Jaki najtańszy SUV? Ile kosztuje klimatyzacja? Jak bardzo podrożały ceny samochodów? Prezentujemy cztery ciekawe modele, które warto wziąć pod uwagę szukając auta dla siebie.
Ultrakomfortowy Citroën, budżetowy Duster o najniższej utracie wartości na rynku, świetnie wyglądający i niezwykle popularny w Europie Peugeot 3008 czy może lubiane Renault Kadjar? Hybrydy, LPG, benzyna i diesel, dla każdego coś się znajdzie. Przekrój cen od 60 do 119 tysięcy zł, każdy znajdzie coś dla siebie. Na pewno warto udać się do salonu na jazdę próbną i sprawdzić, które auto będzie najbardziej odpowiednie.
Zaczynamy:
Citroën C5 Aircross – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie
Komfort jest twoim priorytetem? Nie ma nic lepszego niż Citroën C5 Aircross. Samochód ma nowej generacji zawieszenie, które sprawia, że droga staje się znacznie gładsza, niż jest w rzeczywistości a komfortowe fotele zbudowane z wielowarstwowych pianek zadbają dodatkowo o dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów. Różnica między klasycznym zawieszeniem a Citroënem jest ogromna i warto wybrać się do salonu, by samemu się o tym przekonać.
Auto dostępne jest z silnikami od 130 do 225 KM (są benzyny i diesel). Ta ostatnia opcja to ładowalna hybryda, idealna dla osób, które mają w domu gniazdko.
Zobacz konfigurator Citroëna C5 Aircross. Cena wersji Life zaczyna się od 99.550 zł. Ładowalna hybryda C5 Aircross to wydatek co najmniej 160 tysięcy zł.
Dacia Duster 2021 – budżetowy SUV
Jeśli szukasz najtańszego, ale nadal świetnie wyglądającego SUVa, to nie ma nic lepszego niż Dacia Duster. Samochód można kupić w wersji z fabryczną instalacją LPG, otrzymuje się wtedy auto z silnikiem o mocy 100 KM. W najnowszym wydaniu po faceliftingu jest też możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów, która przynajmniej na razie dostępna jest z bardzo dobrym silnikiem TCE o mocy 150 KM. Jest też 115-konny diesel oraz możliwość wyboru napędu 4×4.
Zobacz: konfigurator Dacii Duster. Cena wersji Essential i silnikiem 90 KM z dołożona klimatyzacją zaczyna się od 60.800 zł. Jest to najtańszy kompaktowy SUV na rynku. Klienci chętnie wybierają wersję Prestige, A Duster naszym zdaniem najlepiej wygląda w kolorze czerwonym lub pomarańczowym.
Peugeot 3008 – SUV z klasą i świetnym designem
Peugeot 3008 wyróżnia się w tym zestawieniu zarówno pod względem wyglądu zewnętrznego, designu wnętrza jak i napędów. Można go bowiem mieć nawet z 300-konnym napędem hybrydowym. Dzięki wyglądowi oraz wysokiej jakości materiałom i wyjątkowemu, wyróżniającemu się wnętrzu, 3008 jest niezwykle popularny wśród klientów i regularnie znajduje się na szczytach europejskich list sprzedaży. Do tej pory kupiło go ponad 800 tysięcy osób.
Za świetny wygląd i dobrej jakości materiały się płaci. Nowy Peugeot 3008 (model niedawno przeszedł facelifting) to najdroższe auto w naszym zestawieniu. Cena Peugeot 3008 zaczyna się od 119.900 zł, ale w standardzie mamy już mnóstwo wyposażenia, niedostępnego w poziomach podstawowych u konkurencji, jak na przykład dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, mirror screen, czujniki parkowania z przodu czy system Visiopark 1, ułatwiający parkowanie.
W podstawowej cenie otrzymujemy 130-konny dynamiczny silnik benzynowy. Do dyspozycji jest też diesel (20 tysięcy dopłaty). Dla osób chcących mieć na pokładzie wszystko, polecamy wersję GT Pack, która obejmuje także wysokiej jakości system audio Focal, można go zamówić z 300-konną hybrydą 4×4.
Zobacz konfigurator Peugeot 3008.
Renault Kadjar 2021 – rozsądny wybór
Renault Kadjar to bardzo udany SUV, którego mamy od dwóch lat w redakcji. W podstawowej wersji dostępny jest z doskonałym, dynamicznym i dość oszczędnym silnikiem 1.3 TCE o mocy 140 KM. Auto ma przyjemne zawieszenie, bardzo pojemne i wygodne wnętrze. Wkrótce opublikujemy kolejną część długodystansowego testu, już po dystansie 45.000 kilometrów a redaktor naczelny, który na codzień jeździ naszym Kadjarem, ma nam sporo do przekazania na temat. Dużą zaletą tego modelu jest silnik, którego charakter wyjątkowo pasuje do dużego nadwozia.
Ważne, że w tej cenie otrzymujemy już automatyczną klimatyzację dwustrefową. Nie ma natomiast relingów dachowych oraz srebrnych wstawek w osłonach drzwi na zewnątrz.
Zobacz: Konfigurator Renault Kadjar. Cena bazowa najtańszej wersji ZEN: 100.400 zł.
Ceny będą szły w górę
Słowo podsumowania na koniec: według wszelkich znaków na niebie i na ziemi ceny nowych samochodów będą nadal szły w górę. To także praktycznie ostatni moment na zakup diesla. Za około dwa lata te silniki zaczną być wypierane przez hybrydy wszelkiej maści, co związane jest z wejściem normy Euro 7. To wywoła kolejne wzrosty cen, niezależnie od marki.
Warto również wziąć pod uwagę, że na niektóre samochody czeka się po kilka miesięcy a terminy odbioru mogą sięgać drugiej połowy przyszłego roku.
Ceny na dzień 11.10.2021 r.
Najnowsze komentarze