piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Ikony Motoryzacji: Renault Clio V6, Alpine A110 oraz inne super samochody w Fabryce Norblina w Warszawie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-02
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
469 5
0
406
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP

Ikony Motoryzacji to wystawa, na której prezentowanych jest 50 unikalnych, niezwykłych samochodów. Jak mówią organizatorzy, są to egzemplarze bardzo rzadkie i wyjątkowo cenne. Bardzo cieszy nas ta inicjatywa, bo motoryzacji na wysokim poziomie nigdy za wiele a wśród prezentowanych egzemplarzy nie mogło zabraknąć samochodów francuskich.

Zobaczymy na niej między innymi Renault Clio V6 Ph2, Alpine A110, Renault Mégane Trophy-R oraz DeLorean z francuskim silnikiem, czyli PRV V6. Oprócz tego wiele supersamochodów innych marek. Organizatorzy wystawy przygotowali też pewien żart dla zwiedzających.

Francuskie samochody są ulokowane w pierwszej sali, tuż przy punkcie sprzedaży biletów. Znajduje się tutaj piękne granatowe Renault Clio V6, samochód, który robi fantastyczne wrażenie na żywo a jeszcze lepiej jeździ. Co ciekawe, swego czasu takie auto było dostępne w parku prasowym Renault. Wymaga naprawdę dużych umiejętności za kierownicą, nie ma tu zbyt wielu systemów, które mogłyby ograniczyć fantazję kierowcy a centralnie umieszczony silnik V6 o mocy ponad 254 KM potrafi z tym lekkim nadwoziem wyczyniać cuda. Wyprodukowano niecałe trzy tysiące egzemplarzy, jest to więc duża rzadkość.

Renault Mégane Trophy-R z silnikiem o mocy 300 KM to również duża rzadkość. Powstało zaledwie 500 szt. tego wyjątkowego auta.

Kolejnym francuskim akcentem w kolekcji Ikony Motoryzacji jest żółte Alpine A110. To dwuosobowy sportowy samochód, dający niezwykle dużo frajdy z jazdy. Do setki rozpędza się w 4,5 sekundy. Jeździliśmy nim na krótszych i dłuższych trasach (także po kilka tysięcy kilometrów), nieodmiennie ciesząc się z jazdy.

Ostatnim francuskim akcentem na wystawie jest DeLorean DMC-12, amerykański samochód z silnikiem V6 produkcji francuskiej, który zagrał wehikuł czasu w Powrocie do Przyszłości.

Poza samą wystawą, na poziomie restauracyjnym, można znaleźć jeszcze jeden francuski kultowy samochód. To Citroën HY, który tutaj pełni rolę baru z winami. Winę Torres Bar był jednak w czasie naszej wizyty zamknięty.

Na koniec kilka słów o samej organizacji wystawy: samochody są ciekawe, można je oglądać z bliska ,chociaż oczywiście nie ma możliwości by wsiadać. Trochę dziwi jednak bardzo wysoka cena biletów: dla dorosłych są one po 45 zł, ulgowy dla młodszych odwiedzających to wydatek 30 zł. Dość wysoka kwota za możliwość odwiedzenia dwóch sal z autami. Dwa samochody sportowe można oglądać bezpłatnie jeszcze przed wejściem a część kolekcji da się zobaczyć bez wchodzenia.

Dobrym akcentem jest pewien żart, na który pozwolili sobie organizatorzy: Fiat Multipla, stojący w kąciku drugiej z sal wystawowych.

Wystawa Ikony Motoryzacji będzie trwała do 31 marca 2022 r. Godziny otwarcia można sprawdzić na stronie ikonymotorxyzacji.pl. Można też tam kupić bilety, ale nie ma takiej potrzeby, bez problemu zakupicie je na miejscu, przed wejściem. Można płacić kartą. Fabryka Norblina zlokalizowana jest w centrum Warszawy, przy ulicy Żelaznej. Na miejscu jest podziemny parking, do którego wjeżdża się od strony ulicy Prostej.

Fabryka Norblina bardzo mocno się zmieniła i warto to miejsce odwiedzić nie tylko z powodu ikon motoryzacji. Jest tu dużo restauracji i barów (szeroki wybór kuchni, żadnych sieciowych fast foodów), można spędzić więc trochę czasu, coś zjeść i zobaczyć muzeum fabryki. Przyjemne miejsce na dłuższe popołudnie w weekend.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A110AlpineCitroenClioHYMeganeRenault
Udostepnij162Tweet102Udostepnij28
Poprzedni

Dacia Duster 4×4 uratowała wielką ciężarówkę [FILM]

Następny

Używana Renault Laguna II 1.6: opinia użytkownika po przejechaniu 120 tys. kilometrów

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Używana Renault Laguna II 1.6: opinia użytkownika po przejechaniu 120 tys. kilometrów

Nowy Citroën C4 1.2 130 KM EAT8 oczami brytyjskich dziennikarzy: weź go na kilka dni i już nie oddasz! Komfort imponuje

Alpine A110

Alpine A110: Esteban Ocon dostarcza kluczyki do nowego radiowozu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Fake Peugeot i Stellantis - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Margrzywka - Nowy Citroën C4 X i Peugeot 408: dwie ważne premiery Stellantis już za chwilę
  • grz - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Nissan ujawnia szczegóły umowy z Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.