Alpine rozkręca sprzedaż. W 2024 roku francuska marka zanotowała wzrost o 5,9% a nowości produktowe pozwolą na polepszenie wyniku w roku 2025. Trzon sprzedaży stanowi Alpine A110.
Od 2020 roku Alpine kontynuuje wzrost sprzedaży na świecie. W 2024 roku marka dostarczyła 4.585 pojazdów, co daje wzrost 5,9% w porównaniu do roku 2023 (4328 pojazdów). Większość wolumenu stanowił model A110. Sprzedaż coupe wyniosła 4408 egzemplarzy (+1,8% w porównaniu do 2023 r.), z czego ponad 85% stanowiły wersje z najwyższej półki. A110 R i A110 R Turini stanowiły 35% sprzedaży modelu. Około 80% dostaw A110 zrealizowano w trzech głównych krajach: Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Japonia zajęła czwarte miejsce ze sprzedażą 230 samochodów.
Alpine umacnia swoją pozycję w segmencie high-end i rozwija się w Europie (+7,1%) ze sprzedażą 4304 egzemplarzy. We Włoszech wzrost wyniósł 37,5%, w Wielkiej Brytanii (+24,9%), w Hiszpanii (+19,3%) a w Niemczech (+10,6%). Są to rynki, które w największym stopniu napędzały rozwój marki w 2024 roku.
Alpine po raz kolejny potwierdza swoją pozycję lidera na rynku dwumiejscowych sportowych coupé, wspinając się na pierwszy stopień podium w Europie z udziałem w rynku wynoszącym 44,7%.
Alpine A290 wchodzi na rynek
Ofensywa produktowa Alpine polegała na wprowadzeniu do oferty elektrycznego A290, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2025. Po otwarciu zamówień 30 lipca 2024 zarejestrowano 177 egzemplarzy. Łącznie marka przyjęła w minionym roku 2.303 zamówienia na swojego elektrycznego hot-hatcha. W planach na rok 2025 jest również trzeci model – elektryczny fastback A390. Do roku 2030 gama Alpine ma składać się z siedmiu elektrycznych samochodów.
W 2024 roku Alpine przyspieszyło swój międzynarodowy rozwój otwierając 18 nowych salonów, w tym 12 w Europie, zwiększając tym samym liczbę Alpine Stores na całym świecie do 163.
W 2025 roku ma zostać otwartych ponad 40 Sklepów Alpine, osiągając do końca roku ponad 200 punktów sprzedaży. Po Barcelonie w 2024 r. w 2025 r. zostaną otwarte dwa kolejne Alpine Ateliers w Paryżu i Londynie.
Alpine zamierza wprowadzić markę na rynek w nowych krajach, takich jak Irlandia i kraje nordyckie: Norwegia, Finlandia i Dania.
W 2024 roku Alpine umocniło swoją pozycję lidera w Europie i wraz z wprowadzeniem na rynek modelu A290 rozpoczęło ofensywę produktową zarówno na rynku samochodów elektrycznych, jak i w segmencie B. To prawdziwy punkt zwrotny dla marki, która nieprzerwanie zdobywa klientów legendarnym modelem A110. Tegoroczne wyniki wyraźnie ilustrują strategię Alpine polegającą na otwarciu się na rynki międzynarodowe, przy jednoczesnym dalszym rozwijaniu gamy produktów i priorytetowym traktowaniu wzrostu na rynku samochodów elektrycznych, który w 2025 r. będzie charakteryzował się wprowadzeniem na rynek kolejnego modelu A390 – powiedział Philippe Krief, dyrektor generalny marki Alpine.
Ile kosztuje nowe Renault Scenic E-Tech? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze