Renault Austral z hybrydą o mocy 130 KM trafił w ręce francuskich dziennikarzy, którzy sprawdzili jego realne spalanie zarówno w mieście jak i na trasie.
Nowy Renault Austral wkrótce pojawi się w salonach. Pierwsze egzemplarze trafiły już do Polski i będą używane na razie do szkoleń, za dwa tygodnie rozpoczęte też zostaną zamówienia. Samochód realnie zobaczymy w salonach w przyszłym roku. Nowy SUV budzi bardzo duże emocje, bowiem bazuje na nowych rozwiązaniach Renault, tak dobrze ocenionych w przypadku Megane E-Tech.
Redaktor naczelny Francuskie.pl, Krzysztof Gregorczyk, miał już okazję testować Australa w czasie jazd w Hiszpanii, jednak tam do dyspozycji dziennikarzy oddano wersje 200-konne. Podstawową jednostką w Australu będzie jednak wersja 130-konna, hybryda 48V, która została przetestowana teraz przez francuskie media. Jakie opinie zebrał ten samochód i jakie ma spalanie?
Austral jest chwalony za nowoczesny wygląd, świetne praktyczne wnętrze z dwoma dużymi ekranami oraz systemem Android a także dobrą izolację akustyczną oraz komfort jazdy. W górnej części kabiny znajdują się wysokiej jakości materiały a całość sprawia bardzo dobre wrażenie pod względem jakości. Dziennikarze zauważają, że jest to duży postęp w stosunku do Kadjara.
Zobacz: nowe samochody Renault
W czasie jazdy we wnętrzu jest bardzo cicho (68 dBa przy 130 km/h). Nowy 130-konny silnik generuje 130 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1750 do 3500 obrotów. W praktyce auto żwawo reaguje od około 2000 obrotów – dowiadujemy się z francuskiego testu. Silnik pracuje w cyklu spalania Millera, co oznacza wysoki stopień sprężania i dłuższy suw rozprężania niż sprężania. Na francuskiej autostradzie (130 km/h) Austral zużywa średnio 7,6 l/100 km.
Pełne wyniki spalania wyglądają następująco:
- Miasto: 7,4 l/100 km
- Droga krajowa: 7,1 l/100 km
- Autostrada: 7,6 l/100 km
- Średnie zużycie z całego testu: 7,3 l/100 km
źródło: Automobile Magazine
Najnowsze komentarze