Citroën C5 X to flagowy model marki. Eleganckie nadwozie, podwyższony prześwit i duża przestrzeń na pokładzie sprawiają, że jest to znakomita alternatywa dla SUV.
Citroën C5 X jest ciekawą propozycją, szczególnie dla osób, które poszukują większego, komfortowego samochodu rodzinnego. Wygląda zdecydowanie lepiej od większości aut na rynku, wyższy prześwit oznacza że wjedzie i na wysokie krawężniki w mieście i wygodnie się do niego wsiada a w środku oferuje wyjątkowo dużo miejsca. To godny następca C5, chociaż nie ma niestety zawieszenia hydropneumatycznego, nad czym ubolewamy, bo było ono jedyne w swoim rodzaju. Zamiast tego jest tutaj Advanced Citroën Comfort, czyli zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, zmniejszające ilość wstrząsów przekazywanych do kabiny oraz fotele i kanapa z pianek o różnej gęstości, wyjątkowo wygodne.
Citroën C5 X oferowany jest obecnie z napędami o mocy od 130 do 225 KM. Podstawowa jednostka przeznaczona jest głównie do zastosowań miejskich, ale okazuje się, że może być bardzo oszczędna na autostradzie. Przetestowali to dziennikarze francuskiego Auto Moto.
C5 X nam się podoba
Citroën C5 X gościł już kilkukrotnie w redakcji Francuskie.pl. Doceniamy ten samochód zarówno za komfort jazdy, przestrzeń na pokładzie czy dynamiczne napędy 180 KM i 225 KM. Test tego drugiego pojawi się zresztą wkrótce na naszych łamach, niedawno skończył nim jazdy Krzysztof Gregorczyk, redaktor naczelny naszego portalu. Obecnie w redakcji jeździ benzynowy C5 X 180 KM. To optymalny napęd.
C5 X nam się podoba – ma obszerne i wygodne wnętrze, wyjątkowo przyjemne zawieszenie, które znakomicie separuje kierowcę i pasażerów od większość nierówności, wykończenie jest eleganckie a materiały dobrej jakości. Auto może bez problemu pełnić funkcję rodzinnego, oferując przy tym naprawdę duży bagażnik a zachowując przy tym elegancję sylwetki, która nie jest popsuta przez doklejony jakby tył.
Szkoda tylko, że Citroën skończy wkrótce oferować napęd 1.6 180 KM – ten silnik wydaje się być wręcz stworzony do C5 X, zapewniając przyzwoite zużycie paliwa a jednocześnie bardzo dobrą dynamikę. Jednostkę tą zastąpi ładowalna hybryda 180 KM, co podwyższy niestety koszt zakupu.
Natomiast warto zapisać się na jazdę próbną i sprawdzić zawieszenie, szczególnie na jakimś znanym sobie odcinku drogi.
Citroën C5 X z napędem w podstawowej wersji
Nie mieliśmy natomiast okazji przetestować C5 X z podstawowym napędem. Zrobili to jednak nasi koledzy z francuskiego magazynu Auto Moto. Według danych fabrycznych Citroën C5 X ze 130-konnym silnikiem przyspiesza do setki w 10,4 sekundy. Jak na tak duży samochód i spore nadwozie to bardzo dobry wynik. Okazuje się też, że spalanie na autostradzie wcale nie jest takie duże, jak można by podejrzewać.
Ile pali Citroën C5 X 1.2 130 KM na autostradzie?
Dziennikarze Auto-Moto skupili się na autostradach i drogach ekspresowych. Samochód jechał z pięcioma osobami i ich bagażami na pokładzie.
Jakie wyniki uzyskali? Silnik 1.2 130 KM zadowala się bowiem 6,6 litrów paliwa na 100 kilometrów – dane te uzyskano jeżdżąc po francuskich autostradach, na których obowiązuje limit prędkości 130 km/h, w związku z tym w naszych warunkach można spodziewać się nieco wyższego. Jak widać procentuje tu niska opływowa sylwetka C5 X, dająca zdecydowanie mniejszy opór powietrza niż w przypadku SUVa.
Skonfiguruj swojego Citroëna C5 X teraz
Wkrótce nowy silnik
Warto też wiedzieć, że Citroën C5 X zyska wkrótce nowy silnik podstawowy. Będzie to nowa jednostka hybrydowa 1.2 136 KM, gdzie silnik spalinowy jest wspierany napędem elektrycznym i współpracuje z 7-biegową nową skrzynią automatyczną.
Najnowsze komentarze