Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Ile naprawdę pali hybrydowe Renault Clio na autostradzie, drogach krajowych i w mieście?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-18
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
499 32
A A
6
Renault Clio

Warto przeczytać!

Peugeot wznawia produkcję silnika diesla 1.9D. „Kup dzisiaj, posłuży nawet do 2050!”

Nowy Opel Corsa Cosmos Edition 3000. Takiego samochodu nie spodziewał się nikt!

Ciasne kwalifikacje w Melbourne – Pierre dziewiąty, Esteban jedenasty

Peugeot na czele, Citroën kontratakuje. Wyniki sprzedaży nowych samochodów we Francji – marzec 2023 r.

W ofercie Renault znajduje 140-konne hybrydowe Clio, które – według danych producenta – obiecuje spalanie na poziomie 4,4 litra w cyklu mieszanym. Nie jest to typowa, pełna ładowalna hybryda, ale posiada benzynowy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra, wspomagany napędem elektrycznym. Na dłuższym dystansie postanowiliśmy sprawdzić realne spalanie w warunkach drogowych.

Zacznę jednak od samego Renault Clio V. Renault Clio V to samochód klasy B, ale sprawia wrażenie przynajmniej o pół numeru większego. Gdyby postawić go przy starszych kompaktach, to będzie nawet górować nad nimi wzrostem. Także na tle konkurencji wyróżnia się bardzo pozytywnie.

Okolice Iławy – dojazd do zamku w Szymbarku

Jest to auto, które na ulicy będzie się podobać, ma zgrabnie skrojoną sylwetkę, bardzo proporcjonalnie dobrane elementy, płynne linie i przetłoczenia dobrze komponują się z całością pomysłu na wygląd. Do testów otrzymaliśmy go w kolorze jasnoniebieskim, który – przy konfiguracji Renault – wymaga dopłaty 2 tysięcy złotych i ten lakier bardzo dobrze pasuje do charakteru auta.

REKLAMA: Przetestuj hybrydowe Renault Clio oraz inne modele hybrydowe

Lokalne drogi Warmii i Mazur

Przestronnie, wygodnie

W środku znajdziemy przede wszystkim wygodę i przestronność (jak na tą klasę). W najszerszym miejscu z przodu na wysokości podłokietników mamy 138 cm przestrzeni, mniej niż w Arkanie (145) czy Kadjarze (151) ale nadal wydaje się, że to sporo. I z przodu i z tyłu rośli pasażerowie bez problemu znajdą wygodne miejsce. Fotele są przyjemne, w zasadzie jedyne zastrzeżenia można mieć to bardzo wąskiego podłokietnika, który wystarczy tylko kierowcy – pasażer już z niego nie skorzysta.

Hybrydowe Renault Clio przed zamkiem w Szymbarku

Solidne wnętrze, trochę twardych plastików

Wnętrze jest wykonane bardzo solidnie, co jest warte podkreślenia i chociaż tu i ówdzie widać twarde plastiki, to jednak całościowa jego ocena z mojej strony jest wysoka. Egzemplarz, którym jeździliśmy miał już ponad 15 tysięcy kilometrów na liczniku, był po licznych testach różnych dziennikarzy, a nadal sprawiał wrażenie zupełnie nowego, zarówno pod kątem wyglądu materiałów jak i ich spasowania i ciszy we wnętrzu. Dobrze to świadczy o jakości wykonania samochodu.

Automatyczna skrzynia biegów ma dwa tryby jazdy do przodu: D i B – ten drugi pozwala na odzyskiwanie dużej ilości energii przy hamowaniu

Ile pali hybrydowe Renault Clio?

Napęd hybrydowy działa w ten sposób, że silnik elektryczny korzysta z małego akumulatora pomocniczego o pojemności 1,2 kWh, który ładowany jest podczas hamowania. Energia z niego służy do wspomagania napędu spalinowego. Działanie systemu jest bezobsługowe, można tylko wymusić jazdę w trybie elektrycznym. Na temat plusów i minusów tego rozwiązania pisał obszernie redaktor naczelny Francuskie.pl, Krzysztof Gregorczyk w swoich testach Renault, dodam więc tylko że układ działa bezproblemowo, płynnie i cicho a kierowca może skupić się tylko na jeździe.

Zamek w Radzyniu Chełmińskim

Autostrada

Test polegał na zatankowaniu samochodu do pełna, przejechaniu z autostradowymi prędkościami 140 km/h 300 kilometrów na trasie Warszawa – Gdańsk i zatankowaniu ponownym. Samochód był obciążony dwoma pasażerami i bagażem. Wynik na autostradzie: 6,4 litra na 100 km. 

Pałac w Kamieńcu – potężny, trzyskrzydłowy budynek imponuje skalą

Drogi podmiejskie i krajowe

W tym przypadku pojechaliśmy drogą z Gdańska do znanych już Wam z relacji z Renault Arkana rejonów domu Zbigniewa Nienackiego w Jerzwałdzie. Odwiedziliśmy pałac w Kamieńcu, gdzie między 1 kwietnia a 6 czerwca 1807 roku przebywał Napoleon. Byliśmy również w Szymbarku a na koniec pojechaliśmy do Radzynia Chełmińskiego.

Zamek w Szymbarku – jeden z największych w Polsce

Łącznie trasa wyniosła 345 km. Tankowanie w Gdańsku, przejazd i ponowne tankowanie na tej samej stacji. Wynik na tej trasie (włączając w to około 100 km drogi szybkiego ruchu): 5,3 litra na 100 km. 

Miasto

W mieście spalanie hybrydowego Renault Clio bardzo mocno zależy od stylu jazdy. Przetestowaliśmy dwa style, dynamiczny i oszczędny:

  • styl oszczędny – 5,1l/100 km
  • styl dynamiczny – 6,1l/100 km

Test odbywał się w czerwcu 2021 r. w temperaturach typowo letnich.

Podsumowanie

Najtańsze, 65-konne Renault Clio ZEN bez hybrydy, kosztuje dzisiaj 57.900 zł, mocniejsze, 100-konne Clio z LPG to wydatek 65.000 zł a 140 konne hybrydowe Renault Clio  E-TECH Hybrid w ZEN 89.900 zł.

Renault Clio V jest na pewno samochodem godnym zainteresowania: dobrze wygląda, ma przyjemne zawieszenie, które tłumi nierówności, często występujące na naszych drogach, jest wygodne. Wybór wersji, czy będzie to benzyna (dostępne są silnik 65 i 90 KM), benzyna z LPG (100 KM) czy hybryda (140 KM) to decyzja kupującego. Mi osobiście ta hybryda się podoba i zachęcam Was do jazd próbnych, można się na nie zapisać przez formularz na stronie Renault.pl.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Clio
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: ClioE-TechRenault
Udostepnij182Tweet114Udostepnij32
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more