Problematyczne silniki 1.2 PureTech oraz 1.0 PureTech w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Opel, Peugeot i Toyota można skonwertować z paska rozrządu na łańcuch rozrządu rozwiązując raz na zawsze sprawę łuszczącego się paska. Zestaw taki wprowadza do sprzedaży firma z Holandii. Ile kosztuje taki zestaw i jak go można kupić?
Kilka dni temu informowaliśmy Czytelników, że na rynku pojawił się zestaw do konwersji silników 1.2 PureTech oraz 1.0 PureTech z paska rozrządu na łańcuch. Dzisiaj odpowiadamy na najważniejsze pytania, które pojawiły się po publikacji tego materiału.
Kiedy zestaw do konwersji na łańcuch rozrządu będzie w sprzedaży?
Obecnie zestawy do konwersji są jeszcze niedostępne w sprzedaży. Producent pracuje nad uzyskaniem europejskiego certyfikatu homologacji, co jest niezbędne przed wprowadzeniem produktu na rynek Unii Europejskiej. Proces uzyskania homologacji jest czasochłonny i nie ma jeszcze dokładnego terminu zakończenia procedury. Producent rozważa jednak możliwość wcześniejszej sprzedaży w krajach spoza UE, gdzie lokalne przepisy mogą pozwolić na szybsze wprowadzenie zestawów do obiegu.
Citroën C5 X w polskich salonach. Cena, wersje wyposażenie
Jakie wersje zestawów są dostępne i do jakich silników?
Dla użytkowników oferowane będą różne wersje zestawów, przystosowane do współpracy z silnikami 1.0 i 1.2 PureTech wyprodukowanymi w latach 2012–2023, które fabrycznie wyposażone były w mokry pasek rozrządu. Każdy zestaw zawiera wszystkie niezbędne elementy do wykonania konwersji i jest gotowy do instalacji.
Ile będzie kosztować zestaw do konwersji na łańcuch rozrządu?
Cena zestawu wyniesie około 400 euro, nie wliczając podatku VAT i kosztów wysyłki. Cena w Polsce będzie uzależniona od decyzji dystrybutora w danym kraju. Do tego należy doliczyć koszt robocizny.
Więcej informacji na temat silnika Puretech 1.2
Kto będzie sprzedawał zestawy?
Zestawy będą dostępne wyłącznie dla profesjonalnych warsztatów samochodowych, aby zagwarantować poprawność montażu i sprzedawane będą poprzez dystrybutorów w danym kraju
Instalacja zajmuje godzinę więcej niż typowa wymiana paska, a proces montażu jest bardzo podobny do standardowej wymiany. Zestaw jest w pełni kompatybilny z silnikiem, bez potrzeby dokonywania dodatkowych modyfikacji – instalacja przebiega na zasadzie „plug and play”.
Producent obiecuje skuteczne rozwiązanie problemu z paskiem.
Więcej informacji znajdziecie w poniższym artykule:
W końcu! Zestaw do konwersji paska na łańcuch rozrządu w silniku PureTech 1.2. Skuteczne rozwiązanie
Najnowsze komentarze