Clio już nie jest autkiem miejskim o skromnej aparycji. Przymrużone reflektory przednie i masywny przód – odświeżona wersja ma drapieżne linie. Co można o nim powiedzieć więcej? Bierzemy pod lupę nowe, „najprostsze” Renault Clio z podstawowym wyposażeniem i najtańszym silnikiem.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaże
Najniższa cena katalogowa dla Clio, którą spotkamy dla rocznika 2024 to 74.600 brutto. W takiej cenie możemy dostać Renault Clio ze skrzynią manualną, niespełna litrowym silnikiem (999 cm3, TCe 90) benzynowym, w wersji evolution.
Warto mieć na uwadze, że przy obecnej technologii jest to pojemność, która ma wystarczający potencjał, by samochód dobrze spełnił swoje zdanie. Zapewne na skrzyżowaniu nie będzie ruszać pierwszy – z wynikiem 12,2 s do setki, ale wyścigi uliczne to nie jest dyscyplina dla tej wersji i modelu. Clio z silnikiem hybrydowym prezentuje się bardziej ambitnie z wynikiem 9,3 s, tylko za takie możliwości należy zapłacić więcej.
Ewolucja designu w nowym Renault Clio wyostrza mu rysy i nadaje sylwetce dużo większej dynamiki. Nowy przód prezentuje się (oczywiście moim subiektywnym zdaniem) naprawdę dobrze. Jest wyraziście a równocześnie nowocześnie i elegancko. Jeśli już jesteśmy przy wyglądzie to płacąc za nowe Renault Clio 74.600 PLN dostajemy je w bazowym kolorze. Jest to pomarańczowy Valencia z czarnymi lusterkami i listwą boczną. W podstawowej wersji mamy więc Clio tylko w jednym, ale za to dodającym energii kolorze. Za dopłatą możemy kupić, inne lakiery (czerwony – Flamme i najdroższy w ofercie, niebieski – Iron) lub spektrum szarości (od białego, przez szary Schiste i szary Rafale, po czarny – Etoile).
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
Producent chwali swoje rozwiązania we wnętrzu – czyli zastosowaną nowoczesną, ekologiczną tkaninę tapicerki Tencel. Tencel to przyjazny człowiekowi materiał pokrewny do wiskozy. Otrzymuje się go z drewna bambusowego po poddaniu pewnym procesom chemicznym. Co chyba najbardziej istotne dla potencjalnego nowego użytkownika Renault Clio: tapicerka jest miła w dotyku. I proszę się nie zdziwić – to jest ten materiał, który obecnie czasem można spotkać na metce w sklepie odzieżowym.
Co jeszcze oferuje nowe Renault Clio w podstawie?
Nasze nowe Clio w wersji za 74.600 PLN jest na alufelgach 16”. Za dopłatą można je zmienić.
Po wizycie w wirtualnym salonie Renault wygenerowałam pdf z „moim Renault Clio” w wersji najprostszej. Poprzez treść zawartą w dokumencie zostałam uczciwie, ku mojemu rozbawieniu, poinformowana o wszystkim co ma niepodgrzewane w wersji najprostszej. Niepodgrzewana kierownica, niepodgrzewana przednia szyba i fotele. Trochę szkoda. Ale bardziej szkoda mi czujników parkowania – które w podstawie są tylko z tyłu oraz kamery cofania. Znajdziemy je w wyższych wersjach wyposażenia. Mocną strona Renault Clio (nawet) w wersji evolution to bezpieczeństwo. Czyli system wspomagania nagłego hamowania, system ABS, eCall z numerem alarmowym 112, system utrzymywania pasa ruchu i aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Plusy, minusy, wady, zalety, opinie, spalanie
Podsumowując – co jest, a czego nie ma – jak informuje producent.
Poniżej – dla zainteresowanych – lista:
MULTIMEDIA
- replikacja ekranu smartphona za pomocą WiFi (bezprzewodowa)
- Radio Display 7″
- zespół wskaźników i zegarów z wyświetlaczem cyfrowym 7″
KOMFORT I WNĘTRZE
- kierownica ze skóry wegańskiej z chromowanymi elementami
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- kluczyk do zamka centralnego składany
- tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem
- impulsowym
- konsola centralna bez podłokietnika
- zaczepy do siatki w bagażniku
- tapicerka materiałowa
- system mocowania fotelików Isofix
- szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- deska rozdzielcza z tworzywa w kolorze czarnym o ziarnistej
- strukturze
- tylna kanapka w układzie 1/3 i 2/3
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- światła do jazdy dziennej LED
- osłony przeciwsłoneczne bez oświetlenia
- lusterka sterowane elektrycznie, składane manualnie,
- podgrzewane, z czujnikiem temperatury
- lusterko wewnętrzne dzień/noc
- tylne światła LED basic, pojedyncze światło cofania
- lampka sufitowa przednia z żarówkami – podwójna
- światła przednie full LED „C shape” z efektem oczu
BEZPIECZEŃSTWO
- system wspomagania nagłego hamowania
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- 3 punktowy tylny pas bezpieczeństwa
- HSA – Asystent ruszania pod górę
- przednie 3 punktowe pasy bezpieczeństwa ze zwijaczami
- łączność RCall z numerem alarmowym 112
- system ABS
- poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
- sygnał informujący o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
- funkcja połączenia alarmowego eCall (112)
- system kontroli bezpiecznej odległości
- system utrzymywania pasa ruchu
- poduszki powietrzne przednie
PROWADZENIE POJAZDU
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- zmiana definicji produktu MC5
- regulator-ogranicznik prędkości
- system wspomagania parkowania tyłem
- przygotowanie do instalacji alkomatu
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości (OSP/TSR/ISA)
- tryb ECO
- system kontroli ciśnienia w oponach – pośredni
- My Safety Switch
- ograniczenie prędkości do 180 km/h
- felgi typu Flexwheel 16″
- czujnik deszczu
- wskaźnik zmiany biegów z informacją o jeździe ECO
- zestaw do naprawy uszkodzonej opony
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- klimatyzacja manualna
Najnowsze komentarze