Nowy SUV coupe segmentu D firmy Renault w topowej wersji napędowej został już wyceniony w Niemczech. Ile trzeba zapłacić za samochód z napędem na cztery koła i mocą systemową 300 KM?
Producent przewidział dwie wersje 300-konnej odmiany swojego samochodu: Esprit Alpine oraz Atelier Alpine. Dostawy obu rozpoczną się w listopadzie, ale niemieccy klienci już mogą składać zamówienia na te wersje. Ile muszą szykować pieniędzy?
Nowe Renault Rafale E-Tech 300 KM 4×4 Esprit Alpine wyceniono u naszych zachodnich sąsiadów na 53.300 euro*. To o 5.000 euro drożej, niż wersja 200-konna z tym wyposażeniem. Z kolei topowa odmiana Renault Rafale E-Tech 300 KM 4×4 Atelier Alpine kosztuje co najmniej 57.800 euro*.
Nowe Renault Rafale można teraz zamówić także z topowym silnikiem E-Tech Plug-in Hybrid 300 4×4 o mocy 221 kW/300 KM. Najmocniejszy model w ofercie Renault łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: silnik spalinowy, elektryczny oraz akumulator trakcyjny o pojemności 22 kWh, tworząc wysoce wydajny napęd, który umożliwia zasięg do 100 kilometrów wyłącznie na prądzie. Oznacza to, że Rafale E-Tech Plug-in Hybrid 300 4×4 doskonale wpisuje się w aktualny trend i jest bardzo wydajny oferując łączny zasięg do 1.000 kilometrów.
Dzięki silnikowi elektrycznemu na tylnej osi nowy topowy model marki ma stale aktywny napęd na wszystkie koła. Oznacza to, że Rafale E-Tech 300 4×4 oferuje optymalną przyczepność i bezpieczne właściwości jezdne nawet w niesprzyjających warunkach drogowych. Dostawy, jak wspomniałem, rozpoczną się w listopadzie 2024 roku.
Esprit Alpine: wysoki komfort i efektowny wygląd już od 53.300 euro*
Ceny Rafale E-Tech Plug-in Hybrid 300 4×4 zaczynają się w Niemczech od 53.300 euro* za wyposażenie Esprit Alpine. Obejmuje to dynamiczny układ kierowniczy ze wszystkimi kołami skrętnymi 4Control Advanced, system informacyjno-rozrywkowy OpenR link z 12-calowym ekranem dotykowym i zintegrowaną nawigacją, elektrycznie sterowaną tylną klapę i podgrzewane przednie siedzenia. Wielofunkcyjny podłokietnik Ingenius® ze zintegrowanym uchwytem na telefon komórkowy/tablet zwiększa komfort na tylnych siedzeniach.
Układy wspomagania parkowania z przodu, z tyłu i po bokach oraz kamera cofania ułatwiają manewrowanie. Systemy wspomagania kierowcy obejmują asystenta hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, a także asystenta skrzyżowań, ostrzegania o bezpiecznej odległości, ostrzegania o awaryjnej zmianie pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o prędkości.
Dostępny jest także system ostrzegania o martwym polu widzenia z aktywną interwencją układu kierowniczego, asystent wysiadania oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu z automatycznym asystentem hamowania awaryjnego.
Elementy konstrukcyjne wyposażenia Esprit Alpine obejmują nabłyszczane 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o wzorze „Castellet”, osłonę chłodnicy z niebieskim tyłem i sportowe fotele pokryte tkaniną Alcantara z niebieską podszewką i trójkolorowymi szwami oraz jasne logo Alpine na oparciach.
Atelier Alpine: doskonała dynamika jazdy od 57.800 euro*
Wersja Atelier Alpine jest jeszcze bardziej ekskluzywna i kosztuje w Niemczech od 57.800 euro*. Dzięki współpracy z ekspertami marki Alpine nacisk kładziony jest jeszcze bardziej na radość z jazdy i dynamikę. Najważniejsze elementy to inteligentne tłumienie adaptacyjne wykorzystujące kamerę skanującą drogę oraz nowe konfiguracje Dynamics Driving w Renault MULTI-SENSE.
Wygląd zewnętrzny Rafale E-Tech Plug-in Hybrid 300 4×4 Atelier Alpine charakteryzuje się atrybutami stylistycznymi takimi jak ekskluzywny lakier nadwozia w kolorze satynowego błękitu Summit, czarny spojler dachowy i ekskluzywne 21-calowe felgi „Chicane”.
Asystent Easy Park oraz elektrycznie regulowane w 6 kierunkach fotele przednie z podparciem odcinka lędźwiowego i funkcją masażu po stronie kierowcy zapewniają komfort na wysokim poziomie. Jest też podgrzewana przednia szyba i podgrzewana kierownica. Reflektory LED Matrix Vision optymalnie oświetlają drogę. Bezpieczeństwo i komfort jazdy zwiększają także inteligentny tempomat adaptacyjny i aktywny asystent kierowcy.
Szczegóły wyposażenia, ceny i opcje na rynku niemieckim znajdziecie w tym pliku pdf (w języku niemieckim).
* Sugerowana cena detaliczna Renault Deutschland AG, zawiera podatek VAT oraz koszty transferu/transportu. Informacje o cenach, dostawie i usługach odpowiadają tym, które były dostępne w momencie publikacji
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault; KG
Najnowsze komentarze