Czy Opel Astra to dobra propozycja na rynku motoryzacyjnym? Za podstawową wersję kompaktowego modelu zapłacimy 118 tys. zł, jeśli jednak zdecydujemy się na wybór automatycznej skrzyni biegów rachunek wzrośnie o 9500 zł i tym sposobem zbliżymy się do ceny najtańszego Peugeot 308.
W czasach, gdy wielu producentów podąża za modą na SUV-y, Opel Astra wciąż pozostaje klasycznym hatchbackiem. Jeden z najbardziej znanych modeli niemieckiej marki jest oferowany w cenie katalogowej 118.000 zł, ale warto pytać u dealerów o promocyjne oferty pojazdów dostępnych od ręki.
Pod względem cenowym, startowy wariant Edition Astry wypada korzystniej niż Peugeot 308 w podstawowej wersji Style. Peugeot zrezygnował z jednostki benzynowej na rzecz miękkiej hybrydy (dostępnej w wyższej partii cennika także u Opla) oraz z manualnej skrzyni biegów. Kompakt spod znaku lwa zamówimy wyłącznie z automatem. Za najtańszą 308-kę Hybrid 145 musimy zapłacić 128 tys. zł lub tylko 600 zł więcej jeśli wybierzemy jednostkę 1.5 BlueHDi 130. Diesel w cenniku Opla również występuje, ale jeśli chcemy skonfigurować nowy model, silnik wysokoprężny pozostaje przywilejem wersji kombi.
Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?
Nowy Opel Astra – ceny katalogowe:
- 1.2 Turbo M6 130 KM 118.000 zł
- 1.2 Turbo A8 130 KM od 127.500 zł
- 1.2 Turbo Hybrid EDTC 136 KM 135.500 zł
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid A8 180 KM 159.900 zł
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid A8 225 KM
- Electric e156 54 kWh 156 KM
Najtańszy Opel Astra ma pod maską benzynową jednostkę 1.2 Turbo o mocy 130 KM powiązaną z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Za kompakt z 8-biegowym automatem zapłacimy zgodnie z cennikiem 127.500 zł, czyli w zbliżonej cenie do francuskiego bliźniaka w hybrydzie. Podczas gdy Opel pozostaje przy oferowaniu smutnej bieli w standardzie (dopłata za inny lakier wynosi 3200 zł) u Peugeota na starcie otrzymujemy hatchbacka w odcieniu Niebieski Obsession.
Wnętrze nowego Opla Astry zostało zaprojektowane z myślą o pozbyciu się zbędnych elementów bez ingerencji w komfort. Kokpit Opel Pure Panel oferuje cyfrowe zegary oraz intuicyjny system multimedialny z ekranem dotykowym. Wyposażenie standardowe nie oferuje fajerwerków, ale jest przyzwoite. Otrzymamy tu m.in. klimatyzację, ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10 cali, który możemy sparować ze smartfonem, czujniki parkowania z przodu i z tylu, a także adaptacyjny tempomat i 16-calowe felgi ze stopów lekkich.
Opel Astra Edition od 118 000 zł – wyposażenie
BEZPIECZEŃSTWO I UKŁADY WSPOMAGAJĄCE
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości z funkcją dostosowania prędkości
- System ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Układ utrzymania na pasie ruchu
- Tempomat adaptacyjny (Stop&Go dla skrzyń automatycznych) z inteligentnym ogranicznikiem prędkości
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
MULTIMEDIA
- System Multimedia Plus z łączami Bluetooth® i USB, tunerem DAB, 6 głośnikami
- Kolorowy 10” wyświetlacz wskaźników kierowcy i ekran dotykowy 10″ Pure Panel
- Funkcje bezprzewodowej projekcji interfejsu smartfona Apple CarPlayTM i Android AutoTM
- System OpelConnect. Zdalne aktualizacje, filmy instruktażowe
WNĘTRZE
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 (Hatchback) lub 40/20/40 (Sports Tourer)
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
- Kierownica pokryta skórą ekologiczną
- Czarna podsufitka
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
NADWOZIE
- Reflektory i światła do jazdy dziennej, światła tylne w technologii LED
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Felgi 16” ze stopów lekkich
- Bezkluczykowy zapłon
Astra GS od 131.950 zł
BEZPIECZEŃSTWO I UKŁADY WSPOMAGAJĄCE
- Zaawansowany układ rozpoznawania znaków z funkcją dostosowania prędkości
- Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów
- System zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
- Tempomat adaptacyjny (Stop&Go dla skrzyń automatycznych)
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start
- Zaawansowany system parkowania: panoramiczne kamery 3600 Intelli-Vision
MULTIMEDIA
- System Multimedia Plus z łączami Bluetooth® i USB, tunerem DAB, 6 głośnikami
- Kolorowy 10” wyświetlacz wskaźników kierowcy i ekran dotykowy 10″ Pure Panel Pro
- Funkcje bezprzewodowej projekcji interfejsu smartfona Apple CarPlayTM i Android AutoTM
- System OpelConnect. Zdalne aktualizacje, filmy instruktażowe
WNĘTRZE
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 (Hatchback) lub 40/20/40 (Sports Tourer)
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa
- Konsola środkowa z podłokietnikiem
- Podłokietnik tylnej kanapy z uchwytem na dwa kubki (Sports Tourer)
- Podgrzewane, sportowe koło kierownicy pokryte perforowaną skórą, spłaszczone u dołu
- Czarna podsufitka
- Ergonomiczny fotel kierowcy AGR, podgrzewane fotele przednie
NADWOZIE
- Reflektory i światła do jazdy dziennej, światła tylne w technologii LED
- Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- Przyciemniane szyby tylna oraz boczne tylne
- Loga Opel i nazwa modelu z tyłu w kolorze czarnym
- Dach w kolorze czarnym
- Felgi 17” ze stopów lekkich
Astra GSe od 194.950 zł
BEZPIECZEŃSTWO I UKŁADY WSPOMAGAJĄCE
- Zaawansowany układ rozpoznawania znaków z funkcją dostosowania prędkości
- Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów
- System zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
- Tempomat adaptacyjny Stop&Go
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu
- Układ ostrzegania o pojeździe z tyłu z boku, na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia
- System automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start
- Zaawansowany system parkowania: panoramiczne kamery 3600 Intelli-Vision
MULTIMEDIA
- System Multimedia Navi IVI High z nawigacją online, Bluetooth® i USB, tunerem DAB, 6 głośnikami
- Kolorowy 10” wyświetlacz wskaźników kierowcy i ekran dotykowy 10″ Pure Panel Pro
- Funkcje bezprzewodowej projekcji interfejsu smartfona Apple CarPlayTM i Android AutoTM
- System OpelConnect. Zdalne aktualizacje, filmy instruktażowe
- Ładowarka indukcyjna baterii telefonu
WNĘTRZE
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40 (Hatchback) lub 40/20/40 (Sports Tourer)
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa
- Podgrzewane, sportowe koło kierownicy pokryte perforowaną skórą, spłaszczone u dołu
- Czarna podsufitka i ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
NADWOZIE
- Reflektory i światła do jazdy dziennej, światła tylne w technologii LED
- Reflektory przeciwmgielne w technologii LED
- Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- Przyciemniane szyby tylna oraz boczne tylne
- Loga Opel i nazwa modelu z tyłu w kolorze czarnym
- Dach w kolorze czarnym
- Felgi 18″ ze stopów lekkich, diamentowy szlif
- Ergonomiczne fotele AGR przednie, podgrzewane, fotel kierowcy elektryczny
Peugeot 308 z polskiego salonu. Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze