Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Do czego to doszło, elektryczny dostawczak taniej niż diesel i to w Polsce. Promocja jakiej jeszcze nie było

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Stellantis jest liderem sprzedaży w pełni elektrycznych dostawczych samochodów w segmentach C-Van oraz D-Van na polskim rynku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Czy w Polsce zabraknie paliwa? Niektóre stacje wprowadziły limity

autor Tomasz Nowicki
2023-09-28
Copyright Alex Rank @ Continental Productions
Wiadomości

Citroën ogłasza wielką promocję. Rabaty prawie 50.000 zł!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Co wybrać dla rodziny: używane kombi segmentu C czy D?

autor Maciej Mokwiński
2023-09-26

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane III 1.2 TCe 115 KM 2013 – miejski kompakt oczami kobiety. Na wypasie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Popularna Meganka to auto, które może się podobać.

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-07-03
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
422 9
A A
6
Renault Megane III oczami kobiety

Renault Megane III z benzynowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM trafił w ręce Małgorzaty Piekarskiej. Co zauważyła w tym ciekawym kompakcie?

Z tzw. wypasionymi testowanymi samochodami jest tak, że wszystko fajnie, kiedy je testujesz, a gorzej, gdy przesiadasz się z nich z powrotem do własnego o wiele mniej wypasionego auta. Tak było z Renault Megane III. Powrót do rzeczywistości, czyli zwykłego samochodu bez bajerów był dla mnie bolesny.

Auto, które przeszło lekki lifting ma teraz mniejszy, ale mocniejszy silnik. Przyspieszenie, jak na miejskie warunki idealne. Można spokojnie na światłach poprawiać makijaż, bo jak z tyłu inni kierowcy zniecierpliwieni zatrąbią i wrzasną „ruszaj babo”: to się rusza naprawdę szybko. A teraz trochę bardziej serio. Miałam przyjemność podróżować tym samochodem przez kilka dni, a nawet przemyśleć na spokojnie swoje spostrzeżenia. W autach zwracam uwagę na kilka rzeczy.

Po pierwsze: zwrotność i widoczność. Mieszkam na końcu ślepej uliczki, często parkuję na podwórku, którego bramę często różne „chamy” zastawiają mi swoimi autami. Jak mam wyjechać z podwórka? Jak wjechać na nie? To czasem spoty problem. Małym autem daje radę, a dużym? Przyznam, że ten model renault nie należy do najzwrotniejszych. Na przydomowe podwórko nie wjechałam ani razu i to nawet wtedy, gdy brama nie była zastawiona. Po prostu bałam się, że się „nie złamię” i zarysuję lakier. Skręt w bramę jest u mnie dość skomplikowany, zwłaszcza, gdy obok parkują sąsiedzi, ale i bez tego nie jest za wygodnie, bo to ostatni dom na końcu ślepej uliczki i ostatnia brama. Również niezbyt wygodnie wjeżdżało się i wyjeżdżało tym autem z garażu osiedlowego hipermarketu. Ani razu nie udało mi się tego zrobić bez cofania i powtórnej próby wjazdu. Dlaczego?

Już dość dawno producenci aut znaleźli sposób, by pomóc kierowcy montując czujniki ruchu i manewru. Tak jest też w „megance”. Są niezwykle czułe. Za każdym razem, gdy próbowałam wyjechać ze sklepowego garażu (a przyznam, że specjalnie wjeżdżałam w tę ciasnotę w celach testowych) czujniki wyły jak nieprzytomne, co powodowało lęk, że być może jestem za blisko ścian, barierek itd. i zaraz o coś zahaczę. Auto zostało wyposażone nie tylko w czujniki, ale i w kamery umieszczone z tyłu. Na wyświetlaczu LCD, na którym wyświetla się mapa, w czasie cofania widać obraz z tyłu. To rzecz niezwykle przydatna. Po prostu w czasie manewru cofania mniej się kręci głową, zwłaszcza, gdy cofamy się jednocześnie skręcając.  Widok z kamer został wzbogacony o naniesione linie – czerwoną, żółtą i zieloną oznaczające, jak w przypadku sygnalizacji świetlnej poziom bezpieczeństwa.  Przy manewrowaniu zielone oznacza pole, w które samochód może bezpiecznie wjechać, żółte oznajmia, że tych możliwości kierowca ma coraz mniej, zaś czerwone kreski pokazują, że może dojść do stłuczki.  To z jednej strony bardzo przydatne, ale z drugiej strony… przyznaje, że gdy po tygodniu jeżdżenia „meganką” przesiadłam się do innego auta poczułam dyskomfort. A przecież już przez sto lat ludzie, którzy jeździli samochodami, manewrowali i radzili sobie bez czujników.

Po drugie: schowki i półeczki. Jak każda kobieta lubię w aucie mieć różne rzeczy pod ręką. Nie chodzi tu o tę przysłowiową szminkę, którą się doprowadza innych do szału, ale o rzeczy bardziej serio. Np. chustki do nosa, okulary przeciwsłoneczne, przewodnik czy podręczną mapę (o GPS za chwilę), ołówek lub pióro, by coś po drodze zanotować. Pod tym względem renault spisało się na czwórkę. Półeczki są, między przednimi siedzeniami jest też głęboka kieszeń, w którą można schować wiele rzeczy, ale… już nie płyty CD, bo na to jest za wąska. Natomiast z powodzeniem może w niej tkwić odtwarzacz mp3, przenośny pendrive, okulary, chustki itd. Minusem jest miejsce na kubek. Wizyta w McDonald nie okazała się udaną, gdyż kubek z colą nie mieści się na miejscu. Jest po prostu za duży. Można tam umieścić jedynie malutki kubeczek z kawą. Dla mnie, która w podróży lubli zimne napoje to niedobre rozwiązanie. W uchwycie nie można umocować małej butelki z napojem czy woda mineralną, bo nawet te małe butelki mają w tym przypadku za duże rozmiary.

Po trzecie: bagażnik. Moment, w którym testowałam samochód zbiegł się z najbardziej wytężonymi pracami nad spektaklem „Listy do Skręcipitki”. To spowodowało, że mogłam w pełni przetestować bagażnik. Nie tylko jego pojemność, ale i wygodę wkładania i wyjmowania chowanych tam przedmiotów. Przyznam, ze jeździłam wcześniejszymi modelami, ale bagażnika aż tak nie testowałam. Teraz trafiła się okazja i okazało się, że bagażnik jest naprawdę przestronny. Jeśli napiszę, ze w środku zmieściła się nie tylko cała scenografia do spektaklu (sześć starych walizek), kostiumy, a także rzutnik, laptop, torba z aparatem fotograficznym, kamera, statyw, wszystkie plakaty, banner, programy teatralne (pięć paczek) i wielkie pudło z ulotkami oraz dwie zgrzewki wód mineralnych i jeszcze było miejsce.

Rzecz dodatkowa dziś standardowa. Meganka wyposażona została też w GPS. Przyznaję, że dźwięk wyłączyłam na wstępie, gdyż proponowane głosy mi nie odpowiadały, ale to kwestia gustu. Wyznam, że bardzo drażnią mnie odbiorniki GPS, w których zamontowane są tzw. głosy „słodkich idiotek”. Może kogoś obrażam, ale dla mnie pani, która „słodko-pierdząco” informuje mnie o zakrętach brzmi mało wiarygodnie i nie czuję się pewnie za kierownica, kiedy taki głos prowadzi mnie po drogach. W przypadku GPS w megance właśnie z takim głosem miałam do czynienia. Męski również nie przypadł mi do gustu, ale w pewnym momencie musiałam z niego skorzystać. Natomiast nie mogę się nachwalić mapy. Wspominałam już, że mieszkam na ślepej uliczce… otóż, większość map, nawet tych drukowanych pokazuje ją, jako przejezdną, co jest potwornym nieporozumieniem, bo uliczkę zamyka przeszło stuletni dom będący w rejestrze zabytków. Uliczka od zawsze była ślepą.

Kto, kiedy i dlaczego na jakiejś mapie narysował ją tak, jakby owego domu nie było – nie wiem. Wiem tylko, ze wiele map z uporem godnym naprawdę lepszej sprawy pokazuje ją, jako przejezdną powodując zamieszanie w nawigacji. Dotyczy to nie tylko map w odbiornikach GPS, ale też tych drukowanych. W tym przypadku mapa (TOM-TOM) okazała się dobra, bo uliczka była zaznaczona, jako ślepa, wiec ani razu GPS nie próbował prowadzić mnie do domu przez środek zabytkowego budynku tylko tak, jak trzeba. Były też na niej naniesione niemal wszystkie najnowsze trasy.uje, że ów bagażnik może pomieścić naprawdę wiele!  Żałuję, że nie zrobiłam sesji zdjęciowej pakowania tego wszystkiego do środka, ale były to akurat bardzo ulewne dni.

Jest natomiast z meganką jeden problem, który mają i inne niezwykle nowoczesne i wyposażone w wiele bajerów samochody. Jak wrócić od nich do rzeczywistości? Jak z wypasionego samochodu przesiąść się z powrotem w taki, który nie ma czujników, ekranu LCD, na którym wyświetla się obraz z tylnej kamery? W megance zadomowiłam się w jeden dzień. Jeździłam nią tydzień. Powrót z niej do auta bez bajerów trwał drugi tydzień i naprawdę mnie zmęczył. Choć zdradzę sekret, że mąż próbował zastępować czujniki meganki umiejętnie przedrzeźniając ich piszczenie. Niestety zastąpić tylnej kamery nie umiał. Najbardziej jednak zmęczyła mnie jedna myśl. Co by było, gdybym jeździła meganką dłużej, a potem musiała się przesiąść np. do… Fiata 126p. No chyba kaplica! Dobrze, że większość aut porównuję jednak ze służbowym popularnym mondziakiem, czyli fordem mondeo.

 

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane III oczami kobiety
1 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

2023-09-27

Gdy policjant kieruje ruchem

2023-09-27
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij148Tweet92Udostepnij26
Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

Dziennikarka prasowa i telewizyjna, pisarka, blogerka. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen...

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3423 udostępnienia
    Udostepnij 1369 Tweet 856
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1664 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 416
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1298 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 325
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3787 udostępnienia
    Udostepnij 1515 Tweet 947

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster Blackshadow 1.5 dCi 110 KM – oszczędny SUV budżetowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-02-06
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 RXH – czy warto kupić hybrydę 4×4? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-19
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 2011 – najtańszy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-15
Nowe Renault Clio
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio V 100 i 130 KM – pierwsza jazda dwoma wersjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-06-27

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

Zobacz też

Peugeot 5008 – po testach w Austrii

Promocja z okazji światowej premiery Citroëna C4 Cactusa

Zaprezentowano skład zarządu Stellantis. John Elkann i Robert Peugeot na czele

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.