Nowa Dacia za ponad 80 tysięcy? Tak, tyle trzeba dzisiaj zapłacić za najdroższą Dacię Duster z najmocniejszym silnikiem i napędem na cztery koła. Ale wyposażenie takiej wersji jest bardzo bogate.
Warto przeczytać:
Testy Dacii Duster oraz innych modeli tego producenta
Najmocniejszym punktem takiego zestawu jest oczywiście napęd. Opracowany wraz z Mercedesem silnik Renault o mocy 150 KM zapewnia skuteczny napęd zarówno w mieście jak i w terenie. Dzięki przeniesieniu napędu na cztery koła pochodzącemu z Nissana, Duster bez obaw zjedzie z asfaltu i poradzi sobie dobrze w terenie.
Wyposażenie najdroższego Dustera to wnętrze z ekologicznej skóry, radio z nawigacją, 17″ felgi i elegancki metalizowany lakier. Dopłaty wymagało kilka elementów takich jak
- lakier – 2.000 zł
- koło zapasowe – 400 zł
- mapa Europy Wschodniej – wersja rozszerzona – 300 zł
- system Multiview Camera – 1.100 zł
- fotele przednie podgrzewane – 600 zł
- system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika – 1.000 zł
- klimatyzacja automatyczna – 1.300 zł
Co zawiera w sobie wersja Prestige na bazie której konfigurowaliśmy Dustera?
-
relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
-
obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
-
wzór felgi ze stopu metali lekkich 17″ – Maldive
-
szyby tylne przyciemniane
-
system Media Nav Evolution (wyświetlacz 7″, nawigacja, radio cyfrowe z tunerem FM i DAB)
-
komunikaty w języku polskim
-
centralny zamek, sterowany pilotem
-
szyby tylne regulowane elektrycznie
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
-
wykończenie elementów przednich drzwi ze skóry ekologicznej
-
osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy
-
kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3
-
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
-
kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ekologiczną
-
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-
nawiew powietrza na tylną kanapę
-
automatycznie włączane światła
-
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
-
światła przeciwmgłowe
-
światła do jazdy dziennej LED
-
wskaźnik zmiany biegów
-
tryb ECO
-
HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4×4)
-
system wspomagania parkowania tyłem
-
komputer pokładowy
-
poduszki kurtynowe z przodu
-
ABS
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
-
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
-
system kontroli ciśnienia w oponach
-
system monitorowania martwego pola (BSW)
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
regulator-ogranicznik prędkości
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
Kupując Dustera warto pamiętać, że jest to auto z pogranicza segmentów i nie należy się w nim spodziewać obszerności wnętrza typowego kompaktowego SUVa. Z drugiej strony za 80 tysięcy złotych nie kupi się dzisiaj samochodu o takich właściwościach jezdnych, komforcie jazdy i wyposażeniu z napędem 4×4 oraz wyglądem, który może się podobać.
Dacia przeszła bardzo długą drogę od taniego samochodu do popularnej marki, która oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Bazując na sprawdzonych rozwiązaniach Renault i Nissana jest to dobra alternatywa dla rynku samochodów używanych.
Zobacz jeszcze:
Czy warto kupić Dustera 1.3 TCe o mocy 150 KM? Test
Nasz test Dustera
Najnowsze komentarze