Stellantis zaprezentował ciekawe dane, które pokazują zwyczaje kierowców. Przeanalizowano 6,6 miliona podróży wykonanych przez 5.439 samochodów. Ile faktycznie dziennie kilometrów przejeżdżają klienci marek Citroen, DS, Opel i Peugeot?
Zobacz: Peugeot 504 na prąd. Jaki ma zasięg ten klasyk?
Z danych Stellantis wynika, że w dni robocze 30% klientów pokonuje dziennie pomiędzy 50-75 km. Druga grupa, około 25% klientów jeździ mniej, 25-50 km. Z kolei 20% klientów przejeżdża pomiędzy 75 a 100 km a 15% między 100 a 150 km. Niecałe 5% klientów przejeżdża 150-200 km. Podobna ilość pokonuje mniej niż 25 km.
W dni wolne od pracy rozkład ten się zmienia: nadal najliczniejsza grupa to ci, którzy przejeżdżają miedzy 50-75 km (poniżej 30%), natomiast rośnie grupa tych, którzy jeżdżą 75-100 km (blisko 30%). Mniej osób jeździ 25-50 km (15%), rośnie za to grupa jeżdżących dalej czyli 100-150 km (20%). Na dalsze dystanse jeździ niecałe 5% klientów
Zobacz: Stellantis zamierza sprzedawać inteligentne samochody
Jednocześnie z danych Stellantis wynika, że statystyczny klient jeździ w długą podróż autostradą (400 km) mniej niż 15 razy w roku.
Do czego takie dane są przydatne? Między innymi do planowania nowych samochodów elektrycznych – ich zasięgu, szybkości ładowania i kosztów związanych z zakupem. Nie jest więc wykluczone, że przyszłe samochody Stellantis będą odpowiadały właśnie powyższemu profilowi – a tak wynika z zapowiedzi, które już znamy. Nowe auta elektryczne mają mieć akumulatory do 87 kWh, co z grubsza odpowiadałoby zasięgom i zwyczajom wynikających z badań.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze