Statystyki Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego mówią jasno: DS Automobiles odnotowało o 69% więcej rejestracji w I półroczu 2024, niż w analogicznym okresie 2023 roku [źródło: KBA]. Szczególnie popularny wśród klientów komercyjnych SUV klasy premium, DS 7, był najlepiej sprzedającym się modelem francuskiej marki. DS Automobiles koncentruje się na doświadczeniach z podróży i jako pierwsza marka wprowadziła ChatGPT w standardzie w I półroczu br.
Wspominaliśmy już o dobrych wynikach Citroëna i Stellantis w Niemczech w I półroczu 2024 roku a także o sukcesie Opla Corsy na rodzimym rynku. Teraz czas na DS Automobiles, markę premium mocno utożsamianą z Paryżem. Okazuje się, że staje się ona coraz bardziej popularna w Niemczech. Według najnowszych danych Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) paryska marka premium w I półroczu, które właśnie się zakończyło, zanotowała o 69% więcej nowych rejestracji niż w tym samym okresie 2023 roku.
Najlepiej sprzedającym się modelem był elegancki SUV DS 7, który stanowił 61% rejestracji, a zwłaszcza wśród klientów komercyjnych zdobył naprawdę dużą popularność.
Marka DS Automobiles jest reprezentowana na rynku niemieckim poprzez modele premium DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9. W zależności od modelu dostępne są wersje w 100% elektryczne, a także te z klasycznymi silnikami spalinowymi lub technologią hybrydową. W I półroczu 2024 roku zarejestrowano 1.589 nowych pojazdów marki DS Automobiles – to znaczny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
„Wzrost o 69% oznacza dobre I półrocze 2024 roku dla DS Automobiles w Niemczech. Ten imponujący sukces jest doskonałym potwierdzeniem strategii naszej marki oraz zaangażowanej pracy naszych partnerów handlowych i mojego zespołu. Teraz koncentrujemy się na nadchodzących miesiącach, w których po raz kolejny zaoferujemy naszym klientom prywatnym i komercyjnym wiele atrakcyjnych ofert. W dalszym ciągu nacisk będzie położony na sztukę podróżowania, która jest jedną z podstawowych wartości DS Automobiles” – twierdzi Niccolò Biagioli, dyrektor zarządzający Działu Marek Premium Stellantis w Niemczech.
Szczególny nacisk na komfort podróżowania i wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii w DS Automobiles podkreśla także wprowadzenie sztucznej inteligencji. Od marca 2024 roku wszystkie modele DS (DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9) są standardowo wyposażone w ChatGPT, co jest w tym momencie nowością. W Niemczech branżowe magazyny Auto Bild i Computer Bild uhonorowały również inicjatywę DS Automobiles „Pioneer Award” [Der Pioneer Award ist der Teil der Connected Car Awards; Veröffentlichung in AUTO BILD 50/2023 und COMPUTER BILD 01/2024].
Kolejnym ważnym wydarzeniem I półrocza dla niemieckiego przedstawiciela DS Automobiles była runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA w Berlinie w maju 2024 roku. DS Automobiles i partner PENSKE Autosport zajmują obecnie trzecie miejsce w klasyfikacji zespołów Formuły E.
Paryska marka dobrze czująca się na polu sztuki i kultury zaprezentowała niedawno także atrakcyjną serię specjalną „Antoine de Saint-Exupéry” inspirowaną literaturą. Dzięki specjalnym modelom DS 3, DS 4 i DS 7 marka oddaje cześć pamięci pisarza Antoine’a de Saint Exupéry’ego (1900-1944), który w Niemczech był najbardziej znany z klasycznego „Małego Księcia”. Ta specjalna seria nawiązuje do opowieści z podróży francuskiego autora i poszukiwacza przygód z ekskluzywnymi elementami.
Najlepiej sprzedającym się modelem marki w I półroczu 2024 był DS 7. Łącznie 61% klientów DS wybrało tego SUV-a klasy premium. Szczególnie duża liczba przedsiębiorców, do których DS Automobiles specjalnie kierowała swoje „Tygodnie Biznesowe”, przerzuciła się na paryską markę premium. Model DS 4 zajął drugie miejsce wśród bestsellerów marki. Kompaktowy sedan o charakterystycznej, atletycznej sylwetce produkowany jest w fabryce w Rüsselsheim.
„Jesteśmy bardzo dumni, że nasze pojazdy premium zdołały przekonać w I półroczu 2024 roku szczególnie dużą liczbę klientów, którzy dużo podróżują swoimi samochodami do pracy. W przyszłości będziemy nadal tworzyć oferty „szyte na miarę” dla szczególnie wymagających klientów. W ten sposób jeszcze łatwiej możemy zdecydować się na wysoki poziom komfortu podróży, jaki oferują wszystkie pojazdy DS Automobiles” – zadeklarowała Maria Schiewald, dyrektor marketingu DS Automobiles Germany
W II półroczu 2024 DS Automobiles będzie w dalszym ciągu koncentrować się na napędach zeroemisyjnych. Gama DS 4 zostanie poszerzona o wersję ze 100-procentowym napędem elektrycznym. Pod koniec roku w programie znajdzie się także zaprezentowanie dodatkowego modelu elektrycznego, który zaimponuje przewidywanym zasięgiem ponad 700 kilometrów i będzie reprezentował nowy elektryczny okręt flagowy marki (aktualnie samochód nie jest jeszcze dostępny).
Ponadto DS Automobiles w dalszym ciągu rozwija swoje usługi dla pojazdów z napędem zelektryfikowanym. Kupujący model wyłącznie z silnikiem elektrycznym (BEV) lub z technologią hybrydową typu plug-in (PHEV) mogą przez cały III kwartał roku liczyć na darmowego wall-boxa do ładowania samochodu w domu.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles, archiwum
Najnowsze komentarze