Dacia Duster pojawiła się na rynku w 2010 roku i z miejsca zdobyła serca klientów. Jednak musieliśmy czekać do roku 2017, kiedy zaprezentowano drugą generację tego samochodu, żeby nastąpiła prawdziwa eksplozja popularności, także w Polsce. Dzisiaj Duster to najchętniej wybierany nowy samochód na rynku indywidualnym, rośnie też popularność aut używanych.
Zobacz: Szalony tuning Dacii Duster w dziewięciu odsłonach
Wpływ na to mają niewątpliwie cechy Dacii Duster, takie jak dobry wygląd, modne nadwozie SUV stosunkowo prosta budowa oraz niskie koszty zakupu oraz eksploatacji – można tu łatwo spotkać samochody z fabrycznym LPG. Postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają koszty zakupu używanych trzyletnich Dusterów – deklarowanych jako bezwypadkowe, od pierwszego właściciela w Polsce i jaka w ogóle jest podaż takich aut na rynku.
Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach użytkowania
Trzyletni samochód największą utratę wartości powinien mieć już za sobą. Jak więc kształtują się ceny?
Najtańsza używana Dacia Duster z rocznika 2018 z przebiegiem 98.000 kilometrów, z silnikiem 1.5 dCi w kolorze białym to wydatek 42.500 zł. Samochód pochodzi od pierwszego właściciela, który proponuje fakturę VAT. Na wyposażeniu m.in. 6-biegowa skrzynia i klimatyzacja. Za podobną kwotę, 42.900 zł, można kupić Dustera 1.6 SCe w wersji Access z przebiegiem 49.360 km. Samochód w najniższej wersji, nie ma więc klimatyzacji, w tym przypadku kusi jedynie niski przebieg. Ale to jedyne dwa tak tanie Dustery z rocznika 2018 – ceny innych egzemplarzy idą mocno w górę.
Zobacz: nowa Dacia Duster od 48.900 zł. Tylko na Dacia.pl.
Dacia Duster w wersji Comfort z polskiego salonu i z przebiegiem 95.150 km została wyceniona na 48.900 zł. Tu również pod maską pracuje oszczędny diesel 1.5 dCi, jest oczywiście klimatyzacja. Za 51.800 zł oferowany jest Duster 1.6 SCe z przebiegiem 38.000 km oraz dołożonym radiem z kamerą cofania.
Czy więc zakup używanej Dacii Duster, trzyletniej, się opłaca? Wiele z oferowanych aut ma jeszcze gwarancję, wydłużone pakiety serwisowe i niewielki przebieg. Z drugiej strony fabrycznie nowe auto nie jest dużo droższe, co dobrze o Dacii świadczy – to samochód, który ma jeden z najlepszych na rynku wskaźników utraty wartości.
Najnowsze komentarze