Wiadomości

8,27 zł za litr. Czy benzyna, ropa i LPG gwałtownie podrożeją za kilka tygodni?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Nowy Peugeot e-5008
Wiadomości

Nareszcie! Peugeot 5008 otrzyma napęd elektryczny. Wersja „e” przechodzi testy

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-21
Wiadomości

Ostatnie pożegnanie Andrzeja Nosińskiego. Był pierwszym pracownikiem Peugeot w Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-18
Wiadomości

Dacia Up&Go wybrana przez ponad 100.000 klientów! Rekordowe zamówienia

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Ile kosztuje Peugeot 5008 z nowym silnikiem mHEV 136 KM w Polsce? Cennik 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Astra Najlepszym Samochodem Rodzinnym 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
136 8
A A
11

DSC_3823Renault Clio GT sport to auto, które będę długo wspominać. Choćby z tego względu, że samochód wyposażony w funkcję jazdy sportowej dostałam do testów w okresie największych deszczy. Jak tu skorzystać z wszystkich funkcji, gdy na drogach ślizgawica, a wycieraczki nie mogą nadążyć z wycieraniem szyb? Udało mi się sportowo pojechać jedynie 50 kilometrów. Czuć różnicę. Jako kobieta, oczywiście nie wiem dokładnie na czym to wszystko polega (i stanowczo wiedzieć nie chcę!), ale wrażenie jest takie, jakby auto mocniej trzymało się drogi, jakby nagle budził się w nim dziki zwierz, choć silnik ma skromną pojemność 1.2 litra. Ale ów motor nagle po prostu zaczyna mówić do mnie innym głosem, samochód szybciej przyspiesza, a nawet powiedziałabym, że w niezauważony sposób połyka wręcz kilometry jak indyk na intensywnym tuczu. Auto ma piękną sylwetkę, którą charakteryzują specjalne przednie i tylne zderzaki, spojler przedni i tylny, spojlery progowe, felgi 17″, oddzielne diodowe światła dzienne i podwójny chromowany wylot rury wydechowej.

To sportowe Clio prowadzi się naprawdę świetnie. Rewelacyjnie trzyma się drogi, jest poza tym niesłychanie zwrotne. Jak to cudownie móc zawrócić w trzech ruchach na wąskiej drodze! Jeszcze cudowniej zrobić to na zatłoczonym parkingu! A najcudowniej, gdy manewrując na podziemnym parkingu hipermarketu nie robimy w gacie ze strachu, że coś zarysujemy, bo auto niemal samo się prowadzi. Oczywiście samochód wyposażony jest w kamerę cofania i system wspomagania parkowania, więc właściwie można się nie denerwować. No… chyba, że… jest się mną, dostaje się takie auto w ulewę, a co za tym idzie tylna kamera jest kompletnie zaparowana. Niemniej jednak auto jest proste w manewrowaniu, a zwrotność sprawia, że nawet w ulewę i przy kompletnie zaparowanej kamerze można wrzucić na luz.

DSC_3837Samochód został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Nie jestem fanem automatów. Najeździłam się tym w swoim czasie sporo, gdy podróżowałam po Stanach Zjednoczonych i przyznaję, że zawsze mnie to nudziło. Po prostu tak mam, że lubię zmieniać biegi i nic na to nie poradzę. To moja słabość. Już jako kilkulatka bawiłam się na podwórku kijkiem w zmienianie biegów i takie zamiłowanie do mieszania lewarkiem do dziś mi zostało. Na szczęście tu producent pomyślał, że może się trafić takie okropne babsko, jak ja i… to auto miało skrzynię biegów z możliwością manualnego przełączenia biegów za pomocą skrzydełek umieszczonych przy kierownicy. Dziś to chyba standard w wielu samochodach z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Sportowa renówka ma też wiele innych zalet. Testowana przeze mnie wersja kombi miała bardzo pakowny bagażnik, w który wrzuciłam nie tylko spore zakupy, ale jeszcze całe pudła książek odebranych od wydawcy. Do kieszonek, półeczek itd. nie mam większych uwag poza tym, że… ja tam lubię mieć „swoją” półeczkę tylko dla kierowcy między kierownicą a drzwiami. Taką, by nikt z pasażerów nie zaglądał, co ja na niej trzymam! Proszę producentów, by o mnie myśleli!

Nawigacja (R-link) mnie mile zaskoczyła. Po pierwsze z ekranem dotykowym, co jednak jest sporym ułatwieniem. Na dodatek na wielopasmowych trasach z rozjazdami pokazuje graficznie, jak dla kompletnego debila, który konkretnie pas ruchu trzeba wybrać. Niestety system wpisywania adresu jest niepraktycznie skonstruowany. Np. jeśli adres czegoś to jest nazwa miejscowości i numer domu – nawigacja nie pozwala nam na wpisanie numeru domu. Żąda podania nazwy ulicy. A jeśli w miejscowości ulic brak, a domy są? Ha! Renault nie wziął tego pod uwagę. Mimo takich braków dwukrotnie w zabitych dechami wsiach dojechałam na miejsce, korzystając najpierw z nawigacji, a potem ze swojego starego, harcerskiego nosa. Cenne jest natomiast wpisywanie adresu od razu po kodzie pocztowym. W przypadku 32 miejscowości w Polsce o nazwie „Wólka” i 29 o nazwie „Łazy” warto od razu posiłkować się kodem, by szybciej trafić.

Niestety w sprzęcie grającym brak CD. Wiem, że dziś wszyscy posługujemy się USB, ale… czasem człowiek kupi sobie coś w drodze i chce od razu posłuchać. A tu… nie da się!

Minusy auta to: przydałyby się lampki przy lusterkach w osłonkach przeciwsłonecznych. Jako kobieta lubię czasem umalować sobie tzw. „wary obciągary”, a w ciemnościach egipskich jednak mogę trafić szminką w oko. No… chyba, że zapalę światło w samochodzie.

DSC_3827Przydałoby się też, by lusterka zewnętrzne składały się po zamknięciu drzwi. Uważam, że auto tej klasy powinno to mieć w standardzie. Zwłaszcza, że miejsc do zaparkowania w polskich miastach coraz mniej, a kierowcy często wpychają się niemal na styk. Potem, gdy przeciskają się między zaparkowanymi samochodami, tak często odginają te lusterka, że np. w Warszawie znam kilkanaście takich parkingów, na których trzeba potem ręcznie ustawiać lusterka do stanu normalności, bo są niemal wywrócone „na lewą stronę”.

A prawda jest w ogóle taka, że to sportowe Clio bardzo fajne, ale w Polsce, a zwłaszcza w Warszawie za bardzo to jeździć nim nie ma gdzie… A chciałoby się jednak ten sportowy tryb jazdy wcisnąć!

 

Jeździłam: Renault Clio GT 120 EDC

 

 

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

2023-09-24

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

2023-09-24

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23

Tomasz Leki z Leki Transport triumfuje w finale 11. edycji konkursu Optifuel Challenge 2023!

2023-09-23
Tagi: ClioRenault
Udostepnij50Tweet31Udostepnij9
Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

Dziennikarka prasowa i telewizyjna, pisarka, blogerka. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen...

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5712 udostępnienia
    Udostepnij 2285 Tweet 1428
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2711 udostępnienia
    Udostepnij 1084 Tweet 678
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    903 udostępnienia
    Udostepnij 361 Tweet 226
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1232 udostępnienia
    Udostepnij 493 Tweet 308

Testy samochodów

Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Elysée 1.6 VTi 115 KM 2013 – sposób na tani samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-02-04
Renault - testy i opinie

Test: Renault Laguna 2.0 dCi GT 150 KM 2008 – oszczędny i dynamiczny diesel a przy tym wygodny samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-20
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-18
Renault - testy i opinie

Renault Captur 1.2 TCe 120 KM Initiale Paris – luksusowo wyposażony crossover. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-10-11

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

Zobacz też

Nowa Lancia Koncept. Mamy pierwszej zdjęcia: kiedy premiera?

UOKiK: 2.217 różnych modeli Citroëna do serwisu

Peugeot Mistrzem Polski Producentów, Grzegorz Grzyb z Danielem Siatkowskim na podium w końcowej klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2012!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.