W listopadzie 2022 r. zarejestrowano w Polsce 34196 samochodów osobowych. Rynek jeszcze nie wykazuje tendencji
Listopadowa sprzedaż utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie. Z 34.196 samochodów osobowych aż 25.017 trafiło do firm a zaledwie 9179 do odbiorców indywidualnych. To pokazuje nadal słabość polskiego nabywcy. Przewagę wśród samochodów mają auta benzynowe (16.557 szt.), rośnie też mocno ilość hybryd (HEV/MHEV – 10.770 szt.). Pluginy to 735 szt. natomiast auta elektryczne to 1173 szt. Diesel jest mocno w odwrocie z ilością 3846 szt. Odwrotnie jest w przypadku lekkich aut dostawczych, których sprzedano 5521 szt, ale tu diesel to aż 4939 szt. a benzyna zaledwie 273 szt. Sprzedano też 297 aut elektrycznych.
„Końcówka roku nie przynosi zaskoczenia w wynikach rejestracji nowych pojazdów osobowych. Tak jak przewidywaliśmy przed paroma miesiącami, jeszcze w momencie nagłego wzrostu rejestracji tego typu samochodów, końcówka roku przynosi spodziewane wypłaszczanie się omawianych wartości. Nadal możemy również zaobserwować niesłabnący wzrost rejestracji nowych pojazdów z kategorii w pełni elektrycznych i wodorowych w skali „rok do roku”. Pozytywną informacją jest z pewnością nieustający wzrost rejestracji pojazdów ciężarowych, które stanowią odzwierciedlenie poprawiającej się sytuacji w pozostałych branżach, gdzie logistyka odgrywa dużą rolę. Do końca roku spodziewamy się utrzymania podobnych wyników sprzedażowych, jakie mogliśmy obserwować w ostatnich miesiącach. Jeżeli utrzyma się tendencja wzrostowa na zachodzie Europy, to możemy też patrzeć optymistycznie na początek przyszłego roku.” – komentuje wyniki sprzedaży Paweł Tuzimek, prezes Związku Dealerów Samochodów.
Co nas czeka w grudniu? Można się pokusić o twierdzenie, że tendencje wzrostowe dla hybryd będą się utrzymywać, diesel powoli kończy swoją przygodę z autami osobowymi, ilości sprzedanych aut raczej nie wzrosną. Dane z gospodarki wskazują raczej na stagnację.
Dane: Związek Dealerów Samochodów
Najnowsze komentarze