Peugeot 3008 HYbrid4 z napędem hybrydowym typu plug-in według danych producenta dysponuje łączną mocą 300 KM. Czy dane pokrywają się z rzeczywistością? Sprawdziliśmy na hamowni.
Technologia hybrydowa ma kilka zalet: pozwala na obniżenie spalania i emisji CO2, daje również korzyści z jazdy z wykorzystaniem wyłącznie silnika spalinowego, takie jak cicha, dynamiczna jazda i błyskawiczne osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego. Peugeot ma w ofercie trzy modele hybrydowe: 508 HYbrid, którego testował Krzysztof, Peugeot 3008 HYbrid oraz 3008 HYbrid4. Ostatni z modeli testujemy w naszej redakcji od kilku dni i jak dotąd robi na nas pozytywne wrażenie, zwłaszcza przyspieszenie i komfort w kabinie.
Peugeot 3008 Hybrid4 jest wyposażony w trzy jednostki napędowe. Benzynowy motor 1.6 PureTech o mocy 200 KM (przy 6000 obr/min) i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm współpracuje w układzie hybrydowym z dwoma silnikami elektrycznymi. Każdy z nich ma moc 110 KM/80 kW. Pierwszy napędza oś przednią, drugi tylną. W efekcie uzyskujemy napęd na wszystkie koła, który pomoże, gdy wjedziemy w błoto, śnieg lub inną trudniejszą nawierzchnię. Zgodnie z danymi podawanymi przez producenta Peugeot 3008 Hybrid4 dysponuje maksymalną mocą 300 KM (220 kW), ale zdarza się, że wartości katalogowe nie pokrywają się z rzeczywistością. Aby sprawdzić, jak to jest w przypadku Peugeot 3008 HYbrid4, odwiedziliśmy hamownię w Katowicach.
Wykonano kilka pomiarów a wyniki były do siebie bardzo zbliżone. Moc pojazdu przy współpracy wszystkich trzech silników wyniosła 281,5 KM przy 3271 obr/min. Peugeot 3008 HYbrid4 osiągnął maksymalny moment obrotowy 676 Nm przy 2620 obr/min. Szczegóły możecie zobaczyć na powyższym wykresie.
Najnowsze komentarze