Dustera z napędem 4×4 Dacia oferuje w 3 wersjach wyposażeniowych: Expression, Extreme i Journey. Brakuje na tej liście tylko wariantu najprostszego – czyli Essential. Dziś na tapetę trafia Dacia Duster Journey, co oznacza jedną z najwyższych wersji. Jedną, ponieważ w identycznej cenie można dostać Dustera 4×4 Extereme.
Wersję nieznacznie różnią się od siebie- mając na uwadze preferencje użytkownika. Przypatrzymy się co i za ile proponuje klientom Dacia Duster 4×4 Journey, bez dokupowania pakietów dodatkowych i opcji.
Nową Dacię Duster z napędem 4×4 dostaniemy z miękką hybrydą – trzycylindrowym silnikiem benzynowym TCe 1.2 wspieranym elektrycznym układem 48V. Moc pojazdu to 130 KM, skrzynia biegów jest manualna. W gamie Dustera jest dostępna jeszcze mocniejsza jednostka – pełna hybryda o mocy 140 KM z automatyczną skrzynią biegów – ale nie w przypadku Dustera z napędem 4×4.
Bardziej terenowy charakter modelu w wersji 4×4 mają gwarantować: większy prześwit wynoszący 217 mm, kąt natarcia do 31 stopni oraz zastosowanie elementów odpornych na zarysowania z tworzywa Starkle.

Zobacz: Ile kosztuje najtańsza używana Dacia Duster z dieslem? Przegląd ofert wrzesień 2024
Duster Journey oferowany jest w siedmiu kolorach do wyboru. Podstawowym jest kolor biały. Za pozostałe 6 możliwości zapłacimy od 2.700 do 2.900 zł. Bez dodatkowych dopłat w Journey dostaniemy piękne, 18-calowe, diamentowane alufelgi z wzorem Tagasan.
Dacia Duster Journey – wykończenie i wyposażenie
Wnętrze Dacii Duster Journey prezentuje syntetyczne, uproszczone formy. Patrząc na niego można pomyśleć, że ergonomia to drugie imię tego pojazdu. Kokpit zdaje się wręcz minimalistyczny, a wiele funkcji zostało scalonych i ukrytych w ekranie multimedialnym Media Nav Live o przekątnej 10 cali. Deska rozdzielcza to głównie plastik – matowy, satynowy, konsekwentnie prezentujący design surowy, prosty, ale estetyczny. Wnętrze jest przystosowane do montażu akcesoriów YouClip – rożnego rodzaju haczyków i uchwytów, z czego za uchwyt do telefonu nie trzeba dopłacać. Na wyposażeniu jest również ładowarka indukcyjna.
Samochód jest oferowany z tapicerką Denim, którą zdobi wyróżniające się logo Dacii. Tam, gdzie producent uznał to za zasadne, pojawiają się inne materiały, jak kierownica, która jest obszyta skórą ekologiczną.
Z praktycznych rozwiązań Dacia Duster Journey ma na wyposażeniu automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby z przodu i z tyłu z wyłącznikiem impulsowym, czujniki parkowania z tyłu oraz kamerę cofania. Większa ilość czujników parkowania dostępna jest w opcjonalnym pakiecie, podobnie jak możliwość podgrzewania przednich foteli. Z innych, szczególnie przydatnych informacji – pojemność bagażnika wynosi 520 litrów.
I jeszcze jedno godne uwagi rozwiązanie – aplikacje Dacii – w tym lokalizacja pojazdu poprzez My car finder. Nie testowałam, ale ta funkcja może 'zrobić karierę’ na parkingu pod supermarketem.
Zobacz: Nowa Dacia Duster Sleep Pack już na polskim rynku. Ile kosztuje pakiet?
Wspomniana na początku, porównywalna cenowo Dacia Duster Extereme jest skupiona na odbiorcy stawiającym na jazdę w trudniejszym terenie. Wskazują na to drobne różnice – przykładowo; praktyczne, mniejsze felgi – 17″, modułowe relingi dachowe, gumowe dywaniki w bagażniku i tapicerka z elementami z łatwego w czyszczeniu materiału MicroCloud.
Podsumowanie
Podsumowując. Trzeba mieć na uwadze, że mamy do czynienia z marką, która stawia na nieskomplikowane rozwiązania i adekwatną do nich cenę. Za Dacię Duster 4×4 w wariancie Journey zapłacimy na ten moment 115.400 zł. Dacia daje klientom to, co uznaje za niezbędne, nie próbuje czarować i wspinać się na palcach sięgając do standardów droższych marek. To, co może i potrafi podaje w najlepszym dla siebie wydaniu angażując w to świeżą, młodą duchem stylistykę i to czyni ją konkurencyjną.
Zobacz: Aktualna oferta Dacii
PROWADZENIE POJAZDU
- tryb ECO
- automatyczny hamulec ręczny
- czujniki parkowania z tyłu
- regulator-ogranicznik prędkości
- opony całoroczne
- kamera cofania
MULTIMEDIA
- kolorowy wyświetlacz komputera 7″
- nowy system multimedialny Media Nav Live 10″ (Nawigacja online, system 3D by Arkamys, 6 głośników)
- wskaźnik zmiany biegów
- ładowarka indukcyjna
- gniazdo 12V w bagażniku
- usługi online
KOMFORT I WNĘTRZE
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- tylne oparcie kanapy składane 1/3 i 2/3
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
- karta Keyless Entry
- szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- podłoga bagażnika ustawiana w dwóch płaszczyznach (góra i dół)
- centralny zamek
- środkowa konsola ze schowkiem i podłokietnikiem
- kierownica z regulacją wysokości i głębokości
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- światła do jazdy dziennej LED
- światła przednie ECO LED
- przyciemniane tylne szyby
- światła automatyczne, wycieraczki automatyczne
- światła przeciwmgłowe
- usterka boczne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane z
- czujnikiem temperatury
- kierunkowskazy impulsowe
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- luterko wsteczne z ustawieniem dzień/noc
BEZPIECZEŃSTWO
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją
- wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
- system utrzymania pasa ruchu (LKA)
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa przednich foteli
- napinacze pirotechniczne z tyłu
- system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
- ABS
- poduszka powietrzna czołowa kierowcy
- pas bezpieczeństwa kierowcy bez regulacji wysokości
- 3 punktowe tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczem
- pirotechnicznym na bocznych fotelach
- poduszka powietrzna czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
- poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe
- wspomaganie nagłego hamowania (AFU)
- ostrzeżenie o niezapięciu pasów
- system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- ESP + system wspomagający ruszanie pod górę oraz kontroli
- zjazdu ze wzniesienia HSA/HDC
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- funkcja połączenia alarmowego e-Call
Najnowsze komentarze