Nowa Dacia Jogger z silnikiem dCi to nie pomyłka drukarska czy błąd redaktora naszego portalu. Taki samochód istnieje i jest oferowany na rynku, chociaż nie europejskim. Można go jednak bez problemu kupić bardzo blisko Europy, bo w Maroku. Postanowiliśmy sprawdzić jakie ma wyposażenie i ile kosztuje.
Europejscy klienci Dacii są nieco poszkodowani. Nie możemy kupić już dzisiaj praktycznie żadnego samochodu marki z silnikiem wysokoprężnym, poza nielicznymi egzemplarzami Dustera II 4×4 w salonach, które czekają jeszcze na swoich nabywców. A Marokańczycy? Proszę bardzo, co prawda w nieco uproszczonej wersji, ale mają choćby Joggera. Dlaczego?
Zobacz: testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Dacia Jogger powstaje w fabryce w Tangerze. Na rynek marokański – oraz wiele innych, poza Europą oczywiście – produkowana jest tu wersja ze 102-konnym silnikiem 1.5 dCi i manualną skrzynią biegów. Auto można kupić w wersji 5 i 7 miejscowej. My sprawdzamy cenę dla tej drugiej.
Lista wyposażenia jest znacznie krótsza niż w przypadku tego, co oferowane jest w Europie:
- ABS
- Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- System kontroli trakcji (ESC) i wspomaganie ruszania pod górę
- Koło zapasowe
- Elektrycznie sterowane szyby przednie
- Tylne szyby sterowane ręcznie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Tak skonfigurowany samochód z dieslem to wydatek około 75 tysięcy złotych (190 tysięcy MAD). Za klimatyzację trzeba dopłacić, 1.900 zł (5000 MAD).
Europa od diesla odchodzi – to między innymi efekt afery Volkswagena. Jednak nie każdy chce jeździć na LPG, benzynie czy elektrykiem. Dlatego szkoda, że inne kraje mają a my nie.
Chcesz skonfigurować sobie Joggera z dieslem? Można to zrobić tutaj.
Najnowsze komentarze