Dacia pracuje nad nowym samochodem, który zastąpi w ofercie zarówno model Logan MCV, jak i Lodgy, ale na polskim rynku wciąż możemy zamówić zarówno 5-, jak i 7-miejscową wersję Lodgy, która jest niedrogim sposobem na rodzinny samochód. Ile kosztuje najtańsza wersja pojazdu?
Dacia Lodgy jest już na rynku dosyć długo. Minivan zadebiutował w roku 2012 a pięć lat później marka przeprowadziła face lifting. Nadszedł najwyższy czas na debiut nowej generacji, ale plany producenta z Rumunii zmierzają w innym kierunku – do całkowitego zakończenia kariery modelu. W zamian, Dacia zaproponuje połączenie crossovera, minivana i kombi, które zajmie w katalogu miejsce Lodgy i nieobecnego już Logana MCV. Zanim pojawi się następca, wciąż możemy zamówić rodzinny model w salonach marki.
Polska oferta silnikowa Lodgy jest ograniczona wyłącznie do diesla 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM, ale we Francji oferta napędów jest znacznie bogatsza. Składa się z dwóch jednostek benzynowych TCe o mocy 100 i 130 KM oraz dwóch diesli o mocy 95 oraz 115 KM.
Zobacz test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – czy to paliwo kiedyś się skończy? Sprawdzamy zasięg
Najtańsza Dacia Lodgy to 5-miejscowy model w wariancie Laureate, za którego zapłacimy 65.600 zł. 7-miejscowa wersja kosztuje 68.000 zł. Od czerwca, ceny modelu na rynku francuskim wzrosną o 100 euro za diesla i o 300 euro za modele benzynowe. Za zmianami najprawdopodobniej podąży również polska oferta.
Dacia Lodgy jest standardowo wyposażona w 15-calowe koła z kołpakami. Za dodatkowe 1200 zł zamówimy 16-calowe felgi aluminiowe. W cenie podstawowej przewidziano dwa kolory nadwozia: Biel Alpejską oraz Błękit Morski. Na pokładzie znalazła się klimatyzacja, podłokietnik, elektryczne przednie szyby, radio i regulacja fotela oraz kierownicy na wysokość. Aby podczas jazdy korzystać z 7-calowego ekranu i systemu multimedialnego Media Nav Evolution z możliwością replikacji smartfona musimy dopłacić 1200 zł.
Dacia Lodgy Laureate – wyposażenie:
- lusterka boczne w kolorze czarnym
- kołpaki, wzór Popster dla felg stalowych 15″
- zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
- boczne listwy ochronne
- relingi dachowe w kolorze matowego chromu
- zderzaki w kolorze nadwozia
- stalowe obręcze kół 15″
- kolor niemetalizowany
MULTIMEDIA
- Radio z DAB
- sterowanie radiem pod kierownicą
KOMFORT I WNĘTRZE
- oświetlenie miejsc tylnych
- wewnętrzne klamki drzwi chromowane
- wskaźnik zmiany biegów
- kanapa w 2 rzędzie składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
- przykrycie części bagażowej
- podłokietnik przedni
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- oświetlenie bagażnika
- szyby tylne otwierane ręcznie
- stoliki w oparciach foteli
- szyba tylna ogrzewana
- centralne lusterko umożliwiające kontakt wzrokowy z pasażerami siedzącymi na tylnych miejscach
- kolumna kierownicy regulowana na wysokość
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- lusterko w osłonie p/słonecznej po stronie pasażera
- gniazdo 12V dostępne z II rzędu siedzeń
- tapicerka materiałowa
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- wycieraczka szyby tylnej
- 1 światło przeciwmgłowe tylne
- lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- światła do jazdy dziennej
- światła przeciwmgłowe
- szyby przyciemniane o wysokiej zdolności filtrującej
PROWADZENIE POJAZDU
- wspomaganie kierownicy
- komputer pokładowy
- centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
- system Stop&Start
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- nawiew powietrza na tylne siedzenia
- klimatyzacja manualna
BEZPIECZEŃSTWO
- system kontroli ciśnienia w oponach
- pasy przednie po stronie kierowcy z napinaczami pirotechnicznymi
- regulator-ogranicznik prędkości
- boczne poduszki powietrzne z przodu
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
- zdalna blokada drzwi podczas jazdy
- poduszka powietrzna czołowa pasażera
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- system ISOFIX na 3 miejscach w II rzędzie
- 3 zagłówki tylne regulowane na wysokość
Najnowsze komentarze