Szybki, zwinny, kultowy. Peugeot 205 GTi to samochód, którym świetnie się jeździ a producent był i jest bardzo dumny z tego, co udało się zmieścić w małym nadwoziu. Jednak za każde ze słów, opisujących to niezwykłe auto, trzeba słono zapłacić. Jeden z egzemplarzy 205 GTi został wystawiony na sprzedaż w naszym kraju. Ile kosztuje?
Peugeot 205 GTi to usportowiona odmiana popularnej dwieście piątki. Za zwykłe egzemplarze trzeba dać kilka – kilkanaście tysięcy złotych. Dopisek GTi, mocny silnik oraz niezwykłe właściwości jezdne, połączone z usportowionym wnętrzem, dużo więcej. Wystawiony na sprzedaż egzemplarz pochodzi z roku 1989 a na liczniku ma już 179 tysięcy kilometrów. Mimo wieku prezentuje się dobrze, środek zachwyca kubełkowymi fotelami i czerwonymi dodatkami, świetnie kontrastującymi z szarością tworzywa.
Oferowany egzemplarz ma silnik 1.6 105 KM. Auto jest w większości zachowane w stanie oryginalnym. Wyceniono je na 50.000 złotych. Tanio może nie jest, ale drugi egzemplarz GTi, z mocniejszym silnikiem 1.9, wystawiono za ponad 60 tysięcy zł.
„Peugeot 205 1.6 GTI w bardzo dobrym stanie. Samochód kolekcjonerski, nie służył do codziennej jazdy. Udokumentowana pełna historia pojazdu. W Niemczech jeden właście, który użytkował samochód od 1989 r. do 2007 r. Posiadam książkę serwisową z potwierdzonymi przeglądami co 10 tyś. km począwszy od 1 do 160 000 km. W czerwcu 2007 r. sprowadzony do Polski. W lutym 2008 r. kupiony przeze mnie kolekcjonersko. Od tamtego czasu w sumie przejechał ok. 15 000 km. Samochód w pełni oryginalny w takim sensie, że nie był tuningowany, przerabiany, ulepszany, etc.
Dwie modyfikacje, które nie ujdą uwadze znawcy modelu to:
– zmieniona tylna blenda pokrywy bagażnika na czerwoną odblaskową. Ta zmiana została przeprowadzona w serwisie Peugeot w Niemczech i udokumentowana w niemieckim dowodzie rejestracyjnym. W komplecie nowa, dodatkowa, oryginalna czarna blenda wraz z również nowymi, oryginalnymi emblementani GTI oraz 1.6 (kupione wiele lat temu w polskim serwisie Peugeot)
– zmienione felgi na oryginalne z modelu 1.9 GTI, czyli Speedline 15″. Niestety nie posiadam oryginalnych dla modelu 1.6 Speedline 14″.
Dodatkowo, co widać na zdjęciach brak oryginalnych halogenów. Reszta bez zarzutu. Silnik w bardzo dobrym stanie, trzyma ciśnienie. Kompresja prawidłowa.” – informuje sprzedawca.
Najnowsze komentarze