektrycznymi, to hybrydy. Do końca roku firma AstraZeneca całkowicie zrezygnuje z samochodów z silnikami wysokoprężnymi, stawiając tylko na napędy hybrydowe, hybrydowe plug-in oraz w pełni elektryczne – poinformował Krzysztof Turczak, dyrektor ds. rozwoju Fleet Meetings.
Inwestycje w infrastrukturę
Tego typu zmiany związane są z inwestycjami nie tylko w samochody, ale również infrastrukturę. Od momentu, gdy zaczęła się pandemia, firmy w dużej mierze przechodziły na pracę zdalną, ale w biurach należy zapewnić miejsca do ładowania. To oznacza, że potrzebne są audyty energetyczne, zakup odpowiednich ładowarek oraz szkolenia dla użytkowników, bo samochody na prąd są wciąż nowością na polskim rynku. Powoli jednak zdobywają coraz większą część rynku.
Samochody francuskie: bogata oferta elektryków i hybryd
W ofercie francuskich producentów hybryd i elektryków jest coraz więcej.
Citroën
Citroën oferuje m.in. elektrycznego kompaktowego e-C4 ze 136-konnym silnikiem, który jest świetnym wyborem dla osób ceniących sobie wygodę i komfort jazdy. Za chwilę otwarte zostaną zamówienia na Citroëna C5 X, flagowy model marki. Będzie miał 225-konny napęd hybrydowy, jest też elektryczne Berlingo. Zobacz całą ofertę Citroëna.
Peugeot
Peugeot już dzisiaj oferuje miejskiego bardzo nowoczesnego elektrycznego Peugeot 208, to w końcu samochód roku 2020, oraz model 2008, jeden z najlepiej wyglądających crossoverów na rynku z i-cokcpitem 3D. Peugeot oferuje elektrycznego Partnera. Hybrydowe są też mocne wersje bestellerów marki, takie jak Peugeot 3008 oraz 5008. Zobacz całą ofertę Peugeot.
Renault i Dacia
Renault z kolei ma swój sprawdzony hit, czyli elektryczne Zoe, za moment pojawi się zupełnie nowy Renault Mégane. Są już hybrydowe Mégane poprzedniej generacji, nowy Captur oraz nowa Arkana, świetnie przyjęta przez rynek. Zobacz całą ofertę Renault. Kolejne modele dostają nowe napędy. Dacia ma z kolei najtańszy samochód elektryczny na rynku, czyli model Spring. Zobacz Dacię Spring.
Przyszłość motoryzacji na rynku wtórnym
Z rynku flotowego po kilku latach te samochodu trafią na rynek wtórny. A wtedy proporcje między dieslem i benzyną a elektrykami zaczną się zmieniać i tutaj. Do tego czasu powinno być lepiej jeśli chodzi o infrastrukturę.
Najnowsze komentarze