Używana Dacia Duster 2010 r. potrafi kosztować więcej niż BMW, Audi czy Toyota. Wysokie ceny na rynku wtórnym wynikają z faktu, że ten SUV jest tani w eksploatacji i stosunkowo niezawodny. Cena najtańszych egzemplarzy przekraczają 20 tysięcy złotych.
Dacia Duster z roczników 2010-2012 to pierwsza wersja popularnego SUVa, która była najczęściej wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM. Jest to trwała i niezawodna jednostka, która dobrze współpracuje z LPG. Wnętrze jest maksymalnie uproszczone a fotele nie oferują zbyt wielu możliwości regulacji. Należy się również liczyć z hałasem przy większych prędkościach, wyciszenia tutaj jak na lekarstwo. Wielu właścicieli, zirytowanych tym faktem, samodzielnie dokładało maty wygłuszające, o czym można poczytać m.in. na forum Dacia Klub Polska.
Mimo uproszczonej budowy, auto sprawuje się nadzwyczaj dobrze i nie generuje większych problemów. Wysoki prześwit daje swobodę poruszania się po mieście i w terenie a zawieszenie zaprojektowano z myślą o kiepskich drogach, dzięki czemu nie męczy nadmierną twardością. Właścicielom nie przeszkadza też raczej spartańskie wyposażenie, które w maksymalnie wyposażonych samochodach sprowadzało się do klimatyzacji, centralnego zamka i elektrycznych szyb.
W polskich ogłoszeniach można bez trudu znaleźć auta pochodzące od pierwszego właściciela, serwisowane w ASO, chociaż ich cena może być nieco wyższa, niż tych sprowadzonych np. z Niemiec. Plusem tych pierwszych jest udokumentowana historia. Auta sprowadzone mogą mieć z kolei nieco lepsze wyposażenie, m.in. skórzaną tapicerkę. Jakich cen można się spodziewać? Znacznie powyżej 20 tysięcy złotych, ponieważ Dacia bardzo dobre trzyma swoją wartość na rynku wtórnym. Klienci doceniają prostą budowę i niskie koszty jazdy.
Dla zobrazowania cen wybrałem trzy oferty Dusterów z rocznika 2010-2012, czyli przed faceliftingiem, deklarowanych jako bezwypadkowe i nieuszkodzone:
Najtańsza używana Dacia Duster kosztowała 22.900 zł. Samochód z granatowym lakierem sprowadzono z Niemiec a deklarowany przebieg był nieduży, bo 163 tysiące kilometrów. Z wyposażenia, jak na tamtem rocznik, jest praktycznie wszystko, czyli klimatyzacja, radio i centralny zamek. A dlaczego „kosztowała”? Bo auto jest już sprzedane, ogłoszenie zostało jeszcze w internecie, ale zapewne wkrótce zniknie. Link do ogłoszenia.
Druga propozycja to używana Dacia Duster 2012 od pierwszego właściciela z salonu w białym kolorze. Samochód ma przejechane 184.000 kilometrów i według sprzedawcy był serwisowany w ASO. Zwracają uwagę czujniki parkowania, rzadko spotykane w tamtych rocznikach. Zaletą tego egzemplarza jest też instalacja LPG. Cena to 24.500 zł. Link do ogłoszenia.
Za 24.900 zł można stać się właścicielem tego egzemplarza, sprowadzonego z Niemiec z rocznika 2011. Co prawda jest na stalowych i niezbyt urodziwych felgach (raczej nie były oryginalnie na samochodzie), ale ma skórzaną tapicerkę, rzadką w Dusterach. W ogłoszeniu popełniono zabawną pomyłkę językową, autor napisał, że gwarancja i wszystkie części będą usuwane bezpłatnie. Link do ogłoszenia.
Wnętrze oferowanego samochodu jest w dość dobrym stanie, jednak niektóre plastiki porysowane. Bez problemu kupimy je na rynku wtórnym i wymienimy. Wybór części do Dusterów jest ogromny.
Wysokie ceny na rynku wtórnym skłaniają niektóre osoby do zmiany decyzji i zakupu nowego samochodu. Fabrycznie nowa Dacia Duster z klimatyzacją i fabrycznym LPG to obecnie wydatek co najmniej 63.700 zł. Wpłacając 30% ceny samochodu (czyli około 20 tysięcy złotych) można resztę dość korzystnie skredytować i mieć nowe auto nawet z 5-letnią gwarancją za kilkaset złotych miesięcznie. Szczegóły znajdziecie na stronie Dacia.pl.
źródło ogłoszeń: Otomoto.pl
Najnowsze komentarze