Mały, zgrabny, czteroosobowy, pojawiał się również w wersjach bardziej dynamicznych – Citroën C2. W jakim stanie i w jakich cenach czekają na nas egzemplarze tego modelu na rynku wtórnym?
Citroën C2 będący niewielkim, trzydrzwiowym hatchbackiem jest ze swej natury autkiem miejskim. Może i dla kogoś wyglądać na kobiecy środek transportu dedykowany załatwianiu drobnych sprawunków, ale to nie jest cała prawda o nim. Nadwozie C2 projektował Donato Coco, który miał swój wkład również… w projekty dla Ferrari. Jakby tego było mało w gamie silników mamy jednostki bardziej dynamiczne, szczególnie te montowane w wersjach sportowych VTR i VTS. Wspomniane warianty skierowane są do grupy odbiorców, którzy docenią dynamiczną jazdę i sztywniejsze zawieszenie.
Więcej o wersjach wyposażeniowych Citroëna C2, ich zaletach oraz nie-zaletach ;) można przeczytać w artykule redaktora Nowickiego:
Zobacz: Citroën C2 – miejski samochód, który zestarzał się dobrze
W ogłoszeniach dotyczących polskich, używanych Citroënów C2 można spotkać modele wyposażone w silniki benzynowe, choć C2 posiadał również silniki Diesla dostępne w dwóch pojemnościach. Wszystkie samochody z listy ogłoszeń mają manualną skrzynię biegów. Co należy uznać – w tym przypadku – za dobrą wiadomość. Skrzynie automatyczne C2, jak wspominał w swoim tekście redaktor Nowicki, nie cieszyły się dobrą sławą.
Spośród wymienionych w sześciopozycyjnym zestawieniu znajdują się trzy egzemplarze C2 z bardziej sportowym charakterem, czyli jeden w wersji Furio oraz dwa modele VTR. Dla osób preferujących spokojniejszą jazdę atrakcyjny może okazać się drugi na liście Citroën C2 Style o mocy 60 KM, którego ogłoszeniodawca chwali ze względu na dobrze utrzymane nadwozie.
Sprzedający wskazują na słabości posiadanych przez siebie pojazdów, takie jak pojawiające się ślady korozji, wgniecenia, wycieki z chłodnicy, spontanicznie paląca się kontrolka na desce rozdzielczej etc…. Niestety biorąc pod uwagę lata produkcji C2-ki – czyli 2003-2009 – w obiegu są samochody mające dłuższą historię. Na liście owszem, są również auta o mniejszych przebiegach – w tym przypadku na poziomie równych i nieco ponad 100 tys. kilometrów. Ale szaleństw z niewielkim przebiegiem nie ma.
Zobacz: Peugeot 406 i Citroën C2 w rękach Miłosza: z pasji do motoryzacji i życia na pełnych obrotach
Pośród ogłoszeń są także takie, w których właściciele zapewniają o wymianie licznych elementów oraz bardzo dobrym stanie technicznym. By to zweryfikować najlepiej przeprowadzić test in-vivo. A sam potencjał Citroëna C2 może do takich testów zachęcać. Jest to samochód z epoki pojazdów dość prostych w obsłudze i serwisowaniu. „Pocket-rocket” czeka na nowego właściciela :)
Dla zainteresowanych lista Citroënów C2 z polskiego rynku, ułożona cenami, rosnąco:
- Citroën C2 1.4, brak informacji o wersji, przebieg 206.000 km, cena 3.700 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C2 1.1 Style, przebieg 186.500 km, cena 4.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C2 1.4 Furio, przebieg 135.000 km, cena 4.900 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C2 1.4 VTR, przebieg 154.000 km, cena 6.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C2 1.4 VTR, przebieg 180.000 km, cena 7.500 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C2 1.4 Control+, przebieg 100.000 km, cena 8.900 zł. Link do ogłoszenia
Zobacz: Lista ogłoszeń dotycząca Citroëna C2 na stronie OTOMOTO
Najnowsze komentarze