Ile pali nowy Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi?

20 169

Nowy Citroen C5 Aircross może być wyposażony w silnik 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. To bardzo oszczędna oraz elastyczna jednostka i nawet w tak dużym SUVie, jak C5 Aircross, sprawuje się zaskakująco dobrze. Świetnie pasuje do komfortowego charakteru auta, szczególnie gdy zamówi się go z automatyczną skrzynią EAT8. Taki wybór to rzeczywiście połączenie oszczędności i komfortu. Ile więc pali?

Masywny SUV z niedużym silnikiem nie budzi oczekiwań w zakresie sportowej jazdy lub dynamiki. Można jednak nim spokojnie się przemieszczać w pełnym zakresie prędkości, które są dozwolone w Polsce i nie będzie to ani okupione nadmiernym hałasem, ani nie będzie też dużego zużycia paliwa. Wręcz przeciwnie, jazda na tempomacie ze stałą prędkością daje zaskakujące wyniki.

Spokojna jazda, mniejsza dynamika

Dynamika, związana z wyprzedzaniem? Od 60 do 100 km/h Citroen C5 Aircross przyspiesza w nieco ponad 8 sekund, czyli nie jest źle. Dopiero rozpędzanie do wyższych prędkości pokazuje z jak małym silnikiem mamy do czynienia. Między 80 a 120 km/h mija blisko 10 sekund. Za to zużycie paliwa jest wyjątkowo nieduże.

Największa zaleta C5 Aircrossa – komfort 

Ale wcale nie spalanie jest największą zaletą Citroena C5 Aircross. To komfort jazdy, komfort foteli i wyciszenie. Moim zdaniem nie ma dzisiaj na rynku bardziej komfortowego SUVa w tej klasie. Wygodne przednie fotele, wielowarstwowa pianka pod przyjemną w dotyku tapicerką, ogólne wrażenie przyjemności gdy już tu się zasiądzie i rusza. Jest naprawdę dobrze.

Świetny wynik w teście łosia

Citroen C5 Aircross przeszedł ostatnio test łosia i okazuje się, że jest zwrotny, świetnie trzyma się drogi i doskonale radzi w zakrętach. Chociaż zapewne kupujący to auto z silnikiem 1.5 HDi będą rzadko korzystać z tych cech samochodu, to świadomość tych cech C5 Aircrossa dodaje jednak pewności na drodze.

Ile pali Citroen C5 Aircross z 1.5 HDi?

Przy jeździe na trasach podmiejskich i na autostradzie udało mi się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,5 litra na 100 kilometrów. Spokojna jazda w mieście nie zmieniła wiele tego wyniku – ciągle mieściłem się znacznie poniżej 6 litrów.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
DawidKarolKarolKarolSeba Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

Crossover segmentu C! A nie SUV jak coś

Klawesyn
Gość
Klawesyn

Świetne silniki do spokojnej jazdy. 1.6 bluehdi 120KM jest równie oszczędny, przy czym różnica 10KM kompletnie niezauważalne (jeździłem na jeździe próbnej oboma w jednym modelu). Ciekawe jak trwałość tego 1.5.

C4gp
Gość
C4gp

Autor zapomniał dopisać tekst sponsorowany.

Marynarz
Gość
Marynarz

Nikt nigdy nie ukrywał że na tym forum popieramy francuską motoryzacja i mysl techniczną nomen omen naszym zdaniem lepszą niż np niemiecka nikt nie każe ci zaglądać na ten portal

Marek
Gość
Marek

Można lubić francuska motoryzacje i ja też bardzo lubię ale bez przesady daleko im do Niemca

Artur
Gość
Artur

Racja! Do zatykających się w mieście TDI daleko, na szczęście.

Marek
Gość
Marek

Co się zatyka? HDI też dobry silnik ale TDI najmniej awaryjny. I nic dziwnego że jeździ w Polsce ich tyle

Seba
Gość
Seba

Niestety muszę Cię zmartwić.Jak na razie najlepszym silnikiem wysokoprężnym jest właśnie HDI ;) nawet NIEMIECKIE gazety motoryzacyjne to potwierdziły a że większość ludzi wybiera TDI bo sąsiad ma to ja i jeszcze 10 innych sąsiadów też musi mieć

Marek
Gość
Marek

Miałem HDI i TDI ten drugi sprawował się o wiele lepiej. No i nie ma też takich problemów z elektryka jak we francuzach

Karol
Gość
Karol

Najwięcej problemów z elektryką miałem w vieswagenie a jeszcze więcej w szkodzie…Teraz mam citroena i renóweczki i ZERO problemów

Marek
Gość
Marek

Oba silniki dobre. Tylko to diesel… A PSA nie ma konkretnej benzyny. 1.2 I 1.6 THP podziękuje

Karol
Gość
Karol

Ha ha ha ha ha ha ha tdi i dobry ha ha ha ,dobry złom i olejożłop dymiący przy każdym dodaniu gazu, a to ,ze polaki cebulaki kupują wyeksploatowane vieswageny nie jest wyznacznikiem dobrego auta . Równie dobrze można powiedzieć jedzmy główna, miliardy much, nie mogą się mylić.

gość
Gość
gość

Bardzo ale to bardzo mi cię Żal Losiu!

Marek
Gość
Marek

Że jest poświęcona francuskiej motoryzacji A nie że jest lepsza ;)

Michal
Gość
Michal

Niemcy byli lepszi to fakt ale to wszystko skończyło się wraz z golfem 2 no może silniki z golfem 3 bo teraz to żal słuchać wyskakują ę korbowody w 1.9 tdi seria BXE jajaowate tłoki t ten nieszczęsny dpf

Marek
Gość
Marek

Golf 2 to były kiedyś czasy :D

Marek
Gość
Marek

A tak ogólnie ludzie do tej pory chwała te samochody u mnie ojciec od zawsze volkswagenem jeździ i nic się tam nigdy coś większego nie działo za to z citroenem u mnie owszem

Artur
Gość
Artur

Podaj nr VIN tych samochodów Marku, sprawdzimy w bazach co i w którym się psuło

Karol
Gość
Karol

Bo z Citroenem nie jeździmy do stodoły, gdzie kowal klepie vieswagena, tylko do mechanika,specjalisty gdzie używa się głowy, narzędzi, komputera, a nie młotka,brechy i 3 kluczy. Vw bliżej do 50letniego traktora niż do auta

Dawid
Gość
Dawid

Trudno o mechanika z głową, dlatego najczęściej do citroena musisz znać dobrego mechanika i elektryka chodzisz już teraz bardziej elektronika.
I nie licz na ASO, jak byłem ostatnio z C4 Picasso 2015r. bo wyskoczyła usterka a nie mogli jednoznacznie jej określić to fakturę wystawili na „wyszukiwanie usterki diagnostyka” , oczywiście usterkę mi zdiagnozowano może nie w stodole ale w garażu za 1/4 ceny poszukiwań przez ASO Citroena, w czasie 5 minut najnowszym sprzętem diagnostycznym.
P.S. najmniej problemów w swoim życiu miałem z Mazdą 6 a najwięcej z Citroenem DS5, przytaczany VW Golf III był bliżej mazdy.