Używany kabriolet? Bardzo dobry pomysł! Zbliża się ciepła polska wiosna, a za nią lato. Wiele osób zastanawia się więc co wybrać i ile taki samochód może kosztować. Na polskim rynku nie ma zbyt wielu ofert tego typu samochodów, ale przejrzałem dla Was oferty tego, co można znaleźć w ogłoszeniach.
Kryterium poszukiwania zawęziłem do samochodów deklarowanych jako bezwypadkowe, zarejestrowane w Polsce. Dzisiaj skupię się na marce Peugeot, oferuje ona bowiem kilka ciekawych modeli na każdą kieszeń, w tym niezwykle udany model Peugeot 206 CC, który może doskonałym początkiem przygody z kabrioletami ze składanym dachem. Pamiętam nawet taką historię sprzed wielu lat, gdy mój znajomy, dość zamożny biznesmen, nieco w żartach wściekał się na Peugeota, że wypuścił tani samochód ze składanym na guzik dachem, bo on sam jeździł wtedy wielokrotnie droższym autem marki premium.
Peugeot 206 CC to dzisiaj najtańsza propozycja tego typu, ale warto pamiętać o kilku innych modelach. Jest równie przystępny cenowo Peugeot 307 CC, Peugeot 207 CC oraz piękny, świetnie wyglądający do dzisiaj Peugeot 308 CC. Wszystkie charakteryzują się składanym automatycznie dachem. O ile Peugeot 206 CC i 207 CC są autami w zasadzie dwuosobowymi, to już 307 CC i 308 CC mogą z powodzeniem pełnić rolę samochodu kompaktowego, z zastrzeżeniem, że po złożeniu dachu bagażnik będzie raczej niewielki.
W przypadku samochodów ze składanym elektrycznie dachem kluczowa rzecz to sprawność mechanizmu, łatwość otwierania i zamykania oraz jego szczelność – i to trzeba dokładnie sprawdzić przy zakupie, gdyż naprawa może być kłopotliwa…
Zacznijmy więc od najmniejszego i najtańszego auta.
Peugeot 206 CC – idealne cabrio na początek
Peugeot 206 CC był produkowany w latach 2000-2008. Do dzisiaj wygląda bardzo świeżo, dzięki dopracowanemu projektowi nadwozia nie wyróżnia się specjalnie spośród dużo nowszych aut. To jego bardzo duża zaleta. Projekt wnętrza nosi już ślady wieku, w końcu to 20 lat, ale nie jest źle i można to spokojnie tolerować. To bardzo małe auto, dwuosobowe, doskonale nadaje się na początek przygody z kabrioletem. Samochód ma 3,8 metra długości, a rozstaw osi to zaledwie 2,44m.
Szukając samochodu dla siebie warto zwrócić uwagę na to, by miał klimatyzację – to niestety wcale nie jest oczywiste, a z uwagi na pogodę w Polsce warto jednak klimę mieć. Jeśli chodzi o wybór silników to montowano dwie jednostki benzynowe: 1.6 o mocy 109 KM oraz świetny silnik 2.0 o mocy 136 KM, który robi z małego 206 CC prawdziwą rakietę. Bywał też diesel, 1.6 HDi o mocy 109 KM – ta jednostka jest bardzo rzadko spotykana w ogłoszeniach.
Ile kosztuje używany Peugeot 206 CC?
Ceny modeli zaczynają się od 5.500 zł a kończą a 8.900 zł. Jak zawsze warto szukać nieco nowszych egzemplarzy, które będą miały wprowadzone poprawki, od rocznika 2004 w górę. Są to ceny wywoławcze.
Peugeot 307 CC – niedrogi sposób na kompaktowe cabrio
Jeśli potrzebujesz czegoś większego a jednocześnie bez nadwyrężania budżetu, Peugeot 307 CC będzie w sam raz. Wygląda świetnie do dzisiaj (lepszy jest tylko 308 CC!), ma normalne kompaktowe rozmiary i z całą pewnością będzie cieszył oko, szczególnie jeśli uda się trafić ciekawą wersję kolorystyczną, na przykład taką z brązową skórą.
Prawda, że wygląda to dobrze? Peugeot 307 CC ma dwie generacje: pierwsza była produkowana w latach 2003-2005, natomiast druga w latach 2005 – 2009 i to właśnie ta druga generacja będzie szczególnie ciekawa do zakupu. Wśród silników w pierwszej i drugiej generacji znajdziemy 1.6 16V o mocy 109 KM, dwulitrową benzynę o mocy 136 KM oraz dwulitrowy silnik turbo o mocy 177 KM. Od 2005 roku w ofercie był też dwulitrowy diesel o mocy 136 KM.
W topowych wersjach można spotkać ekran z nawigacją i dwustrefową klimatyzację.
Ile kosztuje używany Peugeot 307 CC?
Ceny modeli zaczynają się od 8.800 zł a kończą a 19.900 zł. Polecamy egzemplarze po roku 2005.
Peugeot 308 CC – najpiękniejszy kabriolet
Oglądając ten samochód można się zastanawiać, dlaczego Peugeot przestał produkować kabriolety. 308 CC wygląda rewelacyjnie. I można go kupić z 200-konnym silnikiem, co czyni z niego wyjątkowo szybki samochód.
Samochód miał dwie wersje: podstawowa, produkowana od 2008 do 2011 roku i po faceliftingu, od 2011 do 2013. W pierwszej występowały silniki 1.6 o mocy 120 KM i 1.6 THP w kilku odmianach, do 156 KM włącznie. Wśród diesli można znaleźć 1.6 HDI FAP o mocy 112 KM, 2.0 HDI FAP o mocy 136 KM, 2.0 HDI FAP 140 KM oraz 2.0 HDI FAP 163 KM.
W wersji po faceliftingu dostępne były 1.6 120 KM, 1.6 THP 156 KM i 1.6 THP 200 KM, wśród diesle 1.6 e-HDI 112 KM 2.0 HDI FAP 163 KM.
Ile kosztuje używany Peugeot 308 CC?
Ceny modeli zaczynają się od 21.000 zł a kończą a 45.000 zł z roku 2011 i 2012. Te najnowsze można często znaleźć od pierwszego właściciela, z bardzo dobrze udokumentowaną historią.
Najnowsze komentarze